ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شاید اپل از چنین فناوری برای دوربین آیفون بعدی استفاده کند [تماشا کنید]

هرچند بسیاری از غول های حوزه فناوری نمایشگاه MWC را به عنوان محل مناسبی برای رونمایی از پرچمداران و محصولات تازه خود مورد استفاده قرار می دهند، اما این نمایشگاه تنها به بزرگان تعلق ندارد و ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

هرچند بسیاری از غول های حوزه فناوری نمایشگاه MWC را به عنوان محل مناسبی برای رونمایی از پرچمداران و محصولات تازه خود مورد استفاده قرار می دهند، اما این نمایشگاه تنها به بزرگان تعلق ندارد و شرکت های کوچکتری نیز در کنار آنها به نمایش ابتکارات خود مشغول هستند، از جمله قطعه سازانی که بخش های مختلف همین تلفن های هوشمند را تولید می کنند.

یکی از این شرکت ها Corephotonics نام دارد که فناوری تصویربرداری با لنز دوگانه را توسعه می دهد، چیزی مشابه شرکت Linx که حدود یک سال پیش توسط اپل خریداری شد و انتظار می رود فناوری های ساخته شده توسط آن را به زودی و در iPhone 7 یا iPhone 7 Plus مشاهده کنیم.

سایت CNET بر همین اساس در نمایشگاه MWC 2016 فیلمی از دوربین مجهز به لنز دوگانه که توسط یافته به دست Corephotonics تهیه کرده تا مزیت های استفاده از این روش در تلفن های هوشمند را به نمایش درآورد.

همانطور که از نامش مشخص است، این دوربین ۲ لنز جداگانه را برای ثبت هر عکس مورد استفاده قرار می دهد، سپس با استفاده از روش های نرم افزاری ۲ تصویر را با یکدیگر ترکیب می کند تا میزان جزئیات آن افزایش یابد.

این روش همچنین موجب می شود انجام زوم اپتیکال روی تصاویر امکان پذیر باشد، آن هم بدون نیاز به وجود هرگونه قطعه متحرک. شرکت Corephotonics نیز در همین راستا موفق شده حداکثر میزان زوم دوربین خود را از ۳ برابر در سال ۲۰۱۴، به ۵ برابر در مدل فعلی برساند.

با توجه به اینکه ترکیب تصاویر از ۲ لنز به افزایش جزئیات منجر می گردد، در نتیجه تصویر هنگام بزرگنمایی نیز از وضوح بیشتری برخوردار خواهد بود و اگر چنین تصویری را در کنار عکس ثبت شده با لنز های تکی و مرسوم فعلی قرار دهید، تفاوت کاملاً به چشم خواهد آمد.

corephotonicsdemopic

گفتنی است که در فناوری توسعه یافته به دست Linx نیز لنزهای چندگانه برای ثبت یک عکس با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرند و این موضوع (در صورت صحت داشتن شایعات) به کاهش نویز، افزایش جزئیات و وضوح بیشتر تصاویر ثبت شده با آیفون های بعدی منجر خواهد شد.

در پایان از شما دعوت می کنیم با ویدیویی از طرز کار دوربین چندگانه Corephotonics همراه باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    دیجی جون جا داشت از رفیقمون g5 LG هم یادی می کردی ?

مطالب پیشنهادی