ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی فوکوس خودکار Dual Pixel در پرچمداران تازه سامسونگ دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

شنیدن این خبر که سامسونگ در پرچمداران جدیدش تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فازی را کنار گذاشته و به فناوری قدیمی Dual Pixel روی آورده بسیاری را بهت زده کرد. دوربین 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

شنیدن این خبر که سامسونگ در پرچمداران جدیدش تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فازی را کنار گذاشته و به فناوری قدیمی Dual Pixel روی آورده بسیاری را بهت زده کرد.

دوربین 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده برای این پرچمداران با آنچه در سال های اخیر برای موبایل های پیشرفته مختلف در نظر گرفته شده، تفاوتی چشم گیر دارد و از طرف دیگر، کل ماژول دوربین آن نیز که حالا پیکسل هایش 56 درصد بزرگ تر از قبل شده اند در مقایسه با اس 6 جدید است. تکنولوژی فوکوس Dual Pixel نیز نخستین بار است که در یک تلفن هوشمند به خدمت گرفته می شود.

حال سوال اینجاست که این تکنولوژی فوکوس تازه چه مزیت هایی نسبت به فوکوس خودکار تشخیص فازی دارد؟ به طور کلی تشخیص فازی بهتر از تکنولوژی تشخیص کنتراست عمل می کند چراکه برای تشخیص موقعیت و فاصله لنز و در نتیجه فوکوس روی سوژه تنها باید یک کار را انجام دهد و این مساله باعث می شود که کل فرایند فوکوس با سرعت بالایی انجام شود.

در تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فازی این کار به لطف 10 درصد از کل پیکسل هایی انجام می گیرد که به فوتودیودهای فوکوس مجهز شده اند (اپل اینها را پیکسل های فوکوس می خواند) و به شکلی استراتژیک در سرتاسر محدوده حسگر پراکنده شده اند.

حال تصور کنید که این سرعت چند برابر شود و دقت بیشتری هم پیدا کند. این دقیقا همان کاری است که حسگر Dual Pixel به خدمت گرفته شده روی گلکسی اس 7 و اس 7 اج انحام می دهد.

دوربین مورد استفاده در این دو موبایل برای هر پیکسل از دو فوتودیود بهره می گیرد و به همین خاطر، به جای آنکه 5 تا 10 درصد از پیکسل ها به فوکوس اختصاص داده شوند، 100 درصدشان چنین کاری را انجام می دهند.

تاثیر به کارگیری این تکنولوژی روی سرعت فوکوس و دقت آن فوق العاده است و این بهبود را به خصوص می توان روی تصاویر گرفته شده از اشیاء در حال حرکت، فیلم برداری لایو یا تصویربرداری در محیط های کم نور مشاهده کرد.

Galaxy-Dual-Pixel-infographic

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • m.a
    m.a | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    درود بر تو ای فن بدرد نخوره سامسونگ

    • ihossein
      ihossein | ۴ اسفند ۱۳۹۴

      دمتگرم لایک داری

    • حسین
      حسین | ۵ اسفند ۱۳۹۴

      خخخخخخ....، با حال گفتی ، هر مطلبی رو که توی دیجیاتو باز میکنم میبینم زیرش نوشته "درود بر علاقمندان با ادب تکنولوژی" ، البته این جناب بروسلی ما همش میگه تعصب ندارم و تعصب خوب نیست و.... ولی کیه که ندونه دوستمون داره خودشو واسه دامدونگ نابود میکنه ، بیخیال داداش ، اینقدری که توی کامنتات گفتی آفرین به سامسونگ تا حالا کل معلمهای ابتدایی به باهوشترین بچه ها هم نگفتن ، بخدا لازم نیست زیر هر مطلبی بیای و از سامسونگ و آمولد با جمله های تکراری که همش کپی پیست هست تعریف کنی ، با این حرفا نه سامسونگ پیشرفت میکنه نه بقیه برندا پسرفت ، پس اعتدال داشته باش برادر من..!

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    درود به علاقه مندان با ادب تکنولوژی,آفرین به سامسونگ بااین S7 و دوربین محشرش

مطالب پیشنهادی