ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ورود DeepMind Health به حوزه خدمات سلامت و درمان
تکنولوژی

شرکت DeepMind بعد از توسعه هوش مصنوعی برای بازی Go، به دنبال ورود به حوزه سلامت است

DeepMind به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه گوگل، در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می کند. پیش از این برایتان گفتیم که این شرکت هوش مصنوعی خود را برای رقابت با قهرمان جهان در بازی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

DeepMind به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه گوگل، در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می کند. پیش از این برایتان گفتیم که این شرکت هوش مصنوعی خود را برای رقابت با قهرمان جهان در بازی Go آماده می کند. رقابتی که قرار است در ماه جاری برگزار شود. همان موقع اشاره کردیم که آنها قصد دارند پس از آن فعالیت های خود را معطوف به حوزه پزشکی نمایند.

حال این شرکت به طور رسمی برنامه هایش را برای ورود به بازار سلامت اعلام و از طرح DeepMind Health رونمایی کرد. قرار است در طی این برنامه اپلیکیشن هایی طراحی شوند تا به پزشکان برای تعیین میزان عوارض دارویی یا عمل های جراحی و به طور کل وضعیت پایداری حال بیماران یاری برساند. آنها در آغاز کار روی آسیب های حاد وارده به کلیه تمرکز خواهند کرد.

اولین محصول طرح DeepMind Health نرم افزاری با نام Streams خواهد بود که تحت سیستم عامل iOS کار می کند و می تواند خدمه پزشکی را به سرعت از شرایط بحرانی بیماران آگاه ساخته و اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار دهد.

هدف بعدی این برنامه کمک به تیم پزشکی برای ساماندهی و اولویت بندی بیماران تحت درمان است. این خدمت قرار است در قالب نرم افزار Hark که این شرکت به تازگی آن را خریداری کرده ارائه شود.

همانطور که شاید متوجه شده باشید، در طرح DeepMind Health هنوز خبری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و... نیست. فعلاً هدف آنها ارائه نرم افزارهایی است که کارایی بیمارستان ها و مراکز درمانی را افزایش می دهد. یکی از مدیران شرکت تاکید کرده که به مرور زمان آنها تلاش خواهند کرد که هوش مصنوعی توسعه یافته خود را برای امور تشخیصی و اتخاذ روش های درمانی صحیح نیز به کار بگیرند.

bg-health-streams.0

قرار است اولین بار از نرم افزار Streams در یکی از بیمارستان های دولتی شهر لندن استفاده شود. پزشکان شاغل در این مرکز، خود در طراحی و توسعه این اپلیکیشن همکاری داشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی