ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اکتیویژن سازنده بازی محبوب «کندی کراش» را با عقد قرارداد 5.9 میلیارد دلاری خریداری کرد

حدودا سه ماه پیش بود که شرکت اکتیویژن اعلام کرد در نظر دارد کمپانی کینگ دیجیتال را خریداری کند؛ منظور همان توسعه دهنده بازی محبوب کندی کراش است که از نظر اکتیویژن قیمتی برابر با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

حدودا سه ماه پیش بود که شرکت اکتیویژن اعلام کرد در نظر دارد کمپانی کینگ دیجیتال را خریداری کند؛ منظور همان توسعه دهنده بازی محبوب کندی کراش است که از نظر اکتیویژن قیمتی برابر با 5.9 میلیارد دلار دارد.

امروز این قرارداد رسما بسته شد و سهامداران کینگ 18 دلار را بابت هر سهم خود دریافت خواهند کرد اما آنها که سهام خود را از بورس خریداری کرده اند ضرر می کنند چون سهام این شرکت نخستین بار با قیمت 22.50 دلار بابت هر سهم به بازار بورس عرضه گردید.

اگر قرار باشد که گذشته تکرار گردد آنگاه اکتیویژن قطعا به دردسر خواهد افتاد چراکه آخرین بار در سال 2012 میلادی بود که یکی از شرکت های تولید کننده بازی های موبایل خریداری شد و در جریان آن قرارداد Zynga کمپانی OMGPOP را با پرداخت مبلغ 180 میلیون دلار به مالکیت خود درآورد.

در آن دوران Zynga در صدد دست یابی به بازی موبایل محبوب آن زمان یعنی Draw Something بود اما آن خرید را در دوران اوج محبوبیت بازی انجام داد و در نتیجه علاوه بر اینکه سودی عایدش نشد متحمل زیان مالی هنگفتی هم گردید.

بابی کاتیک مدیرعامل اکتیویژن در باره این خرید اظهار داشته:

فرصت های زیادی وجود دارند که می توان به لطف آنها راه های تازه ای را برای تجربه بازی های محبوب از کندی کراش گرفته تا کال آو دیوتی و بسیاری دیگر به کاربران ابزارهای موبایل، کنسول ها و کامپیوترهای شخصی ارائه نمود. ما از طرف اکتیوژن خرسندیم که به ریکاردو، سباستین، استفان و تمامی کارکنان با استعداد کینگ خوش آمد بگوییم.

اما تفاوتی که میان آن معامله و قرارداد امروز وجود دارد این است که کندی کراش در زمره یکی از ده بازی برتر موبایلی است هرچند که محبوبیت آن مانند سابق نیست. کمپانی کینگ نیز در زمان اوج گرفتن محبوبیت بازی خود پول هنگفتی را به ویژه از خریدهای درون بازی به جیب زد و حتی برای بالا بردن درآمدهایش از این خریدها تصمیم گرفت که دیگر تبلیغات قبول نکند.

آن روزها حالا سپری شده اند، با این همه کندی کراش و دیگر عناوین ارائه شده در این سری رسالت خود را به انجام رسانده اند و قله های موفقیت را پیشتر فتح کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    فکر کنم بازم یکی ازون تصمیمهای اشتباه و پرهزینه و به بزرگی خود کمپانی ترفیم

مطالب پیشنهادی