ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لاین، واتس اپ و تانگو از دسترس کاربران ایرانی خارج می شوند

اگر به خاطر داشته باشید اردیبهشت ماه امسال بود که بحث فیلتر شدن ابزار پیغام رسان «واتس اپ» بالا گرفت و در حالیکه همگان فکر می کردند می بایست با یک اپلیکیشن محبوب روی تلفن ...

تیم دیجیاتو
نوشته شده توسط تیم دیجیاتو | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۲۰

اگر به خاطر داشته باشید اردیبهشت ماه امسال بود که بحث فیلتر شدن ابزار پیغام رسان «واتس اپ» بالا گرفت و در حالیکه همگان فکر می کردند می بایست با یک اپلیکیشن محبوب روی تلفن های هوشمند خود خداحافظی کنند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، دولت میلی ندارد شبکه های اجتماعی که مورد اقبال عموم واقع شده اند و جایگزینی برای آنها در کشور مهیا نیست را از دسترس کاربران خارج سازد.

همچنین وی در ادامه افزود: «رییس‌جمهور دستور توقف فیلتر شبکه اجتماعی واتس‌ اپ که از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام شده را صادر کرده است.»، این رویه در نهایت سبب گشت که کماکان استفاده از اپ یاد شده امکان پذیر باشد و کاربران به راحتی بتوانند از آن بهره بگیرند.

اما در همین راستا امروز گفته می شود که مقامی قضایی دستور فیلترینگ سه اپ پیغام رسان «لاین»، «واتس اپ» و «تانگو» را صادر نموده، ضمن اینکه برخی رسانه ها نیز اعلام داشته اند که منبعی در کمیته تبیین مصادیق مجرمانه تائید کرده که این حکم و طرح ارتباطی با فیلترینگ هوشمند ندارد و ابزارهای مذکور به صورت کامل از دسترس خارج خواهند شد.

بد نیست خاطر نشان کنیم در آخرین روزهای تابستان حجت الاسلام‌ والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ ای»، معاون اول قوه قضاییه، طی نامه ای از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته بوده حداکثر ظرف مدت یک ماه در رابطه با مهیا کردن زمینه فنی کنترل اطلاعاتی موثر بر شبکه های اجتماعی همچون واتس اپ، وایبر و تانگو اقدام فوری صورت گیرد.

امری که ظاهراً‌ هرگز اجرایی نشد و رفته رفته این نظریه را به اذهان آورد که شاید فعلاً دستورالعمل نظارتی بر شبکه های مورد بحث کنار گذاشته شده باشد؛ هر چند که اکنون خبرها موضوع را شکل دیگری جلوه می دهند.

ناگفته نماند هنوز مشخص نیست که کدام مقام قضایی دستور نهایی فیلترینگ را صادر کرده است و ضمناً ایرنا نیز طی خبری آورده «رمضانعلی سبحانی‌ فر» عضو کارگروه تبیین مصادیق مجرمانه فضای مجازی عصر روز گذشته از صدور چنین حکمی ابراز بی‌ اطلاعی نموده.

در عین حال در فهرست اعلام شده برای فیلترینگ، نام اپلیکیشن «وایبر»، که در نامه معاون اول قوه‌ قضاییه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم نامش موجود بود دیگر حاضر نیست و جای آن را اپلیکیشن «لاین» پر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • سبحان
    سبحان | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    بیتاک که فیلتر شده

  • مهدی
    مهدی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

    تکبیر!!

  • m e t iسابقم
    m e t iسابقم | ۹ اسفند ۱۳۹۴

    خدایی دمتون گرم... چهارتا مسنجر داشتیم تو این کشور که دلمون گرم بود بهشون..
    اونارم فیلتر کنید...کی به کیه...ما مردمم که ادم نیسیم..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی