ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل سازان نبردی پنهان را در زیر پوست رویداد بارسلون تجربه می کنند

کنگره جهانی موبایل در حال برگزاریست و پوشش خبری آن به شکل تمام قد آغاز شده است. در میان انبوهی از خبرهای مرتبط به این رویداد، خبرنگاران و البته کاربران مشتاق دنیای تکنولوژی در پی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

کنگره جهانی موبایل در حال برگزاریست و پوشش خبری آن به شکل تمام قد آغاز شده است. در میان انبوهی از خبرهای مرتبط به این رویداد، خبرنگاران و البته کاربران مشتاق دنیای تکنولوژی در پی یافتن "تحول شگرف بعدی" برای این صنعت هستند.

مانند بسیاری دیگر از نمایشگاه های اینچنینی، بازدید کنندگان و افرادی که برای مشاهده آخرین ها به بارسلون سر می زنند، خبر ندارند که به شکل مستقیم چه اتفاقاتی در جریان است و پشت پرده ها چه می گذرد.

اما در آن سوی صحنه ای که برای هر کس قابل مشاهده نیست، مبارزه ای سخت در جریان است. تلفن های هوشمند بی شمار، محصولات مختلف و البته ایده ها، همه می کوشند تا نظرات جمعی و پوشش خبری را مجذوب خود کنند. شرکت های کوچک بسیاری در این رویداد مشارکت دارند و به هر صورت، هزینه های زمانی و انسانی زیادی را صرف نکرده اند تا دست خالی به منزل و وطن خود بازگردند.

در آن سوی پرده ها، تعداد زیادی از شرکت ها هزینه های گزافی پرداخت می کنند تا از سوی رسانه ها دیده شوند در حالی که برخی شرکت های کوچک دیگر، به دنبال شگفتی ساز شدن هستند و می خواهند رشدی شگفت انگیز را تجربه کنند.

MWC موفق برای یک شرکت کوچک، زمانی است که نام اش شناخته شود، بتواند ایمیل هایی دریافت کند که بیانیه های خبری خود را به آنها ارسال نماید، لایک فیسبوک جمع کند و در نهایت با جمع شدن همه این ها، قادر گردد به فروش خود اضافه کند.

960x0 (1)-w600

این مبارزه، در میان شرکت های بزرگ و لایه های فوقانی صنعت تلفن هوشمند نیز وجود دارد. سامسونگ، ال جی و سونی در چند روزی که از این رویداد سپری شده، همه محصولاتی فوق العاده ارائه داده اند. سونی از خانواده اکسپریا X پرده برداشت در حالی که ال جی اولین موبایل ماژولار حقیقی را رونمایی کرد. سامسونگ هم که همانند انتظارات، از گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج پرده برداشت.

این سه نام، پر رنگ ترین شرکت های حاضر در MWC امسال هستند و البته در هنگام معرفی محصولات خود نیز تمام تلاش شان را کردند تا بیشترین توجه ممکن را از طریق رسانه ها به خود جلب کنند.

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم که هر شرکتی که بتواند بیشترین تیتر رسانه ها را به خود اختصاص دهد، در هفته های آتی بیشترین تعداد موبایل را در فروشگاه ها به دست مشتریان خواهد رساند. به هر حال، بی راه نیست که شرکت اتومبیل ساز «فراری» در مسابقات فرمول وان شرکت می کند.

960x0 (3)-w600

به همین دلیل بود که سامسونگ بیشترین تلاش خود را انجام داد تا مراسمی پر زرق و برق برای رونمایی از گلکسی اس ۷ داشته باشد. حتی شاید باعث تعجب هم نباشد که ال جی تصمیم گرفته بود مراسم خود را چند ساعت پیش از سامسونگ برگزار کند تا بخشی از این هیاهو را به خود اختصاص داده و البته با موبایل نوآورانه اش، باعث حیرت زدگی هموطن خود شود.

در این میان ولی سونی به استراتژی "آرام اما پیوسته" خود وفادار مانده و همچنان می تواند محصولاتی ارائه دهد که توجه رسانه و کاربر را به خود جلب کنند. برگ برنده موبایل های سونی تکنولوژی خاص باتری آنها و عمر باتری دو روزه موبایل ها بود؛ خبری که می تواند نام سونی را در آن هیاهوی MWC روی زبان ها نگه دارد.

گویا رسم است هر سال در کنگره جهانی موبایل اتفاقات عجیب نه چندان موبایلی رخ دهد – امسال این اتفاق از سوی فیسبوک و طرح هایش برای واقعیت مجازی رخ داد.

960x0 (2)-w600

MWC جایی است که می توانید عناصر حیاتی صنعت موبایل را در برابر چشم های خود ببینید؛ جایی که بزرگترین بازیگران این صنعت فرصتی کوتاه برای رویارویی با هم یافته و می کوشند تا به بهترین شکل برای همدیگر شاخ و شانه کشیده و قدرت نمایی کنند.

پس از این قدرت نمایی ها، «رسانه» تصمیم می گیرد کدام محصول برجسته تر و در آن بالا جای می گیرد، و کدام خبر باید در آن گوشه و کنار ها مورد استفاده قرار گیرد.

اگر این کارزار به خوبی برگزار شود، همه به خواسته خود خواهند رسید. رسانه به ترافیکی که می خواهد می رسد، سازنده می تواند موبایل های بیشتری به فروش برساند و البته شخص مشتاق به دنیای تکنولوژی نیز پیامی ساده و سر راست دریافت خواهد کرد که تحول بعدی سال ۲۰۱۶ مرتبط به کدام محصول و کدام شرکت است.

بازیگران اصلی حاضر در بارسلون این بازی را خوب یاد گرفته اند، هر کدام شان هم امیدوار است که برنده مشخص بازی باشد. اما بیایید با نگاهی صادقانه ببینیم که برنده اصلی، کیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • amir44ho@gmail
    amir44ho@gmail | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    just sony

  • m.a
    m.a | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    Sony make believe

  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    برنده سونی بود واقعا خوانواده ی x خیلی زیبان و کارآمد

  • محسن
    محسن | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    من سونیz5دارم عالیه.

مطالب پیشنهادی