ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی Aqua Fish؛ اولین تلفن هوشمند مجهز به سیستم عامل Sailfish

در یک اقدام غافلگیرانه، اولین اسمارت فون مجهز به سیستم عامل Sailfish OS با نام Aqua Fish در خلال نمایشگاه WMC رونمایی شد. این اسمارت فون اولین حاصل همکاری مشترک کمپانی موبایل ساز هندی Intex Technologies با شرکت فنلاندی Jolla به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۵

در یک اقدام غافلگیرانه، اولین اسمارت فون مجهز به سیستم عامل Sailfish OS با نام Aqua Fish در خلال نمایشگاه WMC رونمایی شد. این اسمارت فون اولین حاصل همکاری مشترک کمپانی موبایل ساز هندی Intex Technologies با شرکت فنلاندی Jolla به حساب می آید.

q-80

Sailfish OS یک سیستم عامل مبتنی بر ژست های حرکتی است که توانست اولین بار نام خود را با تبلت Jolla بر سر زبان ها بیاندازد. حال در شرایطی که این تبلت برای عرضه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و شرکت توسعه دهنده اش چند بار تا مرز ورشکستگی پیش رفته،  شاهد معرفی کم سر و صدای اولین اسمارت فون مجهز به Sailfish هستیم.

jolla-aqua-fish-gallery-5-1

تلفن فوق از سیستم عامل بهینه شده Sailfish برای موبایل ها بهره می برد. به همراه برخی ویژگی های جدید همچون Super Apps که به طور اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده است.

از طریق این قابلیت جدید، سرویس های محلی اختصاصی کمپانی سازنده می توانند از کنترل ژست های حرکتی پیش فرض سیستم عامل بهره ببرند. مثلاً کافیست تا انگشت خود را از بالا به پایین روی نمایشگر بکشید تا به اپلیکیشن استریم آنلاین پخش موسیقی و یا فروشگاه های آنلاین محلی دسترسی داشته باشید.

jolla-aqua-fish-gallery-3-1

از لحاظ سخت افزاری Aqua Fish را می توان یک موبایل اقتصادی در نظر گرفت. استفاده از چیپست متوسط Qualcomm silicon، که از پردازنده ای با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتز برخوردار است، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی گواه این مدعاست. Aqua Fish همچنین مجهز به یک نمایشگر ۵ اینچی HD بوده و قرار است به همراه آن کاور هوشمند "other half" (محصول اختصاصی Jolla) نیز عرضه شود.

jolla-aqua-fish-gallery-6-1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • اوبونتو
    اوبونتو | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    خدا رو شکر ممنون از پوشش چنين خبري

  • محسن
    محسن | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    این گوشی رو که jolla دو سه سال پیش معرفی کرده بود!
    حالا فرستاده تو بازار هند!

مطالب پیشنهادی