ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی والو ابزاری برای تست عملکرد پی سی های سازگار با هدست واقعیت مجازی Vive عرضه کرد

دیگر چند ماه تا عرضه هدست های واقعیت مجازی بیشتر باقی نمانده و از همین حالا، تاریخ عرضه و قیمت دو هدست وایو، محصول مشترک والو و اچ تی سی، و آکیلس ریفت مشخص شده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۵

دیگر چند ماه تا عرضه هدست های واقعیت مجازی بیشتر باقی نمانده و از همین حالا، تاریخ عرضه و قیمت دو هدست وایو، محصول مشترک والو و اچ تی سی، و آکیلس ریفت مشخص شده است. گذشته از قیمت بسیار گران این هدست ها، بخش اعظمی از کاربران نسبت به عملکرد پی سی خود نگران اند و تا از عملکرد مناسب آن ها اطمینان حاصل نشود، حاضر به پیش خرید وایو و ریفت نیستند.

در همین راستا، کمپانی والو ابزاری برای تست عملکرد پی سی و میزان سازگاری آن با پیش نیازهای سخت افزاری هدست وایو عرضه کرده. این ابزار کارآمد که استفاده از آن تنها دو دقیقه به طول می انجامد، تفاوت های نسبتا زیادی با ابزار بنچمارک آکیلس دارد و سخت افزار کاربر را به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار می دهد.

ابزار جدید والو، با چند آزمایش مختلف تعیین می نماید که آیا پی سی کاربر در حین اجرای بازی های واقعیت مجازی، قادر به دستیبابی به 90 فریم بر ثانیه خواهد بود یا خیر و در غیر این صورت، تا چند درصد افت فریم مواجه خواهد شد.

با این وجود، والو اعلام کرده که این ابزار، نمی تواند میزان عملکرد پردازنده دستگاه در حین دنبال کردن حرکات بدن را اندازه گیرد. اما در هر حال، ابزار مورد بحث به کاربر نشان خواهد داد که آیا پردازنده و کارت گرافیک سیستم وی، قادر به اجرای محتویات واقعیت مجازی در سطح پیشنهادی خواهد بود یا خیر.

برای آن که تا حدودی با سیستم مورد نیاز پیشنهادی هدست وایو آشنا شوید، باید گفت که یک پی سی با سیستم عامل ویندوز 10 و مجهز به کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 980 و پردازنده چهارهسته ای Intel i5 3.4GHz امتیازی معادل 7.9 از 10 را در این ابزار دریافت می نماید. در نهایت باید توجه داشت که اگر پی سی شما با مشخصات مورد نیاز وایو سازگاری ندارد و یا از پس هزینه سنگین آن بر نمی آیید، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن نیز امسال عرضه خواهد شد و انتظار می رود که برچسب قیمت 400 دلاری را حمل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی