ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل قابلیت های قلم آیپد پرو را به آن باز می گرداند

اپل برنامه ای برای کاستن از امکانات و قابلیت های قلم آیپد پرو ندارد. بعد از آنکه در نسخه های بتای iOS 9.3 امکان کار کردن با این سیستم عامل از طریق ابزار 99 دلاری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

اپل برنامه ای برای کاستن از امکانات و قابلیت های قلم آیپد پرو ندارد. بعد از آنکه در نسخه های بتای iOS 9.3 امکان کار کردن با این سیستم عامل از طریق ابزار 99 دلاری همراه با دستگاه حذف گردید (منظور همان قلمی است که اپل گفته بود به عنوان نوعی ابزار طراحی ارائه اش می کند نه یک استایلوس) شرکت سازنده این دستگاه در مصاحبه خود با ورج اعلام داشت که تمام آن قابلیت ها به زودی به قلم باز می گردند.

یکی از سخنگویان این شرکت گفته است: ما باور داریم که انگشت همواره اصلی ترین راه تعامل کاربران با آیپد است اما از طرفی هم درک می کنم که برخی از مشتریان دوست دارند از قلم هم برای انجام این کار بهره بگیرند.

وی در ادامه اظهار داشته: ما در نسخه بتای بعدی از iOS 9.3 در نظر داریم که این کارایی را به قلم باز گردانیم. همانطور که احتمالا در جریان هستید، در iOS 9.2 این امکان برای کاربران آیپد پرو وجود داشت که از Pencil به عنوان یک استایلوس بهره گرفته و با سیستم عامل دستگاه خود کار کنند اما در نسخه های بتای ارائه شده برای iOS 9.3 این توانایی ها صرفا به اپلیکیشن های طراحی محدود می گردد.

بیانیه کامل اپل

Pencil امکانی فوق العاده برای کاربران آیپد پرو بود که دوست دارند از این قلم به عنوان ابزاری برای طراحی بهره بگیرند، با آن یادداشت برداری نمایند و روی فایل های مد نظر خود حاشیه نویسی کنند. ما باور داریم که انگشت بهترین راه تعامل کاربران با آیپد است، با این همه این را هم درک می کنیم که برخی از مشتریان دوست دارند از قلم برای این کار استفاده نمایند و در نتیجه بر آن شدیم تا در جدیدترین نسخه بتای iOS این مساله را مد نظر داشته باشیم. ما این قابلیت را در نسخه بتای آتی اضافه خواهیم کرد.

بنابراین روشن که Pencil هیچیک از قابلیت های خود را برای همیشه از دست نخواهد داد و بیانیه اخیر اپل نیز ثابت می کند که اصلا برنامه اش این نبوده است. شرکت ساکن کوپرتینو ادعا می کند که صرفا مشغول بهبود این قابلیت ها بوده و در نتیجه آنها را به صورت موقتی حذف کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    اپل واقعا خودخواه هست هرکار میخواد میکنه اصلا به کاربراش احترام نمیزاره به نظرم

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۵ اسفند ۱۳۹۴

      آره واقعا... سیاست اپل از اول هم این بوده که ما نیاز کاربران رو می شناسیم و خودشون نیازی نیست که درباره نیازهاشون به ما نظر بدن!!
      البته دیر یا زود اپل هم باید از این سیاست های یک طرفه دست برداره و مثل مایکروسافت بازتر و آزادتر عمل کنه.

مطالب پیشنهادی