ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپو در MWC 2016 یک تلفن هوشمند را ظرف 15 دقیقه کاملا شارژ کرد

تلفن های هوشمند چینی طرفداران زیادی ندارند، با این همه، به لطف دستاورد اخیر یکی از همین کمپانی های برخواسته از سرزمین اژدهای سرخ یعنی اوپو، پیش بینی می شود که به همین زودی ها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۱

تلفن های هوشمند چینی طرفداران زیادی ندارند، با این همه، به لطف دستاورد اخیر یکی از همین کمپانی های برخواسته از سرزمین اژدهای سرخ یعنی اوپو، پیش بینی می شود که به همین زودی ها تحولی قابل توجه در این دیدگاه حاصل گردد.

صبح امروز این کمپانی در کنگره جهانی موبایل حاضر شد تا از تکنولوژی شارژ سریع خود به نام SuperVOOC پرده بردارد. اگر آزمایشاتی که قرار است در دنیای واقعی روی این فناوری انجام شود دقیقا همان نتایجی را به بار آورد که اوپو مدعی شده، استفاده کنندگان از تلفن های هوشمند تولیدی این شرکت قادر خواهند بود ظرف تنها 15 دقیقه باتری موبایل خود را شارژ نمایند.

کمپانی مورد بحث اعلام کرده که این 15 دقیقه، مدت زمانی است که از شروع فرایند شارژ یک باتری 2500 میلی آمپرساعتی خالی تا سطح 100 درصد طول می کشد و استفاده از این فناوری از طریق کابل های یو اس بی تایپ سی و میکرو یو اس بی امکان پذیر خواهد بود.

لازم است یادآور شویم که سرعت اعلام شده به مراتب از آنچه کوالکام برای تکنولوژی QuickCharge 3.0 مطرح کرد بیشتر است؛ منظور همان تکنولوژی شارژ سریع است که در چیپست هایی نظیر اسنپدراگون 820 به خدمت گرفته شده و میتواند ظرف مدت 35 دقیقه شارژ باتری های خالی موبایل را از 0 به 80 درصد برساند.

البته اینکه اوپو توانسته عملکرد بهتری را با تکنولوژی خود به ارمغان بیاورد به هیچ وجه جای شگفتی ندارد چراکه سیستم ابداعی توسط متخصصان این شرکت کم و بیش به خود آنها تعلق دارد و در نتیجه می توانند بالاترین سطح کنترل را روی باتری، پردازنده و نرم افزار دستگاه هایشان داشته باشند.

این در واقع همان کنترل سر-به-سری است که هوآوی را در یافتن راهکارهای لازم برای شارژ سریع اسمارت فون های تولیدی اش یاری داد.

جالب است بدانید که در پاره ای از شرایط شارژ کامل باتری دستگاه های ساخته شده توسط اوپو در کمتر از 15 دقیقه امکان پذیر خواهد بود. در جریان این دمو، سخنگوی اوپو دستگاهی با بدنه فلزی را به شارژر طراحی شده متصل نمود و سپس به ارائه توضیحاتی به زبان چینی پرداخت.

در کمتر از 10 دقیقه باتری کاملا شارژ شد و در این میان سخنگو در مورد الگوریتمی می گفت که جریان را تغییر می دهد تا بیشترین میزان بهره وری را داشته باشد و در عین حال دما را پایین نگه دارد. در هری حال این اتفاقی است که رخ داد و نمی توان آن را صرفا یک نمایش خواند. لذا بهتر است که همچنان منتظر بمانیم تا از نزدیک امکان تست این دستگاه برایمان فراهم گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohamadamak
    mohamadamak | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    خیلی هم طرفدار دارن برعکس شما فقط اخبار کذب و بر عقیده شخصی ارائه می کنید

  • matin
    matin | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    اپوو الان جزهٔ ده تولید کننده برتر گوشی بحساب میاد سال گذشته تونسته ۵۰ میلیون گوشی بفروشه.

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    درود به علاقه مندان با ادب تکنولوژی, آفرین به اوپو و کار درستی که انجام داده , آفرین

  • matin
    matin | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    از اوپو خیلی خوشم میاد واقعا شرکت خلاقی است و این شارژ باطری در ۱۵ دقیقه یه خلاقیت و تکنولوژی که همه دوست دارند

مطالب پیشنهادی