ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و توسعه سیستم امنیتی جدیدی برای iCloud که دست مجریان قانون را از محتویات آن کوتاه می کند

در نتیجه درگیری قانونی میان اپل و پلیس فدرال آمریکا، به نظر می رسد که سیستم ابری iCloud با تغییراتی بنیادین مواجه شود. فایننشال تایمز امروز گزارش کرده که کمپانی ساکن کوپرتینو در حال توسعه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

در نتیجه درگیری قانونی میان اپل و پلیس فدرال آمریکا، به نظر می رسد که سیستم ابری iCloud با تغییراتی بنیادین مواجه شود. فایننشال تایمز امروز گزارش کرده که کمپانی ساکن کوپرتینو در حال توسعه تدابیر امنیتی جدیدی برای iCloud است که در نهایت موجب خواهد شد تا دست مراجع قانونی و نیز خود اپل از محتویات آن کوتاه شود.

همان طور که نیویورک تایمز اوایل هفته گذشته نیز به این موضوع اشاره کرده بود، روند توسعه سیستم امنیتی جدید فعلا در مراحل نخست است اما احتمالا موجب گستردگی هرچه بیشتر درگیری اپل با FBI خواهد شد که سعی دارد به اطلاعات اکانت آی کلاد آیفون 5c سید فاروک، تروریست حادثه سن برناردینو، دست پیدا کند.

در همین حال، بسیاری از فعالان حوزه امنیت اعتقاد دارند که سیاست جدید اپل، امکان بازیابی اطلاعات کاربرانی که رمز عبور خود را فراموش کرده اند را غیرممکن می سازد. این بدان معناست که در این صورت، آی کلاد به عنوان یک سیستم بک آپ آنلاین اطلاعات، تمام کاربرد خود را از دست خواهد داد.

به صورت معمول، کمپانی های بزرگ متمرکز روی سرویس های تحت وب مانند گوگل و مایکروسافت، به درخواست های قانونی در قبال دسترسی به اطلاعات خاصی از یک اکانت مشخص موافقت می کنند. با این حال، برخی از پرونده ها، روندی چالش برانگیز پیدا می کنند؛ از جمله آن ها می توان به درگیری سال 2014 مایکروسافت با مراجع قانونی ایالات متحده برای نگهداری اطلاعات سرورهای کشور ایرلند اشاره کرد. اما در مجموع، معمولا با حکم نهایی دادگاه، کمپانی ها مجبور به همکاری می شود.

در پرونده فعلی اپل، بک آپ آی کلاید سید فاروک، اطلاعات مهمی درباره چگونگی استفاده وی از موبایل در ماه های پیش از حمله تروریستی را شامل می شود. اما بعد از صدور حکم نهایی دادگاه، اپل باز هم تن به ساخت یک در پشتی برای موبایل فاروک نداد و درخواست لغو قانون دادگاه را برای مقامات فرستاد. اهالی کوپرتینو هم چنین قرار است در تاریخ 11 اسفند، برای رویایی با پلیس فدرال آمریکا وارد کنگره این کشور شوند و دلایل خود از امتناع نسبت به رمزگشایی آیفون فاروک را روشن سازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arshia
    arshia | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    دوستان لطفا یکم منطقی به قضیه نگاه کنید
    در هر ثانیه حدود دو نفر میمیره حالا به دلایل های مختلف
    حالا اپل بیاد بخاطر چند نفر امنیت چندین میلیون کاربر خودشو به خطر بندازه؟
    بعدشم شما اگر اخبار رو دنبال کنید متوجه میشید که اپل به دولت امریکا پیشنهاد داده که ایفون رو رمزکشایی کنه اما دولت امریکا پیشنهاد رو رد کرده و از اپل درخواست نرم افزارو کرده که باهاش قادر بشه هر ایفونی رو رمز گشایی کنه و اپل مقاومت میکنه.
    قضاوت با شما

مطالب پیشنهادی