ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرچمداران سامسونگ و ال جی از قابلیت «حافظه تطبیقی» اندروید مارشملو پشتیبانی نمی کنند

اندروید «مارشملو» اگرچه از نظر ظاهری تفاوت خاصی با «لالی پاپ» نداشت اما در باطن، ویژگی های بسیار جذابی به آن افزوده شده بودند که برخی از آنها هنوز از سوی بزرگ ترین تولید کنندگان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

اندروید «مارشملو» اگرچه از نظر ظاهری تفاوت خاصی با «لالی پاپ» نداشت اما در باطن، ویژگی های بسیار جذابی به آن افزوده شده بودند که برخی از آنها هنوز از سوی بزرگ ترین تولید کنندگان موبایل مورد بهره برداری قرار نگرفته اند، حتی در پرچمداران سال ۲۰۱۶ همین شرکت ها.

حافظه تطبیقی، قابلیتی است که گوگل در اندروید ۶ قرار داده و آن را به دست تولید کنندگان رسانده است. توسط این قابلیت، دیگر دستگاه حافظه اصلی خودش را از کارت حافظه microSD جدا نکرده و یک حافظه کلی را به شما نمایش می دهد. در واقع چنین حالتی باعث می شود تا بتوانید از حافظه microSD نیز دقیقا همانند حافظه خود دستگاه بهره گرفته و به سادگی اپلیکیشن ها را روی آن نصب کرده یا پاک کنید.

اکنون کاشف به عمل آمده که گلکسی اس ۷ و جی ۵ از این ویژگی بی بهره اند. سامسونگ به شکل رسمی به این مسئله پاسخ گفته و بیان نموده که نمی خواهد کاربران را با کارت های microSD مواجه کند که قادر نباشند آنها را در میان دستگاه های مختلف به اشتراک بگذارند. توضیح رسمی سامسونگ برای این موضوع به شرح زیر است:

«سامسونگ تصمیم گرفته است تا از قابلیت حافظه تطبیقی استفاده نکند. ما باور داریم که کاربران مان از کارت های microSD استفاده می کنند تا به اشتراک گذاری فایل ها میان دستگاه های مختلف را ساده سازند.

با استفاده از قابلیت حافظه تطبیقی، بیشتر اوقات، اولین باری که حافظه microSD را در دستگاه قرار می دهید، موبایل به شکل خودکار آن را پاکسازی می کند. جلوگیری از این مسئله اختیاری نیست و شاید اطلاعات کاربران به همین شکل از دست بروند. در درجه دوم، زمانی که اندروید مارشملو یک کارت حافظه را به عنوان حافظه تطبیقی مورد استفاده قرار می دهد، کاربر قادر نخواهد بود از آن در دستگاه های دیگر استفاده کرده و به اطلاعات اش دسترسی یابد.

تصور می کنیم فرم استفاده سامسونگ از کارت های microSD اکنون بیشتر توسط کاربران مقبول باشد و اساسا به همین دلیل است که کاربران به سراغ کارت های microSD می روند.»

setup-640x566

گفته های سامسونگ به نظر منطقی می رسند، هرچند که مارشملو از کاربر سوال می کند که آیا تصمیم دارد به شکل سنتی و قابل حمل از کارت حافظه بهره گیرد یا به سراغ حافظه تطبیقی برود رفته و کارت را با حافظه اصلی دستگاه ادغام کند. در هر صورت ال جی و سامسونگ تصمیم گرفته اند ویژگی مورد بحث را از پرچمداران خود حذف نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۸ اسفند ۱۳۹۴

    شایدم این کار به دلیل این باشه که سرعت کارت حافظه، از حافظه داخلی به کار رفته در گلکسی اس ۷ و جی ۵ کمتره و شرکت ها نمیخواستن با فعال کردن این قابلیت، باعث کاهش سرعت عملکرد دستگاه تا حد توان کارت های حافظه بشن. اگه دلیلشون این بوده باشه، منطقی تره...

  • مهدی
    مهدی | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    اینها چقدر بخیل و خسیس هستند که چشم راحتی کاربران را ندارند و همیشه میخواهند به طریقی محدودیت اعمال کنند

    این که بتوان برنامه ها و بازی های زیادی نصب کرد و درصورت بروز مشکل از راه دور کارت را پاک کرد قابلیت مفیدیست که متاسفانه با سنگ اندازی رو به رو میشود

  • reza
    reza | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    اینجوری نمیتونن 32/64/128 رو با قیمت ها نجومی بفروشن !

    • JK shin
      JK shin | ۶ اسفند ۱۳۹۴

      دوست من اس هفت فقط سی و دو گیگ داره

      • barobach
        barobach | ۶ اسفند ۱۳۹۴

        حجم های بالاتر بعداً معرفی میشن :|

        • احمد
          احمد | ۶ اسفند ۱۳۹۴

          چه ربطی داره ؟؟در هر صورت اس7 میکرو اس دی میخوره
          یعنی اگه حافظه تطبیقی رو میزاشت دیگه کسی گوشی با حافظه داخلی بیشتر نمیخرید؟؟
          دلیل حرید گوشی با حافظه داخلی بیشتر سرعت این مدل حافظست نه حافظه تطبیقی

مطالب پیشنهادی