ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر موبایل های سامسونگ در گذر زمان

به بهانه کنگره جهانی موبایل در بارسلون که بیشتر برندها در حال معرفی جدیدترین محصولات خود هستند، سایت سی نت خلاقانه ترین موبایل های سامسونگ در طول تاریخ را به صورت تصویری معرفی نموده و ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

به بهانه کنگره جهانی موبایل در بارسلون که بیشتر برندها در حال معرفی جدیدترین محصولات خود هستند، سایت سی نت خلاقانه ترین موبایل های سامسونگ در طول تاریخ را به صورت تصویری معرفی نموده و کاملا مختصر و مفید مروری بر آنها داشته است.

بیشتر تلفن های هوشمندی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، در زمان خود نوآوری و خلاقیت کمپانی سازنده شان را به تصویر می کشیدند و با بقیه مدل های موجود در بازار تفاوت بسیاری داشتند.

بد نیست بدانید، سامسونگ هر سال میلیون ها محصول اندرویدی را به فروش می رساند و در رتبه نخست پرفروش ترین برند اسمارت فون قرار دارد. بازاریابی بسیار قوی، استفاده از رابط کاربری اختصاصی، نمایشگرهای Super AMOLED و چیپ های پردازشی قدرتمند دلایل اصلی رسیدن به این جایگاه هستند.

همچنین لازم به یادآوری است که در سال ۲۰۱۳ سامسونگ تنها سه سیستم عامل اندروید، ویندوزفون و تایزن را در چرخه تولید خود نگه داشت و سایر سیستم عامل ها همانند Bada و Symbian را از رده خارج نمود.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نخستین موبایل این کمپانی که در سال 1988 میلادی عرضه گشت تا اولین اسمارت فون مجهز به صفحه نمایش خمیده ی دو لبه بیشتر آشنا شوید.

samsung-historical-devices-at-mwc2016-12-w600
نخستین موبایل - 1988: SH-100 نخستین تلفن همراه ساخت کمپانی کره ای یاد شده است.
اولین تلفن ساعتی - 1999: در این زمان هنوز موبایل ها هوشمند نشده بودند و از این رو وقتی سامسونگ SPH-WP10 را معرفی و عرضه نمود، می شد در آن زمان به آن لقب «وسیله ای از آینده» داد؛ یک دستگاه هیبریدی که ترکیبی از تلفن همراه و ساعت دیجیتالی بود. البته باید اشاره کنیم که این محصول موفقیت چندانی نداشت و سریع از رده خارج گشت.
اولین تلفن ساعتی - 1999: در این زمان هنوز موبایل ها هوشمند نشده بودند و از این رو وقتی سامسونگ SPH-WP10 را معرفی و عرضه نمود، می شد در آن هنگام به آن لقب «وسیله ای از آینده» داد؛ یک دستگاه هیبریدی که ترکیبی از تلفن همراه و ساعت دیجیتالی بود. البته باید اشاره کنیم که این محصول موفقیت چندانی نداشت و سریع از رده خارج گشت.
نخستین تلفن MP3 - سال 1999: اولین موبایل سامسونگ که توان پخش MP3 داشت، SPH-M2500 نام دارد. این دیوایس 32 مگابایت حافظه و یک کنترل از راه دور داشت. خیلی جالب است که این روزها 8 گیگابایت حافظه داخلی بسیار کم و ضعیف به نظر می رسد و در آن زمان این میزان کم، بسیار ارزشمند بوده.
نخستین تلفن MP3 - سال 1999: اولین موبایل سامسونگ که توان پخش MP3 داشت، SPH-M2500 نام دارد. این دیوایس 32 مگابایت حافظه و یک کنترل از راه دور داشت. خیلی جالب است که این روزها 8 گیگابایت حافظه داخلی بسیار کم و ضعیف به نظر می رسد و در آن زمان این میزان کم، بسیار ارزشمند بوده.
نخستین تلفن تلویزیونی - 1999: اولین موبایل سامسونگ که توان پخش برنامه های تلویزیونی را دارا بود، SCH-M220 نامیده می شد. این روزها تماشای تلویزیون یکی از ساده ترین کارهایی است که می توان با تلفن هوشمند انجام داد اما در آن زمان این قابلیت تنها گزینه موجود برای کاربران به شمار می رفت.
نخستین تلفن تلویزیونی - 1999: اولین موبایل سامسونگ که توان پخش برنامه های تلویزیونی را دارا بود، SCH-M220 نامیده می شد. این روزها تماشای تلویزیون یکی از ساده ترین کارهایی است که می توان با تلفن هوشمند انجام داد اما در سال 1999 تنها قابلیت موجود در تلفن های همراه به شمار می رفت.
اولین تلفن هوشمند مجهز به دوربین - 2000: سامسونگ نخستین کمپانی تولید کننده تلفن هوشمندی بود که موبایلی با دوربین تولید و ارائه کرد.
اولین تلفن هوشمند مجهز به دوربین - 2000: سامسونگ نخستین کمپانی ای بود که موبایلی با دوربین تولید و ارائه کرد.
نخستین موبایل با صفحه نمایش چرخان - 2004: نخستین موبایل با صفحه نمایش چرخان را سامسونگ طراحی و تولید کرد. این موبایل تاشو بود و SGH-V500 نام داشت.
نخستین موبایل با صفحه نمایش چرخان - 2004: نخستین موبایل با صفحه نمایش چرخان را سامسونگ طراحی و تولید کرد. این موبایل تاشو بود و SGH-V500 نام داشت.
اولین موبایل مجهز به GSM و CDMA - سال 2004: سامسونگ SCH-A790 اسپیکر نداشت اما در عوض می توانستید آن را به صد کشور دنیا با خود ببرید.
اولین موبایل مجهز به GSM و CDMA - سال 2004: سامسونگ SCH-A790 اسپیکر نداشت اما در عوض می توانستید آن را با خود به صد کشور دنیا با خود ببرید.
نخستین موبایل ماهواره ای - 2005
نخستین موبایل ماهواره ای - 2005
نخستین عضو خانواده گلکسی - 2010: سامسونگ پس از فروش 10 میلیون دستگاه در سراسر جهان، موبایل گلکسی اس خود را یک موفقیت بزرگ اعلام نمود.
نخستین عضو خانواده گلکسی - 2010: سامسونگ پس از فروش 10 میلیون دستگاه در سراسر جهان، موبایل گلکسی اس خود را یک موفقیت بزرگ اعلام نمود.
نخستین گلکسی نوت - 2011: سامسونگ با ارائه فبلت های نوت موجب خوشحالی دوستداران نمایشگرهای بزرگ و استایلوس شد. این دستگاه ها PDA های قدیمی را یادآوری می کردند.
نخستین گلکسی نوت - 2011: سامسونگ با ارائه فبلت های نوت موجب خوشحالی دوستداران نمایشگرهای بزرگ و استایلوس شد. این دستگاه ها PDA های قدیمی را یادآوری می کردند.
samsung-historical-devices-at-mwc2016-23-w600
نخستین ساعت هوشمند - 2013: یکی از اولین کمپانی هایی که اسمارت واچ تولید نمود، شرکت کره ای سامسونگ بود که در این سال گلکسی Gear را روانه بازار نمود و پس از آن نیز نسخه دوم آن را طراحی و تولید کرد.
نخستین موبایل با صفحه نمایش خمیده و حاشیه دو طرفه - 2015: سامسونگ در سال گذشته میلادی از موبایل Galaxy S6 Edge رونمائی نمود که صفحه نمایش آن تا پشت بدنه ادامه دارد. جدیدترین مدل آن نیز Galaxy S7 Edge که از نسخه پیشین بزرگ و با مکانات بهتر ساخته شده است.
نخستین موبایل با صفحه نمایش دارای لبه های خمیده - 2015: سامسونگ در سال گذشته میلادی از موبایل Galaxy S6 Edge رونمائی نمود که صفحه نمایش با لبه های خمیده دارد. جدیدترین مدل آن نیز Galaxy S7 Edge که از نسخه پیشین بزرگ و با مکانات بهتر ساخته شده است.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • genius
    genius | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    آفتاب آمد دلیل آفتاب!من چقدر تو این سایت تاکید داشتم اگر مطالعه داشته باشید قطعا این حرف بنده رو درک میکنید که سامسونگ از اوایل آغاز حضور جدیش در بازار موبایل که تقریبا نزدیک به شروع عمومیت یافتن شبکه های موبایل در ایران بوده و اونطوری که من بخاطر دارم حدود سال1998میلادی میشه همیشه حرفهای زیادی واسه گفتن داشته و اینطوری نبوده که تو این چند ساله یهو سر و کلش پیدا شده باشه اما چون مردم عوام ما تو خریدهاشون خودشون سر از جیک و پوک ابزار و وسایل درنمیارن ریش و قیچی رو میدن دست فروشنده و فروشنده هم قطعا بفکر آب کردن کالاییه که سود بیشتری عایدش کنه پس سالهای سال نوکیا با مافیای سیستم وارداتش و تبلیغات اغواکنندش تونسته بود سوار بازار ایران بشه تا دیگه طشت رسواییش همین دو سه سال پیش بزمین خورد!اما تو همون ایام امثال بنده هم هرچند کم اما بودند که با علم به تکنولوژی سامسونگ از ابتدا با اون همراه شدن و مطمئنم پیروزیهای امروز سامسونگ قلب اونها رو خشنود میکنه و خودشون رو در موفقیتهای این کمپانی سهیم میدونن!

  • فرشاد
    فرشاد | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    همه تکنولوژی هایی که گفته شد بغیر از سه مورد همگی برای اولین بار توسط نوکیا ثبت پتنت شدن.واقعا نوکیا وارث تکنولوژی موبایلیه...
    کاش زودتر برگرده:(

  • سام
    سام | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    در خیلی از اون تاریخهایی که در بالا ذکر شده که سامسونگ اولین رو ابداع کرده، اپل اصلا نمیدونست موبایل رو چطوری مینویسن.

  • فرید
    فرید | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    اولین گوشی با صفحه خمیده Note edge بود نه s6

    • احمدرضا
      احمدرضا | ۸ اسفند ۱۳۹۴

      درسته اولین گوشی با صفحه خمیده note edge ولی اون فقط یه طرفش خمیده بود . S6 edge اولین گوشی با دو لبه خمیدس

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    درود به علاقه مندان با ادب تکنولوژی, آفرین به سامسونگ, نوت1 رو بعضی ها هنوز دارن و تلفن همراهی واقعا عالی بود و گلکسیS ها هم همینطور وموارد دیگر , نمایشگر سوپرآمولد اختصاصی سامسونگ که اول بوده و یکی از علت های قدرتمندی سامسونگ و...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی