ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل HP: ویندوز ۱۰ به فروش کامپیوترهای شخصی کمکی نمی کند

تلفن های هوشمند و تبلت ها همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و همین موضوع منجر به کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی شده است. اما مدیر عامل اچ پی، «دیان وایزلر» (Dion Weisler) به این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

تلفن های هوشمند و تبلت ها همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و همین موضوع منجر به کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی شده است.

اما مدیر عامل اچ پی، «دیان وایزلر» (Dion Weisler) به این موضوع باور نداشته و اکنون عقیده پیدا کرده که مشکل از جای دیگریست. بیایید نگاهی مختصر داشته باشیم به اوضاع مالی شرکت یاد شده.

در سه ماهه نهایی سال ۲۰۱۵، درآمدهای HP در قیاس با سال پیشین ۱۲ درصد کاهش را نشانگر شده اند و کل درآمد این کمپانی در دوره یاد شده معادل ۱۲.۲ میلیارد دلار بوده است. حال آقای وایزلر ادعا می کند که بخشی از این اُفت در درآمدها به دلیل عدم استقبال از ویندوز ۱۰ است.

وی روز گذشته در جلسه ای با سرمایه گذاران و سهام داران HP گفت: «پیشتر چشم انداز مثبتی جهت ارائه ویندوز ۱۰ داشتیم که متاسفانه محقق نشده است. حالا مجبور شده ایم احتیاط بسیار بیشتری در امر قیمت گذاری محصولات خود داشته باشیم تا باعث تضعیف همین تقاضای موجود نشویم.»

وی البته به شکل عجیبی اشاره می کند که ویندوز ده، یک سیستم عامل عالیست. هسته اصلی تجارت شرکت HP بر پایه فروش کامپیوتر شخصی و پریتنر استوار است؛ محصولاتی که هر دو نوع از آنها، در سال های اخیر با کاهش تقاضا رو به رو بوده اند. این در حالیست که گزارش ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی و آماری «گارتنر» در ماه گذشته، نظر مدیر عامل HP را تایید می کرد و ویندوز ۱۰ را یکی از علل عدم افزایش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی به حساب می آورد.

گارتنر در گزارش خود آورده بود که در سال ۲۰۱۵ صنعت PC با کاهش تقاضای ۸.۳ درصدی مواجه گشته و در این میان ویندوز ۱۰ موجب ایجاد تغییر در شرایط نشده است.

انتظار می رفت که با ارائه نسخه دهم از ویندوز و همچنین پردازنده های نسل ششم از سوی اینتل، بازار کامپیوترهای شخصی در فصل پایانی سال ۲۰۱۵ روندی رو به رشد داشته باشد که دست کم اکنون HP و گارتنر خلاف این موضوع را اثبات نموده اند.

hp-elite-x3-5 (1)

شرکت HP در حاشیه کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶، از تلفن هوشمند و پرچمداری برای ویندوز موبایل ۱۰ تحت عنوان Elite X3 رونمایی به عمل آورد. در نشستی که آقای وایزلر با سرمایه گذاران داشت، بیان نمود که امیدوار است که فروش بالای این تلفن همراه موجب شود تا HP بتواند بخشی از کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی را جبران نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • s
    s | ۹ اسفند ۱۳۹۴

    مزخرف تر از وینروز 10 خودشه ویندوز 95 از از این بهتر بود

  • امیر
    امیر | ۸ اسفند ۱۳۹۴

    چرا توسعه دهنده های وینفون نمیفهمن که یه ذره به فکر کمیود اپ باشن؟؟؟؟؟

    • Jazz
      Jazz | ۸ اسفند ۱۳۹۴

      وقتی خود مایکروسافت فقط مشغول نوشتن اپ برای ایفون و اندرویده و همون اپ ها در سیستم عامل خودش موجود نیست، چرا توَسعه دهنده بیاد و روی این پلتفرم وقت بذاره؟

  • سیاوش
    سیاوش | ۸ اسفند ۱۳۹۴

    وقتی ویندوز ۱۰ پی سی فروشش کمه واسه جبران فروش کم پی سی رفته گوشی ویندوزی زده ؟؟ حداقل ویندوز ۱۰ تو سیستم عامل های هم رده شاخه ، این ویندوز موبایل که ...

مطالب پیشنهادی