ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در حال ساخت چیپ های حافظه 256 گیگابایتی برای موبایل های هوشمند است

دیگر احتمالا زمان زیادی باقی نمانده تا موبایل های هوشمند، فضایی برابر یک پی سی معمولی برای ذخیره سازی داشته باشند. سامسونگ به تازگی اعلام کرده که در حال تولید چیپ هایی با فضای 256 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

دیگر احتمالا زمان زیادی باقی نمانده تا موبایل های هوشمند، فضایی برابر یک پی سی معمولی برای ذخیره سازی داشته باشند. سامسونگ به تازگی اعلام کرده که در حال تولید چیپ هایی با فضای 256 گیگابایت است که فضایی دو برابر چیپ های سال گذشته را به ارمغان می آورند. برای تولید این چیپ ها از استاندارد UFS ورژن 2 استفاده شده که سبب می شود سرعت خواندن (Read)، نزدیک به دو برابر SSD های SATA داشته باشند.

عمل خواندن با سرعت 850 مگابایت بر ثانیه انجام خواهد شد و این در حالیست که سرعت نوشتن (Write) کمی پایین بوده و با 250 مگابایت بر ثانیه صورت می گیرد. مضاف بر این، چیپ های جدید سامسونگ از رقم 45000 آی آپس (IOPS) پشتیبانی می کند که سرعتی دو برابر نسبت به حافظه های UFS نسل گذشته دارند.

به عقیده نایب رییس بخش تولید حافظه سامسونگ، کمپانی کره ای «سخت در تلاش است تا عملکرد و گنجایش مموری های اسمارت فون ها و محصولات SSD را افزایش دهد». سامسونگ هم چنین می گوید که دست یابی به فضای 256 گیگابایتی، امکان ذخیره محتویاتی مانند فیلم های 4K را فراهم می آورد و البته به لطف رابط کاربری USB 3.0، عمل انتقال این محتویات نیز با سرعت بیشتری انجام می پذیرد.

در همین حال نباید فراموش کرد که فیلم های 360 درجه هم فضای ذخیره سازی قابل توجهی می طلبند و البته سامسونگ، خود یکی از کمپانی هایی است که در حوزه واقعیت مجازی فعالیت دارد. سامسونگ هنوز اعلام نکرده که به صورت دقیق چه زمانی قادر به استفاده از چیپ های جدید در موبایل های هوشمند خواهیم بود اما به زعم بسیاری، احتمالا این تکنولوژی نخست در موبایل گلکسی نوت 6 دیده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    3d v nand همینه(حافظه های چند لایه ) بعد از سال ها داره راه به بازار پیدا میکنه همین سامسونگ این حافظه ها برای ssd برنامه داره اینتل مشابه همین فناوری رو داره برنامه دار تا سال 2018 هاردهای 30 ترا و سال 2019 هارد 100 ترا بزنه
    مینید تصور کنید اسمارت فون اون زمان چی میشند مثلا 1 ترا تو یه گوشی هوشمند

مطالب پیشنهادی