ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تیم سفر یک ساله فضایی ناسا به زمین باز می گردد

یکم مارس یا همان یازدهم اسفند، تیم پروژه طولانی ترین سفر به ایستگاه بین المللی فضایی، به زمین باز خواهد گشت. اسکات کِلی، فضانورد آمریکایی و همتای روسی وی، میخائیل کورنیِنکو بعد از گذشت 340 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

یکم مارس یا همان یازدهم اسفند، تیم پروژه طولانی ترین سفر به ایستگاه بین المللی فضایی، به زمین باز خواهد گشت. اسکات کِلی، فضانورد آمریکایی و همتای روسی وی، میخائیل کورنیِنکو بعد از گذشت 340 روز از فرود در ایستگاه فضایی، بار دیگر به سمت زمین حرکت می کنند.

ماموریت یکساله این دو فضانورد، به محققان ناسا این شانس را می داد که اثرات فیزیکی و روان شناختی سفرهای طولانی به فضا روی انسان را مورد بررسی قرار دهند. اکثر فضانوردان معمولا شش ماه در ایستگاه فضایی سکونت می کنند اما محققان نیازمند اطلاعاتی بودند که به برنامه ریزی های آنان برای سفر به مریخ یا سیارات دورتر کمک می کرد. کلی یک برادر دوقلو هم دارد که به گفته ناسا اطلاعات بیشتری برای مقایسه در اختیارشان می گذارد.

اگرچه این دو قرار است در 11 اسفند به زمین برگردند، اما شبکه NASA TV از روز 10 اسفند پخش زنده آن را آغاز می کند. لازم به ذکر است که کلی در همان روز از مقام فرمانده ایستگاه فضایی کنار می رود و همکار وی، تیم کوپرا این مسئولیت را برعهده خواهد گرفت.

بعد از آن در روز 11 اسفند، می توان تمام روند بازگشت به زمین، یعنی از لحظه ای که کلی و کورنینکو وارد کپسول های سایوز می شوند تا زمانی که سایوز در خاک قزاقستان فرود می آید را به صورت زنده تماشا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محیب
    محیب | ۸ اسفند ۱۳۹۴

    عالی

مطالب پیشنهادی