ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیل گیتس معتقد است اپل باید با FBI همکاری کند

بیشتر شرکت های تکنولوژیک در مناظره ای که میان اپل و FBI صورت گرفته، از کمپانی ساکن کوپرتینو حمایت نموده و با رمزگشایی از آیفون مخالفت کرده اند چرا که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، آنها نیز ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

بیشتر شرکت های تکنولوژیک در مناظره ای که میان اپل و FBI صورت گرفته، از کمپانی ساکن کوپرتینو حمایت نموده و با رمزگشایی از آیفون مخالفت کرده اند چرا که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، آنها نیز در آینده مجبور خواهند بود تا رمزگذاری محصولات خود را تضعیف کنند.

در این بین ولی «بیل گیتس»، موسس شرکت مایکروسافت طرف FBI را گرفته و باور دارد که اپل باید آیفونی که در پرونده «سان برناردینو» مورد استفاده بوده را رمزگشایی کند.

آقای گیتس در مصاحبه اخیر خود با فایننشال تایمز می گوید: «این یک پرونده ی خاص است که در آن، دولت شدیدا به برخی اطلاعات نیاز دارد. درخواست آنها مربوط به دسترسی کلی به اطلاعات نمی شود، آنها می خواهند صرفا همین یک آیفون را رمزگشایی کنند.»

بیل گیتس باور دارد که تیم کوک، مدیر عامل اپل این خواسته دولت ایالات متحده را به شکل اشتباه، درخواست برای ایجاد یک درب پشتی تلقی می کند.

آقای گیتس در ادامه می گوید: «مسئله ای که پیش آمده با چالش های پیشین تفاوت خاصی ندارد. سوال این است که آیا می توان از یک شرکت سازنده تلفن درخواست اطلاعات یکی از مشتریان اش را کرد؟ آیا می توان اطلاعات تراکنش بانکی یک مشتری را از بانک دریافت نمود؟ فرض کنید بانک این اطلاعات را در یک دیسک قرار داده و دورش روبانی پیچیده و حالا می گوید "مرا مجبور نکنید این روبان را پاره کنم، چرا که اگر این کار را بکنم، بعدا هم باید دوباره چنین اقدامی برایتان انجام دهم".»

نخستین مدیر عامل و پایه گذار بزرگ ترین شرکت نرم افزاری جهان در نهایت می گوید: «امیدوارم در آینده به شکل گسترده چنین مناظره ای داشته باشیم تا مردم آگاه شوند که در برخی مسائل، دولت باید از بعضی اطلاعات آگاه شود.» و آقای گیتس البته این اظهار نظر را در حالی بیان می کند که معتقد است برای دسترسی مقامات دولت به اطلاعات اینچنینی، باید قوانین سختی وجود داشته باشد.

در این میان لازم به ذکر است که مدیر عامل کنونی مایکروسافت، آقای ساتیا نادلا، از اظهار نظر در خصوص پرونده جاری امتناع ورزیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • saeed
    saeed | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    خیلی باید ساده باشیم فکر کنیم اف بی ای فقط دنبال تروریست هاست
    مشکل بزرگ تر نظارت بر مردم
    عدم حمایت شرکت ها از اپل بزرگ ترین اشتباه ممکنه
    چون این نوع اطلاعات فقط در ختیار اف بی ای نمیمونه از سیا تا متحدان امریکا به سمتش میرن بعد هم نوبت چینی ها و روس ها میرسه
    همیشه باید قدرت دست مردم بمونه نه دولت ها

  • hhh
    hhh | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    وقتی پای جنایت وسط میاد دیگه همکاری نکردن نوعی گناه و هم دستی در جرمه

  • مهدیکو
    مهدیکو | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    مایکروسافت اصلا نیاز نیست توی ویندوز بک-دور بزاره ;)

    • عليرضا
      عليرضا | ۷ اسفند ۱۳۹۴

      همين الان داره

  • محسن
    محسن | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    اگه بیل گیتس اینو نگه پس کی میخاد بگه. سالهاست که مایکروسافت با NSA همکاری داره و توی ویندوزهاشون از back door ها استفاده می کنند. در ضمن وقتی یک شرکت مسوول امنیت محصولاتش باشه باید تحت هر شرایطی امنیت اون رو تامین کنه. به همین دلیله که من به شدت موافق نرم افزارهای متن باز هستم.

  • R3D
    R3D | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    من هم با بیل گیتس موافق ام یا هر کس دیگه ای که میگه باید همکاری بکنه.احساس میکنم این یه حربه ی تبلیغاتی ه که اپل این موضوع رو مورد سو استفاده قرار داده تا اذهان عمومی رو به سمت خودش بکشه و باقی شرکت ها از این موقعیت استفاده میکنن و واقعا دیگه شورشو در اوردن.الان خیلی مسخرست که 44 نفر تو یک تیراندازی کشته شدن اونم بچه های معلول و مرد و زن اون وقت اپل حاضر نیست برای ادامه ی پرونده یک دستگاه آیفون رو رمز گشایی کنه.FBI مسئله اش فقط سر همین یه مورد آیفون 5 سی ه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی