ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل قابلیت بارگذاری سریع صفحات وب را به موبایل های هوشمند می آورد

اگر از امروز، جستجویی در جستجوگر گوگل روی موبایل های هوشمند انجام دهید، متوجه خواهید شد که برخی از صفحات، با سرعت بیشتری نسبت به قبل بارگذاری می شوند. دلیل این امر آن است که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

اگر از امروز، جستجویی در جستجوگر گوگل روی موبایل های هوشمند انجام دهید، متوجه خواهید شد که برخی از صفحات، با سرعت بیشتری نسبت به قبل بارگذاری می شوند. دلیل این امر آن است که کمپانی گوگل به تازگی پروژه «بارگذاری سریع صفحات وب» (Accelerated Mobile Pages) را راه اندازی کرده که سبب می شود اخبار و مقالات تا چهار برابر سریع تر بارگذاری شوند.

این پروژه در حالی امروز کلید خورد که چیزی در حدود 4 ماه صرف آزمایش آن شده و برخی از وب سایت های بزرگ خبری، این پلتفرم را در وب سایت های خود قرار داده اند. گوگل قول داده که به لطف تکنولوژی مورد بحث، تا 10 برابر اطلاعات کمتری نسبت به صفحات رایج وب بارگذاری می شود؛ حتی اگر صفحه وب مشخص، از محتویاتی نظیر ویدیو، انیمیشن و اسلایدشو نیز بهره ببرد که معمولا به حجم اطلاعات بارگذاری شده می افزایند.

ampdemo

از این پس اگر کلمات مشخصی را جستجو نمایید، گوگل مجموعه ای از مقالات بهره مند از تکنولوژی AMP را برایتان به نمایش در می آورد که آیکونی سبز رنگ با نماد صاعقه در کنار آن ها قرار گرفته است. اگر این آیکون را مشاهده کنید، صفحه مورد نظرتان با سرعت بیشتری بارگذاری می شود و البته می توان به سرعت در میان مقالات مرتبط با آن موضوع از سوی ناشران دیگر نیز جستجو کرد.

هرچه به جلو پیش می رویم، صفحات وب حجم بیشتری از داده را در خود جای می دهند و به همین دلیل، کمپانی های بزرگ در تلاش اند تا سرعت بارگذاری این صفحات را افزایش دهند. AMP گوگل اولین پروژه ای نیست که با هدف تحقق چنین امری به اجرا در آمده و پیش از این دو کمپانی فیسبوک و اپل نیز فعالیت هایی در این حوزه داشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی