ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپو از نخستین حسگر لرزشگیر تصویر دنیا برای تلفن های هوشمند پرده برداشت [به روز رسانی شد]

لرزشگیر اپتیکال همان امکانی است که بسیاری از کاربران امروزی دوست دارند در موبایل های خود داشته باشند چراکه این فناوری، تصویر برداری با دوربین تلفن های همراه را به تجربه ای دلنشین در نظر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

لرزشگیر اپتیکال همان امکانی است که بسیاری از کاربران امروزی دوست دارند در موبایل های خود داشته باشند چراکه این فناوری، تصویر برداری با دوربین تلفن های همراه را به تجربه ای دلنشین در نظر آنها بدل خواهد کرد.

اوپو در جریان کنفرانس خبری ویژه خود که چندی پیش در کنگره جهانی موبایل برگزار کرد اعلام نمود که موفق به ساخت نخستین لرزشگیر مبتنی بر حسگر در دنیا شده و در نظر دارد به زودی آن را در اسمارت فون های آتی خود به خدمت بگیرد.

این حسگر همچنین آنطور که شرکت سازنده اش مدعی شده، کوچک ترین لرزشگیر تصویر ساخته شده در دنیاست:

تثبیت کننده تصویر SmartSensor اوپو لرزش ها را از طریق محورهای عرضی، طولی و عمودی احساس کرده و اندازه می گیرد و از یک سیستم میکروالکترومکانیکی ولتاژ محور و شانه ای شکل برای حذف این لرزش ها بهره می گیرد. ظرف تنها 15 هزارم ثانیه، این سه محور لرزش ایجاد شده را جبران می کنند.

SmartSensor همانطور که در بالا خواندید از نوعی تثبیت کننده سه محوره مبتنی بر حسگر بهره می گیرد در حالی که اغلب لنزها (البته نه همه آنها) و راهکارهای مبتنی بر موتور از نوع دو محوره هستند و معمولا هم در تلفن های هوشمند پرچمدار به کار روند.

علاوه بر این، اوپو اعلام کرده که سیستم لرزشگیر اپتیکال آن تنها به 15 هزارم ثانیه برای تثبیت کردن تصویر و عکسبرداری و فیلم برداری بدون لرزش و عاری از نواحی تار نیاز دارد در حالی که تثبیت کننده های لنز محور به 50 هزارم ثانیه برای این منظور نیاز دارند و این یعنی تکنولوژی ارائه شده توسط این شرکت چینی تا به سه برابر سریع تر است.

The-OPPO-and-MWC2016-16x9-1080p-712x400

این حسگر همچنین آنطور که شرکت سازنده گفته، مصرف انرژی کمتری نسبت به راهکارهای فعلی دارد و در نتیجه کمتر از حد معمول لنزها را گرم می کند.

در ماژول های لرزشگیر لنز محور از نوعی موتور برقی بهره گرفته می شود که برای گرفتن هر عکس 500 هزارم وات انرژی مصرف می کند و در نتیجه لنز دستگاه در زمان عکاسی برای ساعات طولانی به سرعت گرم می شود و همین مساله عملکرد آن و همچنین کیفیت تصاویر را پایین می آورد. طبق اعلام اوپو SmartSensor از نوعی سنسور ولتاژی بهره می گیرد که میزان مصرف آن برابر با 10 هزارم وات بابت هر عکس است.

این شرکت چینی در مورد دقت حسگر خود نیز حرف هایی را مطرح کرده. تکنولوژی های لنز محور مرسوم دقتی برابر با 3 تا 5 میکرومتر دارند در حالی که دقت حسگر اوپو برابر با 0.3 میکرو متر اعلام شده است. محض اطلاع تان باید بگوییم که یک پیکسل ابعادی برابر با یک میکرون دارد و این یعنی تنظیمات دقیق SmartSensor در مقیاس های کمتر از یک سوم پیکسل اعمال می شوند.

اوپو در کنفرانس خبری خود دمویی از عملکرد این حسگر و موبایل G4 الجی ارائه کرد که روی یک پایه متحرک سوار بود و نتایجه کار آن فوق العاده به نظر می رسید.

البته کل دمو و کنفرانس خبری تحت کنترل اوپو بوده با این حال، اینکه شرکت مورد بحث تلاش دارد تا راه های جدید و مبتکرانه ای برای بهبود دوربین اسمارت فون های تولیدی اش ارائه نماید به نوبه خود ستودنی است.

در بیانیه خبری این شرکت پیرامون تکنولوژی یاد شده آمده است:

اوپو با تکنولوژی SmartSensor خود به پیشتاز لرزشگیرهای حسگر محور تصویر در تلفن های هوشمند بدل شده و این فرایند را از دو محور به سه محور تعمیم داده است و فناوری ارائه شده آن، چنین کاری را با دقت و سرعت بالاتری انجام می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sajad
    Sajad | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    خیلی عالیه. شرکت های چینی هم کم کم دارن واسه تحقیق و توسعه هزینه میکنن. دیگه واقعا نمیشه ندید گرفتشون.

مطالب پیشنهادی