ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت OmniVision از یک سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی رونمایی به عمل آورد

اکنون سونی با در اختیار داشتن ۴۰ درصد از سهم سنسورهای دوربین برای تلفن های هوشمند، پیشتاز این بازار است. در رتبه دوم اما شرکتی به نام OmniVision ایستاده که بیشتر زمانی مورد توجه کمپانی های بزرگ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵

اکنون سونی با در اختیار داشتن ۴۰ درصد از سهم سنسورهای دوربین برای تلفن های هوشمند، پیشتاز این بازار است. در رتبه دوم اما شرکتی به نام OmniVision ایستاده که بیشتر زمانی مورد توجه کمپانی های بزرگ قرار می گیرد که بخواهند موبایلی میان رده تهیه کنند.

حال در کنگره جهانی موبایل که روزهای پایانی اش در بارسلون را سپری می کند، OmniVision نیز از جدیدترین سنسور دوربین خود پرده برداشته است؛ سنسوری که می خواهد تا حدی توجه سازندگان محصولات برتر را به خود جلب کند.

نام این سنسور «OV13870 PureCel Plus-S» است و می تواند تصاویری با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی تهیه کند. این محصول همچنین به معماری جدیدی با گام پیکسلی ۱.۲۵ میکرونی مجهز شده که توسط خود OmniVision توسعه یافته است. همچنین گفتنی است که سنسور OV13870 می تواند ویدیوی 1080p را با ۲۴۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند در حالی که همین نرخ برای ویدیوهای HD، به ۳۰۰ فریم می رسد.

Manish Shelat، معاون ارشد بخش بازاریابی OmniVision در حاشیه رونمایی از این سنسور می گوید: «حال تب مگاپیکسل های بالاتر به خوبی فروکش کرده و شرکت ها می توانند از پیکسل های بزرگتر در دوربین ها استفاده کنند. در سنسور OV13870 از گام پیکسلی ۱.۲۵ میکرونی استفاده شده است که به خوبی می تواند پاسخگوی نیاز موبایل های پرچمدار باشد.»

ماژول کلی دوربین توسط این سنسور، ارتفاعی برابر با ۵.۲ میلیمتر خواهد داشت و همین موضوع کمک می کند تا شرکت های تولید کننده موبایل بتوانند دستگاه هایی باریک تر و بدون حضور برآمدگی دوربین توسعه دهند.

بر اساس گفته شرکت سازنده، این محصول در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به تولید انبوه خواهد رسید اما هنوز هیچ اطلاعاتی در دست نیست که کدام شرکت تولید کننده موبایل قصد استفاده از آن را خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Alireza
    Alireza | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    240 فریم توی فول اچ دی ؟؟؟
    واقعا فوق العادس
    دمش گرم

  • Mr reza
    Mr reza | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    بیچاره این شرکت توسط سونی کلا محو شده. الان سونی با خریدن توشیبا هم بالای 50% شده سهمش

مطالب پیشنهادی