ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه آماری IDC: بازار ابزارهای پوشیدنی در 2015 بیش از 170 درصد رشد داشته

بر اساس جدیدترین گزارش موسسه آماری-تحلیلی IDC میزان استقبال مردم از ابزارهای پوشیدنی و فروش این محصولات در سه ماهه چهارم سال 2015 در مقایسه با زمان مشابه در 2014 حدود 126.9 درصد افزایش داشته ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۱۸

بر اساس جدیدترین گزارش موسسه آماری-تحلیلی IDC میزان استقبال مردم از ابزارهای پوشیدنی و فروش این محصولات در سه ماهه چهارم سال 2015 در مقایسه با زمان مشابه در 2014 حدود 126.9 درصد افزایش داشته است. این در حالیست که رشد این بازار در سراسر سال گذشته ی میلادی نیز 171.6 درصد اعلام شده.

بر مبنای این آمار، در آخرین فصل از سال 2015 مجموعا 27.4 میلیون گجت پوشیدنی عرضه گشته که در مقایسه با رقم 12.1 میلیون واحدی در بازه زمانی مشابه سال پیش از آن افزایش قابل توجهی به شمار می رود. میزان فروش سالانه این محصولات نیز در سال پیش به صورت کلی 78.1 میلیون دستگاه بوده. بد نیست اشاره کنیم که در سال 2014 فقط 28.8 میلیون دستگاه از این ابزارها فروخته شد.

با وجود چنین رشد چشمگیری یکی از کارشناسان موسسه آماری مورد بحث، Ramon Llamas اظهار داشته این محصولات همچنان جای زیادی برای رشد دارند و می توانند بسیار بیشتر از این در بازار فروش داشته باشند.

پیرو این آمار خوب است بدانید با اینکه ابزار پوشیدنی اپل با استقبال خوبی همراه بوده، اما این برند FitBit است که در صدر محبوب ترین ها نشسته و بیشترین محصولات را در این زمینه عرضه می نماید. فصل انتهائی سال 2015 میلادی که فصل فروش هم به شمار می رود، کمپانی یاد شده توانست سهم بازار خود را به 29.5 درصد برساند و بر اساس بررسی های موسسه IDC این سهم در کل سال گذشته هم 26.9 درصد بوده. به این مفهوم که هر یک محصول از چهار دیوایس پوشیدنی خریداری شده توسط مشتریان، تولید کمپانی فیت بیت بوده است.

1-w600

کمپانی ساکن کوپرتینو نیز بر اساس این گزارشات سعی کرده تا موقعیت خود را در بازار حفظ نماید. در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2015، هنگامی که تخمین زده می شد این شرکت 3.9 میلیون دستگاه پوشیدنی به فروش برساند، حدود 4.1 میلیون اپل واچ در سه ماهه چهارم فروخت که رشد خوبی محسوب می گشت. اما با نگاه به سهم بازار این کمپانی در طول سال 2015 معلوم می شود که فروش پوشیدنی آن سیر نزولی داشته به طوری که این رقم در فصل دوم 20.2 درصد، در سه ماهه سوم 18.6 درصد و سه ماه آخر سال فقط 15 درصد بوده است.

2-w600

با بررسی محصولات این حوزه باید اشاره نمود که شیائومی در سال گذشته میلادی رشد بسیار چشمگیری در مقایسه با 2014 داشته و توانسته 12 میلیون ابزار پوشیدنی را به فروش برساند. این در حالیست که در 2014 فقط 1.1 میلیون دستگاه فروخته بود. البته بیشترین استقبال از محصولات این شرکت در کشور چین بوده و دلیل آن هم این است که دستبندهای سلامتی شیائومی در قیاس با نمونه های مشابه از برند فیت بیت بسیار ارزان تر هستند.

در آخر هم یادآوری کنیم بر اساس آخرین گزارش موسسه آماری-تحلیلی IDC، گارمین در کل سال پیش حدود 3.3 میلیون و سامسونگ نیز 3.1 میلیون دیوایس به فروش رسانده اند و به این ترتیب در میان 5 برند برتر در حوزه تولید و عرضه ی ابزارهای پوشیدنی قرار گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی