ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار صوتی سیری احتمالا امسال به پلتفرم مک می آید

از زمانی که اپل، دستیار صوتی سیری را در آیفون 4 اس خود معرفی کرد، کاربران پلتفرم مک این سوال برای شان مطرح بوده که چه زمانی نوبت آن ها می رسد. اما به نظر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

از زمانی که اپل، دستیار صوتی سیری را در آیفون 4 اس خود معرفی کرد، کاربران پلتفرم مک این سوال برای شان مطرح بوده که چه زمانی نوبت آن ها می رسد. اما به نظر می رسد که تا تحقق این امر زمان زیادی باقی نمانده باشد. منابع نزدیک به وب سایت 9to5Mac ادعا کرده اند که دستیار صوتی سیری، در کنار آپدیت 10.12 سیستم عامل X که در کنفرانس WWDC امسال معرفی می شود، عرضه خواهد شد.

به گفته این منابع، دستیار صوتی پلتفرم مک، تفاوت چندانی با آنچه پیشتر روی iOS دیده ایم ندارد و تنها کافیست با کلیک روی منوبار و گفتن عبارت Hey Siri، فرامین صوتی این دستیار دیجیتال را فعال کنید. البته هنوز مشخص نیست که آیا ورژن مک سیری قابلیت های بیشتری خواهد داشت یا خیر، اما بدیهی است که تا زمان معرفی آن در WWDC زمان زیادی باقی مانده و هر چیزی ممکن است تغییر کند.

طبیعتا هنوز هیچ اطلاعات موثقی مبنی بر عرضه سیری رو پلتفرم مک وجود ندارد، بنابراین نمی توان به این گزارش کاملا اعتماد کرد. اما با این وجود، چنین حرکتی از سوی کمپانی اپل چندان دور از ذهن نیست.

کمپانی ساکن کوپرتینو اگرچه مایکروسافت را در حوزه دستیار صوتی و فرامین صوتی روی موبایل های هوشمند شکست داد، اما ویندوز 10 به صورت پیش فرض از دستیار صوتی کورتانا بهره می برد که می تواند شرایط را برای اپل در حوزه دسکتاپ سخت کند. در هر صورت، وقوع چنین اتفاقاتی و رقابت میان کمپانی های بزرگ تکنولوژی، نه تنها برای خود آن ها سود خواهد داشت بلکه امکاناتی بی نظیر در اختیار کاربران نیز می گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر
    امیر | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    این کورتانا و سیری روی لب تاپ کاملا بیخوده و بی استفاده و فقط باعث استفاده زیاد از منابع سیستم میشه
    اونم بی استفاده

    • امیر
      امیر | ۶ اسفند ۱۳۹۴

      خب تو بدت میاد استفاده نکن

مطالب پیشنهادی