ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خیز آمازون برای راه اندازی چند برند پوشاک

شرکت آمازون سال هاست که مدل های سنتی فروش را به چالش کشده است، چشم انداز فروش کتاب را بازتعریف کرده و به شکلی تمام عیار به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته است. حالا، این ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

شرکت آمازون سال هاست که مدل های سنتی فروش را به چالش کشده است، چشم انداز فروش کتاب را بازتعریف کرده و به شکلی تمام عیار به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته است. حالا، این غول خرده فروشی دنیا قصد دارد با سر به دنیای مُد وارد شود.

آمازون با ۷ برند خصوصی، ۱۸۰۰ محصول مختلف به بازار عرضه کرده است، از پوشاک و کیف بانوان گرفته تا پوشاک کودکان و لباس های اختصاصی آقایان. به گزارش WWD این شرکت مالک لیبل های Society New York، Lark and Ro، Scout and Ro، Franklin and Freeman، Franklin Tailored، James and Erin، و North Eleven است.

با اینکه آمازون راه اندازی برند های مذکور را تأیید نکرد، جانشین بخش پوشاک Amazon Fashion یعنی جف یورسیسین، اکتبر گذشته در گردهمایی مدیران عامل WWD در نیویورک، اشاره ای تلویحی به این موضوع کرده بود. او در جمع مذکور گفت «وقتی شکافی در محصولات ما وجود داشته باشد، زمانی که برند های خاصی به هر دلیلی تصمیم گرفته اند محصولاتشان را از طریق ما نفروشند، تقاضا برای آن محصول یا مشابه آن سر جای خودش باقی خواهد ماند».

آمازون برای بازوی فشن خود نیز همان نقشی را متصور است که برای Amazon Basics قائل است؛ یعنی جایی که در آن محصولات مقرون به صرفه ی برقی می فروشد. این شرکت از طریق لیبل های جدید خود محصولاتی را عرضه خواهد کرد که فروشندگان شخص ثالث آنها را در اختیار ۳۰۰ میلیون مشتری این شرکت قرار نمی دهند.

آمازون در حال جمع آوردن شرکت های کوچکتر مد زیر پر و بال خودش است؛ روندی که با خرید خرده فروشی آنلاین پوشاک به نام Shopbop در سال ۲۰۰۶ شروع شد و با بلعیدن My Habit و East Dance نیز ادامه پیدا کرد. این شرکت در تلاش برای گسترش حضور خود در دنیای مُد، سال گذشته برای اولین بار حامی مالی هفته ی مد آقایان نیویورک نیز شد.

صنعت ۲۵۰ میلیارد دلاری پوشاک و اکسسوری آمریکا محل خوبی برای رشد و نمو این شرکت تجارت الکترونیک محسوب می شود. به گفته ی Cowen and Company انتظار می رود آمازون تا سال آینده از Macy's پیشی بگیرد و به برترین فروشنده ی پوشاک در آمریکا بدل شود. این هیولای فروش آنلاین به احتمال زیاد با لیبل های خصوصی به نسبت کار با برند هایی نظیر Calvin Klein و Levi's از حاشیه سود بیشتری بهره مند خواهد شد.

حالا آمازون با فراهم کردن مقدمات استخدام تیم لیبل خصوصی خود، پا را فرا تر از همیشه گذاشته است. گفته می شود شرکت مذکور در حال مذاکره برای جذب فرانسیس راسل، رئیس پوشاک بانوان Marks and Spencer است. نیت آن برای استخدام مدیرانی با حساسیت محصول بالا، چه در بخش پوشاک پایه و چه در بخش آخرین مد های بازار، و توانایی شناسایی و سرمایه گذاری روی روند های جاری، به شکل بی نقصی با راه اندازی لیبل های شخصی همخوانی دارند.

WWD
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی