ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در دادگاهی مقابل اپل به پیروزی رسید

مشکلات حقوقی سامسونگ و اپل مدت هاست که وارد مرحله ای حوصله سر بر شده اند و در این میان به نظر می رسد که هیچ کدام قصد کوتاه آمدن ندارد. نکته جالب اینکه روز ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

مشکلات حقوقی سامسونگ و اپل مدت هاست که وارد مرحله ای حوصله سر بر شده اند و در این میان به نظر می رسد که هیچ کدام قصد کوتاه آمدن ندارد.

نکته جالب اینکه روز گذشته سامسونگ هم بالاخره توانست رای دادگاه را به نفع خود جلب کرده و ۱۲۰ میلیون دلار به حساب خود بازگرداند. ماجرا از این قرار بوده که ۲۱ ماه پیش، در جریان شکایات متعدد این دو شرکت از هم، اپل در پرونده ای پیروز می شود و رقمی معادل ۱۲۰ میلیون دلار از سامسونگ خسارت دریافت می کند.

این مبلغ به علت عدم رعایت حق ثبت اختراع یا همان پتنت مربوط به برخی ویژگی های نرم افزاری آیفون بوده که در موبایل های گلکسی سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته. پتنت «quick-links» یا دسترسی سریع، به تنهایی ۹۹ میلیون دلار از این مبلغ جریمه را تشکیل داده است در حالی که سایر مبلغ این جریمه را نقض پتنت هایی نظیر «کشیدن قفل صفحه برای باز کردن دستگاه» و «تصحیح خودکار پیام ها» در بر می گرفتند.

حال دادگاه نقص این سه پتنت را رد دانسته است. پتنت دسترسی سریع که بیشتر مبلغ این خسارت به آن مربوط می شد، در واقع عملیاتی را شرح می دهد که کاربر در پیام ها یا سایر صفحات، زمانی که با یک شماره تلفن رو به رو می شود، می تواند آن را لمس کرده و به شکل مستقیم وارد بخش شماره گیر موبایل خود شده و با آن شماره مورد نظر، تماس حاصل نماید.

بر اساس گزارش رویترز، اپل هنوز در خصوص رای دادگاه نظر رسمی خود را بیان نکرده است. شرکت ساکن کوپرتینوی کالیفرنیا در مناقشات حقوقی خود با سامسونگ معمولا پیروز بوده و اکنون رای صادر شده به نفع کره ای ها، در نوع خود جالب به نظر می رسد. لازم به ذکر است که مدتی پیش سامسونگ به پرداخت ۵۴۸ میلیون دلار جهت شباهت گلکسی S اولیه به آیفون، محکوم شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۹ اسفند ۱۳۹۴

    عزیزانی که حرف از تقلید میزنن
    باید در نظر بگیرین که یکی از راه های جذب مشتری برطرف کردن نیازهای مشترهاست
    خوب
    پس باید فهمید که باید اسپیکر رو یه جایی بزارن که صداش حتی در حالت خوابیده به پشت هم شنیده بشه
    یا آلمینیومی باشه که مهکم باشه
    یا اینکه میله های واتر کولینگ داشته باشه که قدرت پردازشی رو در حد اکثر خودش نگه داره و داغ نکنه
    باید حسکر اثر انگشت داشته باشه که مردم با انگشتشون باز کنن
    یا باید شارژرش کوچیک باشه

    عاخه من میخوام بدونم راهی برای باز کردن گوشی غیر از سوایپ هست

  • ممد
    ممد | ۸ اسفند ۱۳۹۴

    آخرش حق به حق دار رسید و اینم همیشه یادتون باشه پول حلال برمیگرده پیش صاحبش?
    ایفون واقعا دچار یه افت بهصوصی شده این از باختش تو دادگاه اون از رتبه اولی رو به الفابت تو با ارزش ترین برندا داد و تازگیا هم سود شرکتش کم شده خیلی روزای تاریکی رو داره سر میکنن حالا اسم استیو جابز چقد مهم میشه اینجا

    • alifard
      alifard | ۹ اسفند ۱۳۹۴

      حال نداشتم برم تو اکانتم فقط اینو بگم اپل با ارزش ترین شرکت دنیاست هنوزم فقط چند روز آلفلبت اومد بالا. بعدم سامسونگ کاملا شبیه به ایفون میزد و میزنه گوشیهاش رو مثلا اگه شما آیفون 1 ودیده باشی و اولین سری اس متوجه میشی حتی اس 6 هم پایینش کاملا شبیه آیفون هستش(نگو نه تورو خدا).

مطالب پیشنهادی