ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل توسعه دهنده اپلیکیشن پیام رسان امن Signal را استخدام نمود

گفته می شود اپل، توسعه دهنده ی اپلیکیشن پیام رسان رمزگذاری شده «سیگنال» به نام «فردریک جیکوب» را به استخدام خود در آورده است. «سیگنال» همان اپلیکیشنی است که ادوارد اسنودن، فاش کننده اسرار آژانس ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

گفته می شود اپل، توسعه دهنده ی اپلیکیشن پیام رسان رمزگذاری شده «سیگنال» به نام «فردریک جیکوب» را به استخدام خود در آورده است. «سیگنال» همان اپلیکیشنی است که ادوارد اسنودن، فاش کننده اسرار آژانس امنیت ملی آمریکا بارها به تعریف و تمجید از آن پرداخته و در حال حاضر از آن برای پیام رسانی بهره می گیرد.

توسعه دهنده مذکور نیز این خبر را در توئیتر خود تائید نموده و نوشته که: «با خرسندی اعلام می کنم که پیشنهاد همکاری با تیم امنیتی CoreOS اپل را پذیرفته و از تابستان کارم را با آنها آغاز خواهم نمود.»

^B312201AE840AA9FA164450AA76E83891ED4CFB8223D73D2B7^pimgpsh_fullsize_distr

او همچنین اظهار داشته برای گذراندن دوره ی کارآموزی در تابستان به شرکت ساکن کوپرتینو ملحق خواهد گشت. کمپانی مورد بحث پیش از این نیز به این صورت کارآموز استخدام نموده بود و از جمله می توان به جیل برک کننده iOS یعنی Comex اشاره کرد.

این استخدام در زمان بسیار خوبی انجام پذیرفته زیرا همان طور که شاید در جریان باشید، دولت آمریکا اپل را مجبور به همکاری با FBI نموده تا به واسطه آن بتوانند آیفون تیرانداز حادثه اخیر «سان برناردینو» را باز نموده و همدستان احتمالی او در این عملیات تروریستی را پیدا نمایند. اما تیم کوک راضی به همکاری نمی شود زیرا اعتقاد دارد با ساخت نرم افزاری که بتوان با آن قفل موبایل را باز کرد، امنیت میلیون ها کاربر را در سراسر جهان به خطر خواهد انداخت.

شرکت ساکن کوپرتینو دیروز نیز اظهار داشته تن دادن آنها به این همکاری موجب می گردد تا FBI قدرت خطرناکی کسب نماید.

اپلیکیشن Signal از طرف محققان امنیتی امتیازهای بسیار بالایی کسب نموده و پس از آنکه اسنودن نیز آن را تائید کرده و به استفاده اش پرداخت، بیش از قبل شهرت یافت. در حال حاضر وظیفه «جیکوب» در اپل هنوز روشن نیست. گزارشات و گمانه زنی ها نیز حکایت از این دارند که این شخص قرار است امنیت محصولات این کمپانی را بیشتر افزایش دهد به طوری که نیروهای دولتی و حتی خود شرکت نیز به هیچ عنوان امکان دسترسی به اطلاعات iCloudی را نداشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی