ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سوپر خودروی الکتریکی Rimac در ماه مارس رونمایی خواهد شد

تب تولید و عرضه خودروهای الکتریکی در چند سال اخیر حسابی بالا گرفته است. به طبع افزایش استقبال از چنین خودروهایی، تمایل به تولید سوپراسپرت های الکتریکی هم افزایش پیدا کرده است. یکی از کمپانی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

تب تولید و عرضه خودروهای الکتریکی در چند سال اخیر حسابی بالا گرفته است. به طبع افزایش استقبال از چنین خودروهایی، تمایل به تولید سوپراسپرت های الکتریکی هم افزایش پیدا کرده است.

یکی از کمپانی هایی که در این زمینه فعالیت می کند، شرکت Rimac از کشور کرواسی است. آنها برای اولین بار ۵ سال پیش یک طرح مفهومی از سوپر خودروی الکتریکی خود را در معرض دید عموم قرار دادند. حالا بعد از گذشت این مدت طولانی، آنها بالاخره اعلام کردند که ماه آینده در جریان نمایشگاه خودروی در ژنو، اولین نمونه تجاری از مدل Concept_Ones را به نمایش خواهند گذاشت.

وقتی به برچسب قیمت این خودرو نگاهی بیاندازید، دیگر هیچ اعتراضی به قیمت خودروهای برقی Tesla نخواهید داشت. آن طور که از شنیده ها برمی آید، این سوپراسپرت زیبا بیش از نیم میلیون دلار قیمت خواهد داشت.

البته در مقابل Rimac وعده داده که خریداران چیزی تحویل خواهند گرفت که قطعاً ارزش پولی که بابتش پرداخت شده را خواهد داشت. برای این خودروی لوکس چهار چرخ متحرک پیشرانه و شاسی اختصاصی طراحی شده تا از لحاظ قدرت و تعادل در بهترین شرایط قرار داشته باشد.

این مسئله در خصوص طراحی فضای داخلی و مواد به کار رفته در کابین آن نیز صدق می کند. کمپانی سازنده می گوید، در ساخت این خودرو تلاش کرده تا حد ممکن تمام قطعات به صورت اختصاصی و توسط خود آنها تولید شود. این مسئله حتی در مورد باتری ها نیز صادق است.

نتیجه نهایی خودرویی از کار درآمده که می تواند تا 354 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و برای رسیدن سرعتش از 0 به 96 کیلومتر تنها به 2.6 ثانیه زمان نیاز دارد. با این که ما با یک خودروی سوپراسپورت طرف هستیم، اما در Concept_One نیروی گشتاور تمام مدت به چهار چرخ منتقل می شود. بنابراین انتظار می رود که در شرایط سعود از تپه بهترین تجربه را در مقایسه با رقبای خود به نمایش بگذارد.

شرکت Rimac هنوز زمان نهایی عرضه این محصول جذاب را اعلام نکرده. پس باید دست کم تا آغاز نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس منتظر ماند تا شاید در آن رویداد اطلاعات جدیدی از این تیزپای دوستدار محیط زیست منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی