ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقامات یکی از شهرهای ایالت آریزونا، اپل را به «همکاری با تروریست» متهم کردند

ماجراهای اپل و FBI به مرحله مخاطره آمیزی رسیده. تیم کوک دست به دامن رسانه ها و البته کنگره شده تا در برابر این طرح ایستادگی کند و البته قصد دارد با باراک اوباما، ریاست ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

ماجراهای اپل و FBI به مرحله مخاطره آمیزی رسیده. تیم کوک دست به دامن رسانه ها و البته کنگره شده تا در برابر این طرح ایستادگی کند و البته قصد دارد با باراک اوباما، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا ملاقات کند و از دلایلش برای وی بگوید، تا شاید او هم حامی قانونی اپل شود.

حالا اما، مقامات شهر ماریکوپا، واقع در ایالت آریزونای آمریکا، از عدم توزیع تلفن های آیفون میان کارکنان خود خبر داد و اپل را به همکاری با تروریست ها متهم کرد. در حال حاضر، از 564 تلفن همراه (که متعلق به دولت است و در دست کارکنان قرار دارد)، 366 عددشان آیفون هستند. اما از این پس، شهر ماریکوپا حمایت خود از اپل را کنار گذاشته و سازندگان آیفون را شرکای تروریست ها می خواند.

حمایت سران حوزه تکنولوژی از اپل به اندازه کافی، نشان دهنده اهمیت ماجرا بوده و هست. در اختیار قرار دادن نرم افزاری که بتواند حفاظ امنیتی هر تلفن همراهی را دور بزند، لطمه شدیدی به اعتبار اپل وارد کرده و مشتریان را در معرض خطر جاسوسی قرار می دهد. از نگاه کوک، انجام این کار بسیار اشتباه است و شرکت اش از انجام این ار امتناع می ورزد.

چند روز پیش نیز، مصاحبه بیل گیتس با فایننشال تایمز جریان ساز شد، اما موسس مایکروسافت چند ساعت بعد، در گفتگویی دیگر با بلومبرگ، سخنان خود را واضح تر بیان نمود و از تیتر فایننشال تایمز برای توصیف حرف هایش ابراز ناامیدی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی