ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا هدست واقعیت مجازی HoloLens را در فضا آزمایش می کند

فضانوردان به زودی به ابزار بسیار کاربردی تر و جالب تر از مواردی که اکنون در اختیار دارند، مجهز خواهند گشت و یکی از بهترین نمونه ها، HoloLens مایکروسافت است که اخیرا توسط ناسا در ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

فضانوردان به زودی به ابزار بسیار کاربردی تر و جالب تر از مواردی که اکنون در اختیار دارند، مجهز خواهند گشت و یکی از بهترین نمونه ها، HoloLens مایکروسافت است که اخیرا توسط ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی مورد آزمایش قرار گرفته.

هدست واقعیت مجازی مورد بحث که بخشی از پروژه آزمایشی Sidekick است به فضانوردان کمک می کند تا بدون نیاز به مطالعه و رجوع به دستورالعمل های طولانی فعالیت های مورد نیاز خود را به انجام برسانند. به موجب این پروژه، افراد قادر خواهند بود از راه دور تجهیزات فضائی را کنترل نموده و اجسام را در قالب هولوگرام مورد بررسی قرار دهند.

به لطف هدست هولولنز، یک نفر از روی زمین می تواند با استفاده از اسکایپ علاوه بر ارائه دستورات صوتی در طول تعمیرات، پیشنهادهای تصویری نیز داشته باشد و نظراتش را ترسیم نماید.

آنها همچنین تصاویر متحرک از عناصر واقعی نیز در اختیار خواهند داشت تا مراحل تکمیل کارهایی که چندان آشکار نیستند را ببینند.

هنوز تا زمانی که هولولنز به استانداردی برای استفاده در فضا تبدیل گردد، راه زیادی مانده اما بدون شک وجودش موجب خواهد گشت تا نحوه آموزش و مقابله ی فضانوردان با مشکلات و مواقع بحرانی کاملا تغییر نموده و بهتر از قبل شود.

شاید دیگر لازم نباشد فضانوردان Rookie برای آموزش و آماده شدن وقت زیادی را روی زمین صرف نمایند زیرا وقتی در فضا باشند می توانند به راحتی از تذکرات و پیشنهادهای متخصصان در روی زمین بهره مند گردند.

به موجب این هدست، هر وقت زمان کافی برای مطالعه و بررسی آئین نامه و نحوه کار وجود نداشته باشد، افراد می توانند از آن کمک گرفته و فعالیت های مربوطه را به انجام برسانند.

این فناوری فقط در مدار زمین بهترین کارائی را ارائه می دهد زیرا ارتباط میان سیاره ای در این شرایط در بهترین حالت، چند دقیقه طول می کشد، اما از آن می توان برای فضاپیماهایی که به مریخ و دیگر سیارات سفر می کنند نیز تا اندازه ای کمک گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی