ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Robonaut 2 ربات فضانورد ناسا
تکنولوژی

ناسا و برگزاری یک رقابت برای ارتقای ربات Robonaut 2

ناسا به فکر ارتقای ربات فضانورد خود افتاده است. آنها از وضعیت سیستم بینایی این ربات به هیچ وجه راضی نیستند، چرا که سنسورهای آن قدیمی شده و بر اثر امواج رادیویی فرکانس بالای فضایی بخشی از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

ناسا به فکر ارتقای ربات فضانورد خود افتاده است. آنها از وضعیت سیستم بینایی این ربات به هیچ وجه راضی نیستند، چرا که سنسورهای آن قدیمی شده و بر اثر امواج رادیویی فرکانس بالای فضایی بخشی از کارایی خود را از دست داده اند.

برای رفع این مشکل، ناسا رقابتی را ترتیب داده و از برنامه نویسان خواسته تا الگوریتمی برای افزایش قدرت بینایی R2 بنویسند. این ربات در حال حاضر به عنوان یک دستیار تعمیرات در ایستگاه فضایی بین المللی مشغول به کار است. این ربات مسئولیت ثبت اموال و کالاها را با استفاده از یک رادار RFID برعهده دارد و برخی تعمیرات کوچک از جمله سفت کردن پیچ و مهره های شل شده را انجام می دهد.

Robonaut 2 برای انجام چنین ماموریت هایی نیاز به ابزارهایی خاص دارد. این ربات با استفاده از یک الگوریتم ویژه به نقشه برداری سه بعدی از اشیای اطرافش می پردازد. این عمل آن را قادر می سازد که تجهیزات و موقعیت آنها را تشخیص داده و اقدام به جابجایی و یا انجام تعمیرات نماید.

مسئله اینجاست که چنین الگوریتمی نیازمند ثبت تصاویر بسیار باکیفیت است، و سنسورهای فعلی این ربات جوابگوی این نیاز نیستند. با توجه به آن که بازگردانی Robonaut 2 به زمین و جایگزینی سنسورها بسیار هزینه بر و وقتگیر خواهد بود، ناسا تصمیم گرفته که به جای این کار الگوریتم تشخیصی R2 را با توانایی های محدود سنسورهای فعلی هماهنگ سازد.

جایزه در نظر گرفته شده برای طرح برتر، معادل 10 هزار دلار است و تمام توسعه دهندگان از سرتاسر دنیا می توانند در این رقابت شرکت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی