ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزئیات بیشتری از میزان دسترسی تولید کنندگان به بخش های مختلف اندروید در پلتفرم جدید سیانوژن

امکان ایجاد تغییر و انجام شخصی سازی همیشه به عنوان یکی از اصلی ترین خصوصیات سیستم عامل اندروید به شمار می رود و Cyanogen نیز یکی از بهترین نسخه ها در این زمینه محسوب می گردد. اما با ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۵

امکان ایجاد تغییر و انجام شخصی سازی همیشه به عنوان یکی از اصلی ترین خصوصیات سیستم عامل اندروید به شمار می رود و Cyanogen نیز یکی از بهترین نسخه ها در این زمینه محسوب می گردد.

اما با این وجود، همانطور که پیشتر هم گفتیم سیانوژن اکنون تصمیم گرفته با راه اندازی پلتفرم جدید خود به نام MOD، امکان دسترسی به بخش های بیشتری از سیستم عامل که تاکنون امکان پذیر نبود را نیز برای توسعه دهندگان فراهم آورد.

برای نمونه می توان به مایکروسافت اشاره کرد که وارد عمل شده و یک mod از نسخه سیانوژن توسعه داده و اسکایپ را در این نسخه درون بخش dialer یا شماره گیر سیستم عامل تعبیه کرده است و از دیگر قابلیت های در نظر گرفته شده نیز، می توان به امکان ثبت تصاویر سلفی و عملکردهای دیگر با کمک دستیار صوتی این شرکت موسوم به کورتانا اشاره کرد.

mod های دیگری نیز وجود دارند که برای مثال قابلیت نوت برداری با OneNote هنگام مکالمه را در اختیار کاربر قرار داده و یا ویژگی Hyperlapse را به رابط کاربری بخش دوربین در این سیستم عامل اضافه خواهند کرد.

یکی از مدیران سیانوژن در این زمینه می گوید: «ابداعات در حوزه سیستم عامل متوقف شده و مدتهاست شاهد ابتکار جدیدی در این زمینه نبوده ایم. سیانوژن به همین دلیل تصمیم گرفته با راه اندازی پلتفرم MOD، آزادی عمل اپلیکیشن ها را به شکل قابل توجهی نسبت به وضعیت فعلی افزایش دهد، چرا که حتی در سیستم عامل اندروید که محدودیت های آن به مراتب از iOS کمتر است، باز هم اپلیکیشن ها نمی توانند به بخش های زیادی از سیستم عامل دسترسی داشته باشند، از جمله بخش های مربوط به dialer یا صفحه قفل دستگاه.»

سیانوژن برای این منظور API های مورد نیاز را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده و برنامه موسوم به MOD Ready Program را نیز آغاز کرده که تولید کنندگان و دیگران می توانند آن را برای ساخت mod های خود مورد استفاده قرار دهند.

این پلتفرم به تولید کننده خاصی محدود نیست و سیانوژن نیز می گوید به زودی لیست کامل تولید کنندگانی که در این پروژه همراه هستند را اعلام خواهد کرد، اما لازم است بدانید که مایکروسافت از همان ابتدا نقش زیادی در راه اندازی پلتفرم جدید ایفا کرده و به نظر می رسد این اکوسیستم را به عنوان راهی برای نفوذ به سیستم عامل گوگل در نظر گرفته باشد.

در پایان می توانید تصاویری از امکانات اضافه شده به اندروید در پلتفرم مورد بحث را مشاهده کنید، ضمناً لازم به ذکر است که پلتفرم MOD از ماه آینده در ابزارهایی که به نسخه ۱۳ یا بالاتر از سیستم عامل سیانوژن مجهز هستند در دسترس خواهد بود.

cyanogen-mod-gallery5-1

cyanogen-mod-gallery4-1-2

cyanogen-mod-gallery3-1-2

cyanogen-mod-gallery4-1

cyanogen-mod-gallery6-1

cyanogen-mod-gallery3-1

cyanogen-mod-gallery2-1

cyanogen-mod-gallery1-1-3

cyanogen-mod-gallery1-1-2

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی