ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای تن ندادن به درخواست اف بی آی دست به دامن کنگره می شود

چندی پیش دادگاه عالی آمریکا به اپل دستور داد تا به خواسته اف بی آی در مورد رمزگشایی موبایل سید فاروق (تیرانداز حوادث تروریستی در سن برناردینو) پاسخ مثبت بدهد با این همه، این شرکت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

چندی پیش دادگاه عالی آمریکا به اپل دستور داد تا به خواسته اف بی آی در مورد رمزگشایی موبایل سید فاروق (تیرانداز حوادث تروریستی در سن برناردینو) پاسخ مثبت بدهد با این همه، این شرکت همچنان از پاسخ دادن به این درخواست امتناع می ورزد.

شرکت ساکن کوپرتینو در واقع مدعی است که این کار سابقه آن را خدشه دار می کند و این در حالی است که مدیر اف بی آی نظری غیر از این دارد. در حال حاضر شرایط همین است و هیچ تغییری در آن مشاهده نمی شود، اما ظاهرا اوضاع به زودی عوض خواهد شد.

گزارشی که اخیرا توسط آسوشیتد پرس منتشر شده نشان میدهد که اپل احتمالا از کنگره آمریکا درخواست مداخله خواهد کرد تا مشخص شود که آیا باید به دستور دادگاه را ترتیب اثر بدهد یا خیر.

گفته می شود که اپل در سال 2015 میلادی، مبلغی بالغ بر 5 میلیارد دلار را صرف لابی گری با کنگره کرده و در نتیجه امیدوار است تا در این پرونده کنگره طرف آن را بگیرد.

با این همه، همه چیز در حد حدس و گمان است. چنانچه غول تکنولوژی بازنده باشد این احتمال می رود که کنگره قانونی را تصویب کرده و به موجب آن همه تولید کنندگان را مجاب نماید که در محصولاتشان درب های پشتی قرار دهند و این در حالی است که در این مورد خاص اپل صرفا باید امکان دسترسی به یک دستگاه را برای اف بی آی فراهم نماید؛ به بیان دیگر درخواست کمک اپل از کنگره به مثابه قماری است که می تواند شکست یا پیروزی این شرکت را به دنبال داشته باشد.

در حال حاضر استراتژی اپل این است که با کمک وکیل ارشد خود کنگره را متقاعد کند که دولت آمریکا قانون 1789 All Writs Act را به درستی پیاده سازی نمی کند و استفاده های نامناسب از آن می کند (به موجب این قانون، نهادهای مجری قانون در آمریکا بارها و بارها شرکت های مختلف را مجاب کرده اند که با آنها در پرونده های مختلف همکاری نمایند).

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
  • شهلا
    شهلا | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    آخ آخ دلم کباب شد FBI درخواست کرده اپل تن نداده
    اصن یه حالی شدم چقدر صداقت درستی ههه

مطالب پیشنهادی