ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mi 5
تکنولوژی

نگاهی به ویژگی های دوربین Mi 5، پرچمدار جدید شیائومی

شرکت های چینی که در روزگار نه چندان دور به تقلید صرف و ساخت کپی های ارزان قیمت از روی محصولات دیگر سازندگان مشهور بودند، روز به روز در حال دگرگون شدن هستند و نقش ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۵

شرکت های چینی که در روزگار نه چندان دور به تقلید صرف و ساخت کپی های ارزان قیمت از روی محصولات دیگر سازندگان مشهور بودند، روز به روز در حال دگرگون شدن هستند و نقش موثر تری را در ابداعات و ابتکارات حوزه فناوری بر عهده گرفته اند.

یکی از این شرکت ها شیائومی است که روز گذشته از فناوری لرزشگیر اختصاصی و مبتکرانه پرچمدار جدید خود در نمایشگاه موبایل بارسلون پرده برداری کرد، آن هم در حالی که تنها چند سال از تاسیس این شرکت بسیار موفق می گذرد و سابقه آن هرگز با غول هایی مثل سامسونگ و اپل قابل مقایسه نیست.

شیائومی در سیستم اختصاصی خود لرزشگیر ۴ محوره را به جای لنز، به سنسور دوربین انتقال داده و بر اساس آنچه تاکنون مشاهده کرده ایم، به نظر می رسد این راه حال نتیجه مناسبی نیز داشته است.

البته باید توجه داشته باشید که تعداد محورهای بیشتر نیز در این میان بی تاثیر نیستند، چرا که لرزشگیر اپتیکال اکثر تلفن های هوشمند با ۲ محور و تعداد معدودی نیز در ۳ محور عمل می کنند.

شیائومی دوربین جلوی دستگاه را نیز دستخوش تغییر کرده و یک سنسور ۴ مگاپیکسلی را برای آن مورد استفاده قرار داده که اندازه هریک از پیکسل هایش به ۲ میکرون می رسد، یعنی چیزی در حدود ۲ برابر میزان مرسوم در تلفن های هوشمند.

این خصوصیت علاوه بر افزایش جزئیات تصویر، قادر است نور بیشتری را نیز جذب نماید و همین موضوع به بهبود قابل توجه عملکرد دستگاه در شرایط کم نور خواهد انجامید. فلش دوگانه نیز خصوصیت دیگری است که به ثبت تصاویری با رنگهای طبیعی در شرایط تاریک منجر شده و عملکرد دستگاه را در این زمینه بهبود خواهد بخشید.

برای دوربین اصلی نیز سازنده سنسور IMX298 ساخت سونی را در نظر گرفته که پیشتر در پرچمدار هواوی یعنی Mate 8 (بررسی دیجیاتو) نیز عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشته است.

سنسور این تلفن هوشمند همچنین از سیستم ایزولازیسیون پیکسل به پیکسل DTI برخوردار است که جلوی نشت نور بین پیکسل ها را گرفته و رنگهای موجود در تصویر را با وضوح بیشتری به ثبت می رساند.

در نهایت لازم است به PDAF یا همان فوکوس خودکار از طریق تشخیص فاز اشاره کنیم که مدتی است از دنیای دوربین های DSLR به تلفن های هوشمند وارد شده و تاثیر آن در سرعت و دقت عملکرد فوکوس قابل چشم پوشی نیست.

اکنون که با تغییرات انجام گرفته آشنا شدید، از شما دعوت می کنیم نمونه عکس های ثبت شده با دوربین شیائومی Mi 5 را با استفاده از این لینک مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • میلاد سعیدزاده خانقاه
    میلاد سعیدزاده خانقاه | ۷ فروردین ۱۳۹۵

    سلام
    من سه ساله نوت ۲ سامسونگ دارم
    از رام miui7 شیاومی استفاده میکنم
    قوی تر و کاربردی تر از رامهای دیگه برندا هستش
    مثلا یک نمونه : دسترشی روت گوشی برای نرم افزار هایی که نیازمند روت هستند از توی تنظیمات گوشی فعال میشه
    خیلی سریع و بی هنگ
    ذخیره ساز ابریش فوق العادست
    یعنی ترس از از پاک شدن پیام ها شماره های تماس و سوابق تماس رمزهای وای فای دیگه وجود نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی