ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر اجرایی بنیاد ویکی مدیا استعفا داد

خانم «لایلا ترکتیشوف» (Lila Tretikov)، مدیر اجرایی بنیاد ویکی مدیا امروز از سمت خود استعفا داد. وی در ماه ماه ۲۰۱۴ در این بنیاد غیر انتفاعی که ویکی پدیا نیز یکی از مجموعه هایش است، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

خانم «لایلا ترکتیشوف» (Lila Tretikov)، مدیر اجرایی بنیاد ویکی مدیا امروز از سمت خود استعفا داد. وی در ماه ماه ۲۰۱۴ در این بنیاد غیر انتفاعی که ویکی پدیا نیز یکی از مجموعه هایش است، به سمت یاد شده منصوب شد.

از زمان روی کار آمدن وی، کارمندان بنیاد ویکی مدیا دو برابر شدند اما از آنجایی که کاربران در مقطع زمانی اخیر، بیشتر بر روی جستجوهای موبایلی تکیه کرده اند تا جستجو از طریق پلتفرم های دسکتاپ، ویکی مدیا تلاش می کرد تا همچنان در مرکزیت توجه باقی بماند.

بر اساس آنالیز وب سایت الکسا، ویکی پدیا در آن زمان در رتبه پنجم محبوبیت به شکل جهانی قرار داشت که اکنون به رتبه هفتم نزول یافته و پشت سر وب سایت هایی نظیر یاهو و آمازون قرار گرفته است.

وب سایت MotherBord خبر می دهد که علت اصلی استعفای خانم ترکتیشوف، فاش شدن برنامه های ویکی مدیا جهت توسعه یک موتور جستجو برای رقابت با گوگل بوده است.

اسناد فاش شده گواهی دهنده آن بوده اند که ویکی مدیا در سپتامبر گذشته ۲۵۰ هزار دلار سرمایه به دست آورده تا پلتفرمی تحت عنوان «موتور دانش» توسعه دهد که در واقع حکم اولین موتور جستجوی اینترنتی شفاف (بدون هیچگونه تبلیغات) را خواهد داشت.

افشای این اطلاعات باعث شد تا کارمندان و جامعه مجازی نظیر ویراستاران ویکی پدیا از او درخواست استعفا دهند. با این حال بنیاد یاد شده بیان نموده که این شخص همچنان رابطه خود را با ویکی مدیا حفظ خواهد کرد.

در این بین سوال اصلی اینجاست که ویکی مدیا (و ویکی پدیا) از این جا به بعد به کدام سو گام خواهند برداشت و سرنوشت موتور جستجوی شفاف بنیاد ویکی مدیا به کجا خواهد رسید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سیاوش
    سیاوش | ۸ اسفند ۱۳۹۴

    ‌همیشه واسم سوال بود ویکی مدیا درآمدش از کجا تامین میشه ?

مطالب پیشنهادی