ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابررایانه شرکت IBM حالا می تواند احساس شما را در گفتار و نوشتار تشخیص دهد

هوش مصنوعی تا وقتی نتواند احساسات را درک کند، نمی تواند به معنای واقعی کلمه مجاب کننده باشد. روباتی که نتواند تفاوت های ظریف آنچه می گویید را متوجه شود به چه دردی می خورد؟ اما ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

هوش مصنوعی تا وقتی نتواند احساسات را درک کند، نمی تواند به معنای واقعی کلمه مجاب کننده باشد. روباتی که نتواند تفاوت های ظریف آنچه می گویید را متوجه شود به چه دردی می خورد؟ اما IBM اعتقاد دارد روبات ها می توانند کمک کنند. ابررایانه ی هوش مصنوعی شرکت IBM به روزرسانی تازه ای دریافت کرده است که ابزار بسیار بهتری برای تحلیل لحن در اختیار آن می گذارد. به این ترتیب واتسون حالا قادر است طیف گسترده ای از احساسات را حتی در نوشته های شما نیز درک کند؛ چه شادی و چه غم. با این توصیف اگر زمانی که از لحاظ احساسی چندان روبراه نیستید به همه بگویید خوب هستید، واتسون قادر خواهد بود همان یک ذره ناراحتی که در لحن شما وجود دارد را تشخیص دهد.

توانایی واتسون در تشخیص تمایلات اجتماعی مثل برونگرایی نیز بیشتر شده است و می تواند به جای نگاه کردن به تک تک کلمات به صورت جداگانه، کلیت جملات را مورد بررسی قرار دهد (این از لحاظ درک بافتار معنایی آنها اهمیت زیادی خواهد داشت).

واتسون باید در ابراز احساسات نیز بهتر شده باشد. به روز رسانی های انجام شده، موتور تبدیل متن به گفتار جدیدی نیز به آن می افزاید که پاسخ های آن را با لحن متناسب تری بیان می کند. برای مثال اگر عصبانی باشید، واتسون با لحن تند پاسخ شما را نخواهد داد. معنای این موضوع آن نیست که رایانه ی IBM احساس پیدا کرده است، اما قابلیت یاد شده به علاوه ی قابلیت تحلیل لحن جدیدی که درباره اش گفتیم، به آینده ای اشاره دارند که در آن هوش مصنوعی به جای سردی و بی تفاوتی همیشگی، نسبت به خلق و خوی شما حساس خواهد بود.

کافی است این بهبود ها را با موتور جدید و آموزش دیده ی تشخیص تصویر ترکیب کنید تا برایتان روشن شود واتسون تا چه حد هوشمند خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی