ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودروی مفهومی هوندا با قابلیت استفاده از تلفن هوشمند به جای سیستم صوتی تصویری [تماشا کنید]

هرچند سیستم های صوتی تصویری درون خودرو در سالهای اخیر مثل حوزه های دیگر فناوری پیشرفت های مختلفی داشته اند، اما این ابزارها معمولاً در طول چرخه حیات خود بروزرسانی چندانی دریافت نکرده و قابلیت های ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

هرچند سیستم های صوتی تصویری درون خودرو در سالهای اخیر مثل حوزه های دیگر فناوری پیشرفت های مختلفی داشته اند، اما این ابزارها معمولاً در طول چرخه حیات خود بروزرسانی چندانی دریافت نکرده و قابلیت های آنها در روز آخر عمرشان نسبت به روز اول عموماً هیچگونه تغییری نخواهد داشت.

این در حالی است که اکثر رانندگان در طول روز بخشی از زمان خود را صرف استفاده از این ابزارها می کنند (خصوصاً در شهرهایی مثل تهران با ترافیک سرسام آور و زمان گیر) و می توان این طور نتیجه گرفت که پتانسیل نهفته در سیستم های درون خودرو در حال هرز رفتن است.

گوگل و اپل دو غولی هستند که برای رفع همین مشکل تاکنون سیستم های Android Auto و CarPlay را ارائه کرده اند، اما نکته اینجاست که این دو فناوری نیز در نهایت به سخت افزار نصب شده درون خودرو محدود هستند.

Drivemode در این میان رویه ای متفاوت برگزیده و یک اپلیکیشن اندروید ارائه کرده که به طور خلاصه تلفن هوشمند شما را به سیستم صوتی تصویری درون خودرو تبدیل می کند، آن هم بدون استفاده از روش های مورد استفاده در فناوری های رقیب مثل انتقال تصویر به نمایشگر خودرو.

برای راه اندازی و استفاده از این اپلیکیشن نیز تنها کافی است تلفن هوشمند خود را به محل در نظر گرفته شده درون خودرو متصل کنید تا Drivemode فعال شده و گزینه های مختلفی را در اختیارتان قرار دهد، از جمله نمایش سرعت حرکت، مسیریابی، پخش موسیقی، تماس، پیام رسانی و موارد دیگر.

البته باید توجه داشت که نمایشگر تلفن هوشمند از نمونه های مرسوم موجود درون خودروها کوچکتر است، به همین دلیل سازنده در انتخابی درست کارایی نرم افزار را به طراحی زیبا ترجیح داده و دکمه ها و متون را بزرگ و در دسترس در نظر گرفته تا استفاده از این سیستم هنگام رانندگی راحت باشد.

سازنده حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و دکمه هایی در کنار فرمان برای کنترل عملکرد این سیستم طراحی کرده، سپس با هوندا و پاناسونیک وارد همکاری شده تا برای نمایش کارایی سیستم، بخشی از درون خودرو شامل داشبورد و فرمان را به شکل مفهمومی برایش به تولید برسانند.

بر اساس نمونه تولید شده، می توان گفت که عملکردهای پخش موسیقی و انجام فرمان های صوتی در این سیستم کاملاً مشابه سیستم های مرسوم موجود در خودروها انجام می گیرد و اپلیکیشن Drivemode حتی قادر است ویدیوهای دوربین نصب شده روی سپر خودرو را نیز به نمایش در آورد.

البته لازم است بدانید همه شرکت هایی که در این پروژه شرکت داشته اند، اذعان می کنند که چنین سیستمی هنوز در ابتدای راه است و سالها طول می کشد تا برای عرضه نهایی به بازار آماده گردد. گفتنی است که تا آن زمان، می توانید نسخه اندرویدی Drivemode را نصب کرده (نسخه مبتنی بر iOS نیز در آینده نزدیک ارائه خواهد شد) و برخی قابلیت های آن را بدون نیاز به سخت افزار اضافه مورد استفاده قرار دهید.

در پایان از شما دعوت می کنیم نحوه عملکرد سیستم مورد بحث را در ویدیویی از خودروی مفهومی هوندا مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی