ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [1 الی 8 اسفند]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

از عرش به فرش؛ چطور یوبیسافت ماهیت اساسینز کرید را از بین برد؟

assassins_creed_a

کمپانی یوبیسافت، فرنچایز اساسینز کرید را تا مرز نابودی برده است. خب، شاید «نابودی» کلمه ای اغراق آمیز باشد؛ در واقع آخرین نسخه سری بازی اساسینز کرید به نام Syndicate، توانست برای مدتی اندک در صدر جدول پرفروش ترین عناوین انگلیس قرار گیرد و در هفته دوم، فروش کلی نسخه Unity سال 2014 را پشت سر گذاشت.

اما Syndicate یکی از ضعیف ترین فروش های تاریخ این فرنچایز را تجربه کرد و در دو سال گذشته، هیچ یک از نسخه های اساسینز کرید نتوانسته اند به جدول 10 بازی پرفروش سالانه گروه NPD راه یابند. بنابراین، اساسینز کرید دقیقا هنوز به مرز نابودی نرسیده است، اما بدون شک دوران سختی را سپری می کند. فرنچایزی که زمانی به عنوان یکی از بلاک باسترهای صنعت بازی های ویدیویی به شمار می رفت، حالا به جمع عناوین درجه دو پیوسته است.

البته هنوز هم اساسینز کرید در جایگاهی قابل قبول دارد و فروشی مناسب را کسب می کند اما این عملکرد، باب دل یوبیسافت نیست که سالانه صدها نفر و چندین استودیوی مختلف را مسئول ساخت نسخه های جدید بازی می کند. اساسینز کرید باید به عنوان بازی شماره یک یوبیسافت شناخته شود که درآمدی از پیش تضمین شده به دست می آورد.

شهرت اساسینز کرید از زمانی لکه دار شد که چند نسخه از آن (مانند نسخه 3 و Unity) با مشکلات فنی بسیار به بازار عرضه شدند، اما روند تضعیف آن در اصل بسیار قبل تر آغاز شده بود. اساسینز کرید از زمانی دچار مشکل شد که نسخه Brotherhood معرفی گشت؛ عنوانی که قرار بود پیچش های داستانی جدیدی به همراه آورد و البته با فاصله ای کمتر از یکسال نسبت به نسخه دوم به انتشار می رسید.

برای مطالعه کامل مطلب کلیک کنید

بررسی بازی The Walking Dead: Michonne - Episode 1: In To Deep؛ مصاف خونبار

2016-02-24_00004

رابرت کرکمن این روزها نقش موثری در دنیای سرگرمی ایفا می کند. از فیلم و سریال گرفته تا بازی های ویدیویی، وی الهام بخش بسیاری از فعالان این حوزه شده و نتیجه سماجت اش نشان داده که اگرچه به اعتقاد خودش شخص باهوشی نیست اما توانسته آنچه می خواهد را به دست آورد و حتی به فراتر از آن هم فکر کند.

او می گوید خالق باید بر مخلوق خود کنترل کامل داشته باشد، و تنها در این صورت است که می تواند بهترین ها را ارائه کند. نتیجه افکار وی کاملا مبرهن است. سریال The Walking Dead یکی از محبوب ترین برنامه های تلویزیونی امروز در سراسر جهان است، یکی از بازی های ساخته شده با همکاری او، در سال 2012 بیشترین جوایز بهترین بازی سال را از آن خود کرد، در حالی که یک بازی دیگر بدون نظارت وی ساخته شد و در رده بدترین های سال بعدش قرار گرفت.

Telltale Games و Skybound (کمپانی رابرت کرکمن) از همان ابتدا رابطه قدرتمندی را با یکدیگر آغاز کردند که تاکنون ادامه داشته. دو فصل از بازی The Walking Dead، یک بسته الحاقی با نام 400Days و حالا هم یک مینی سریال 3 قسمتی با محوریت میشون، شخصیت سیاه پوست و شمشیر به دست دنیای کرکمن، نتیجه همکاری فوق العاده ی این دو شرکت است.

برای مطالعه کامل مطلب کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

تریلر جدید بخش داستانی Uncharted 4: A Thief's End منتشر شد [تماشا کنید]

23815901722_4d1edf4ed1_b

چند روز پیش بود که استودیوی ناتی داگ، خبر از انتشار تریلری جدیدی از بخش داستانی بازی Uncharted 4: A Thief's End داد و حالا با گذشت زمانی اندک، این تریلر منتشر شده است. همان طور که انتظار می رود، تریلر جدید بخش های قابل توجهی از داستان نسخه چهارم Uncharted را لو خواهد داد و ممکن است باعث اسپویل آن شود.

نیل دراکمن، کارگردان بازی Uncharted 4 معتقد است که این نمایش کوتاه، بهترین تریلری است که تا به امروز توسط تیم استودیوی ناتی داگ تولید شده است؛ نمایشی که روی دلایل ناتان دریک، شخصیت اصلی بازی، از آخرین ماجراجویی اش تمرکز کرده است.

اما در کمال ناباوری، نکته ای جالب توجه در تریلر جدید به چشم می خورد که باعث جنجالی خبری شد. در دقیقه 1:37 این تریلر، ناتان دریک به یک نقاشی روی دیوار چشم می دوزد که در واقع جز طرح های مفهومی بازی Assassin's Creed 4: Black Flag بوده است. این نکته توسط یکی از کارکنان یوبیسافت مونترال کشف شد و وی واکنش تندی نسبت به این موضوع نشان داد.

در نهایت، بازتاب گسترده این خبر باعث شد تا تیم ناتی داگ مسئولیت این اشتباه را برعهده گرفته و عمیقا از طرفداران و نیز کمپانی یوبیسافت معذرت خواهی کند. این استودیو اعلام نموده که این مشکل برطرف شده و در ورژن جدید تریلر، که در پایین قرار گرفته، دیگری خبری از آن طرح مفهومی نیست. نسخه چهارم بازی آنچارتد چندی پیش تاخیر خورد و قرار است در تاریخ 26 آپریل (7 اردیبهشت) به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شود.

قیمت نهایی هدست Vive اعلام شد

HTC-Vive-DK2-3-1

سال گذشته در همین روزها بود که اچ تی سی و والو، با همکاری یکدیگر از هدست واقعیت مجازی Vive پرده برداشتند و در حالی که قرار بود تا انتهای ۲۰۱۵ شاهد عرضه آن به بازار باشیم اما ارائه دستگاه با تاخیر همراه شد.

اما حالا، اگر از علاقه مندان به این دستگاه هستید از تاریخ ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) فرصت دارید تا هدست را با قیمت ۷۹۹ دلار پیش خرید کنید. قابلیت جدیدی با نام Vive Phone Services نیز معرفی شد که به مخاطب اجازه می دهد تصویر موبایل خود را روی هدست مشاهده کرده و بدون در آوردن آن از سر تماس گرفته یا مسیج های خود را چک کند. سیستم عامل های اندروید و iOS از این قابلیت پشتیبانی به عمل می آورند.

درون جعبه، محتویات زیر قرار گرفته است (که تصاویر آن را در بالا نیز مشاهده می کنید):

  • هدست
  • دو کنترلر وایرلس (هر کدام برای یک دست)
  • یک جفت بیس مخصوص وایو
  • لینک باکس
  • یک جفت هدفون توگوشی

از طریق یک کابل، هدست به پی سی متصل شده و به وسیله جک هدفون می توانید صدا را از طریق هدفون های موجود در دستگاه یا هدفون مخصوص خودتان بشنوید.

اچ تی سی می گوید نسبت به نسخه Pre، چندین تغییر مثبت صورت گرفته که از جمله آن ها می توان به ارگونومی بهتر، رنگ آمیزی بهتر و بندهای راحت تر اشاره کرد. همانند تمامی امکانات موجود روی وایو، میکروفون نیز API باز خواهد داشت و اچ تی سی امید دارد تا توسعه دهندگان ایده های خلاقانه ای روی آن پیاده کنند.

برای مدتی محدود، وایو به همراه دو بازی واقعیت مجازی رایگان با نام های Job Simulator: The 2050 Archives و Fantastic Contraption ارائه می شود.

اچ تی سی پیشنهاد می کند که برای دریافت بهترین کارایی، حداقل کارت های گرافیکی انویدیا جی فورس ۹۷۰ یا AMD Radeon R9 290 را در اختیار داشته باشید. باندل های جدیدی از این هدست به همراه پی سی و کارت گرافیک جدید در آینده معرفی خواهند شد.

امید می رود که اچ تی سی و والو بتوانند در اوایل ماه آوریل، اولین موج پیش خریدها را برای مشتریان خود ارسال کنند.

در مقایسه با آکیلس ریفت که ۶۰۰ دلار قیمت دارد، اچ تی سی وایو نسبتا قدرتمندتر بوده و فاصله قیمت ۲۰۰ دلاری آن به نظر منطقی است. با این حال، سونی هنوز در مورد قیمت پلی استیشن وی آر حرفی به میان نیاورده اما تحلیلگران معتقدند که قیمت حدودی آن ۴۰۰ دلار باشد.

الکترونیک آرتز لقب «بدترین کمپانی آمریکا» را با «کمپانی تحسین شده» تعویض کرد

electronic_arts_logo_for_the_nfs_underground_3_by_jerrymouse95-d60f4x2

در سال های 2012 و 2013، کمپانی صاحب نام الکترونیک آرتز به سبب تکرار اشتباهات بزرگی که در رابطه با مشتریان و محصولات خود مرتکب می شد، لقب بدترین کمپانی سال را از سوی مصرف کنندگان دریافت کرد.

با برکناری مدیرعامل وقت و جایگزین شدن اندرو ویلسون، مشکلات تک به تک برطرف شدند و این کمپانی دوباره به شرکتی قابل تحسین تبدیل شد.

اما حالا پس از دو سال، راه به جایی رفته که فوربس، این شرکت بزرگ را در لیست کمپانی های تحسین شده جهان (و نه تنها آمریکا) قرار داده است.

با این حال، الکترونیک آرتز رو به پیشرفت است و کیفیت نهایی محصولاتی که این روزها توسط شرکت به بازار عرضه می گردد نشان از اهمیت مخاطبان نزد مدیران دارد.

عناوینی همچون Unravel، اعتماد را دوباره در دل طرفداران الکترونیک آرتز زنده کرده اند و پشتیبانی کم نظیر از عناوینی چون بتلفیلد 4 نشان می دهد که EA محصولاتش را دیگر رها نمی کند.

فروش سری Civilization به 33 میلیون نسخه رسید

civilization_brave_new_world_expansion-600x338

در جریان مراسم DICE 2016 که طی آن Fallout 4 به عنوان برترین بازی سال برگزیده شد، استودیو Firaxis Games نیز حاضر بود تا تولد 25 سالگی سری Civilization را جشن گرفته و گفتگویی در این رابطه داشته باشد.

در این گفتگو، سید میر (Sid Meier) خالق سری Civilization از سال های 1991، زمانی که اولین نسخه از بازی به بازار آمد سخن گفت؛ زمانی که Populous و SimCity در سبکی مشابه پا به عرصه ظهور گذاشته بودند و سبک God Game را به پیش می راندند. با این حال، میر می گوید Civilization به قدری مفرح بود که هیچ گیمی شبیه به آن وجود نداشت.

وی می گوید آن ها از بازی های مختلف الگو گرفتند و هر چه لازم بود از یک عنوان قرض می گرفتند تا بازی خودشان را بسازند. در نهایت اولین نسخه ساخته شد و موفقیت خوبی به دست آورد. انتظار می رفت نسخه دوم تنها 38 هزار نسخه بفروشد اما در عوض فروش آن بازار را منفجر کرد.

در مجموع، تا به امروز و طی 25 سال، 66 نسخه متفاوت از سری Civilization روی تمامی پلتفرم ها توسعه یافته که همگی موفق به فروش 33 میلیون نسخه ای شده اند. البته، تنها 8 میلیون از این میزان، مختص به Civilization 5 می شود. همچنین، کاربران استیم تاکنون بیش از 1 میلیارد ساعت این سری را بازی کرده اند.

۲۲ درصد از جمعیت بازی سازها را زنان تشکیل داده اند

ESA-Logo-ds1-670x350-constrain

مایکل گالاگر، مدیرعامل سازمان Entertainment Software Association چند روز پیش و در جریان مراسم DICE حاضر شد و از تعداد بسیار کم جمعیت بازی سازان زن سخن گفت.

ESA که هر ساله نقشی اصلی در برگزاری کنفرانس ها و نمایشگاه E3 دارد و آمار و ارقامی دقیق از بازار ایالات متحده آمریکا ارائه می کند، از هر شرکت و بنیاد دیگری آگاهی بیشتری نسبت به شرایط این صنعت در سراسر جهان دارد.

گالاگر در گفتگو با وبسایت GameIndustry.biz گفت که تنها ۲۲ درصد از مشاغل موجود در صنعت بازی های ویدیویی توسط بانوان انجام می پذیرد. وی می گوید در دیگر حوزه های صنایع وابسته به تکنولوژی، تعداد بانوان شاغل به شکل دراماتیکی کمتر است، اما با این حال، ۲۲ درصد برای دنیای ویدیوگیم هنوز بسیار کم محسوب می شود.

گالاگر معتقد است که به زودی این رقم افزایش خواهد یافت، به این علت که ۳۱ درصد دانش آموزان و محصلین ۱۸۰ مدرسه مخصوص بازی سازی در آمریکا را دختران شکل داده اند: «بنابراین، ۳۱ درصد دیگر هنوز در راه هستند و این کمک کننده است. وقتی به شاخه های دیگر تکنولوژی در دانشگاه ها نگاه کنید، تعداد دختران بین ۱۵ الی ۱۶ درصد است.»

وی همچنین به قابلیت انتخاب جنسیت کاراکتر در بازی ها اشاره کرد و Call of Duty: Black Ops III و Assassin's Creed Syndicate را جهت نمونه مثال زد. در این عناوین شما حق انتخاب دارید و می توانید بین کاراکتر مونث و مذکر یکی را انتخاب کنید که همین مسئله دلخوش کننده است.

در بسیاری از بازی های بزرگ و شناخته شده نیز، کاراکتر اصلی مونث است. برای مثال Rise of the Tomb Raider که سال گذشته عرضه شد و بازی هایی همچون Mirror's Edge Catalyst و Horizon: Zero Dawn که قرار است امسال به بازار آیند، قهرمانان مونث دارند.

فارغ از این، تعداد قابل توجهی از بازی سازان و مدیران برجسته نیز زنان هستند. برای مثال می توان امی هنیگ، کارگردان و نویسنده Uncharted 3: Drake's Deception و بانی راس، مدیر استودیو 343Industries، مهم ترین و بزرگ ترین استودیو بازی سازی مایکروسافت را مثال زد.

نرخ فریم Gears of War 4 روی 60 تنظیم شده است

Gears-of-War-4

چند ماهی می شود که خبر جدیدی از Gears of War 4 نشنیده ایم. نمایش جذاب بازی در E3 2015 آخرین اطلاعات مهم را در اختیار ما قرار داد و از آن زمان تاکنون، استودیو The Coalition سخت در تلاش بوده تا GeOW 4 را بهترین نسخه از سری سازد که قدرت های نهفته اکس باکس وان را تمام و کمال نشان می دهد.

اما اخیرا، راد فرگوسن، مدیر و سرپرست استودیو در گفتگو با مجله رسمی اکس باکس از قدرت کنسول جدید مایکروسافت و نحوه اجرای Gears of War 4 روی آن گفت که حاوی یک نکته قابل تامل بود. وی می گوید مطمئن است که این بازی همه را شگفت زده خواهد کرد.

فرگوسن می گوید که تجربه Gears of War Ultimate Edition، بازسازی نسخه اول روی اکس باکس وان، و 60 فریم بودن بخش مالتی پلیر برای اولین بار در تاریخ این سری بازی سبب شد تا تیم تصمیم بگیرد که Gears of War 4 را هم چنین بسازد.

بسیاری از بازی های انحصاری مایکروسافت تاکنون توانسته اند که گرافیک قابل توجهی داشته باشند و در عین حال از نرخ فریم و وضوح تصویر نکاهند. با این حال، امید می رود که Gears of War 4 هم به صورت 1080p و با نرخ فریم 60 اجرا شود، چه در مراحل داستانی و چه در بخش چند نفره آنلاین.

کمپانی والو ابزاری برای تست عملکرد پی سی های سازگار با هدست واقعیت مجازی Vive عرضه کرد

P3040328

دیگر چند ماه تا عرضه هدست های واقعیت مجازی بیشتر باقی نمانده و از همین حالا، تاریخ عرضه و قیمت دو هدست وایو، محصول مشترک والو و اچ تی سی، و آکیلس ریفت مشخص شده است. گذشته از قیمت بسیار گران این هدست ها، بخش اعظمی از کاربران نسبت به عملکرد پی سی خود نگران اند و تا از عملکرد مناسب آن ها اطمینان حاصل نشود، حاضر به پیش خرید وایو و ریفت نیستند.

در همین راستا، کمپانی والو ابزاری برای تست عملکرد پی سی و میزان سازگاری آن با پیش نیازهای سخت افزاری هدست وایو عرضه کرده. این ابزار کارآمد که استفاده از آن تنها دو دقیقه به طول می انجامد، تفاوت های نسبتا زیادی با ابزار بنچمارک آکیلس دارد و سخت افزار کاربر را به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار می دهد.

ابزار جدید والو، با چند آزمایش مختلف تعیین می نماید که آیا پی سی کاربر در حین اجرای بازی های واقعیت مجازی، قادر به دستیبابی به 90 فریم بر ثانیه خواهد بود یا خیر و در غیر این صورت، تا چند درصد افت فریم مواجه خواهد شد.

با این وجود، والو اعلام کرده که این ابزار، نمی تواند میزان عملکرد پردازنده دستگاه در حین دنبال کردن حرکات بدن را اندازه گیرد. اما در هر حال، ابزار مورد بحث به کاربر نشان خواهد داد که آیا پردازنده و کارت گرافیک سیستم وی، قادر به اجرای محتویات واقعیت مجازی در سطح پیشنهادی خواهد بود یا خیر.

برای آن که تا حدودی با سیستم مورد نیاز پیشنهادی هدست وایو آشنا شوید، باید گفت که یک پی سی با سیستم عامل ویندوز 10 و مجهز به کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 980 و پردازنده چهارهسته ای Intel i5 3.4GHz امتیازی معادل 7.9 از 10 را در این ابزار دریافت می نماید. در نهایت باید توجه داشت که اگر پی سی شما با مشخصات مورد نیاز وایو سازگاری ندارد و یا از پس هزینه سنگین آن بر نمی آیید، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن نیز امسال عرضه خواهد شد و انتظار می رود که برچسب قیمت 400 دلاری را حمل کند.

اکتیویژن سازنده بازی محبوب «کندی کراش» را با عقد قرارداد 5.9 میلیارد دلاری خریداری کرد

candy_crush_soda_saga_splash_hero

حدودا سه ماه پیش بود که شرکت اکتیویژن اعلام کرد در نظر دارد کمپانی کینگ دیجیتال را خریداری کند؛ منظور همان توسعه دهنده بازی محبوب کندی کراش است که از نظر اکتیویژن قیمتی برابر با 5.9 میلیارد دلار دارد.

امروز این قرارداد رسما بسته شد و سهامداران کینگ 18 دلار را بابت هر سهم خود دریافت خواهند کرد اما آنها که سهام خود را از بورس خریداری کرده اند ضرر می کنند چون سهام این شرکت نخستین بار با قیمت 22.50 دلار بابت هر سهم به بازار بورس عرضه گردید.

اگر قرار باشد که گذشته تکرار گردد آنگاه اکتیویژن قطعا به دردسر خواهد افتاد چراکه آخرین بار در سال 2012 میلادی بود که یکی از شرکت های تولید کننده بازی های موبایل خریداری شد و در جریان آن قرارداد Zynga کمپانی OMGPOP را با پرداخت مبلغ 180 میلیون دلار به مالکیت خود درآورد.

در آن دوران Zynga در صدد دست یابی به بازی موبایل محبوب آن زمان یعنی Draw Something بود اما آن خرید را در دوران اوج محبوبیت بازی انجام داد و در نتیجه علاوه بر اینکه سودی عایدش نشد متحمل زیان مالی هنگفتی هم گردید.

بابی کاتیک مدیرعامل اکتیویژن در باره این خرید اظهار داشته:

فرصت های زیادی وجود دارند که می توان به لطف آنها راه های تازه ای را برای تجربه بازی های محبوب از کندی کراش گرفته تا کال آو دیوتی و بسیاری دیگر به کاربران ابزارهای موبایل، کنسول ها و کامپیوترهای شخصی ارائه نمود. ما از طرف اکتیوژن خرسندیم که به ریکاردو، سباستین، استفان و تمامی کارکنان با استعداد کینگ خوش آمد بگوییم.

اما تفاوتی که میان آن معامله و قرارداد امروز وجود دارد این است که کندی کراش در زمره یکی از ده بازی برتر موبایلی است هرچند که محبوبیت آن مانند سابق نیست. کمپانی کینگ نیز در زمان اوج گرفتن محبوبیت بازی خود پول هنگفتی را به ویژه از خریدهای درون بازی به جیب زد و حتی برای بالا بردن درآمدهایش از این خریدها تصمیم گرفت که دیگر تبلیغات قبول نکند.

آن روزها حالا سپری شده اند، با این همه کندی کراش و دیگر عناوین ارائه شده در این سری رسالت خود را به انجام رسانده اند و قله های موفقیت را پیشتر فتح کرده اند.

بیش از 6.4 میلیون نفر، نسخه بتای The Division را تجربه کردند

2893225-2642548924-the_d

کمپانی یوبیسافت اعلام کرده که چیزی در حدود 6.4 میلیون نفر در فاز بتای بازی Tom Clancy's The Division روی سه پلتفرم اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی مشارکت داشته اند. به گفته این ناشر فرانسوی، بازی The Division توانست رکوردها را جا به جا کرده و به اولین عنوان جدید روی کنسول های نسل هشتم بدل شود که چنین حجمی از بازیکنان را به فاز بتا جذب کرده است.

فاز بتای عمومی The Division، شب گذشته به پایان رسید و هر بازیکن، به صورت میانگین 4 ساعت و 52 دقیقه به تجربه آن اختصاص داده است. در همین حال، حدود دو سوم از مقدار بازی هر گیمر، به گشت و گذار در بخش هایی از نقشه بازی، که از آن ها به نام Dark Zone یاد می شود، سپری گشته است.

در واقع به نظر می رسد که لوکیشن های Dark Zone، از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده اند و 2.5 میلیون نفر در فاز بتا از آن ها بازدید کرده اند. علاوه بر این، تعداد 63 میلیون آیتم از Dark Zoneها خارج شده است.

با توجه به گزارش های انتشار یافته، ظاهرا اکثر گیمرها از تجربه حاصل شده از فاز بتای The Division رضایت داشته اند. بنابر نظرات نهایی این بازیکنان، The Division محتویات ارزشمند زیادی دارد که ارزش آن را بالا می برند، اما هنوز چند مشکل به چشم می خورد که در روند گیم پلی مشکل ایجاد کرده است.

برای مثال، کاربران به مشکلات مربوط به سیستم سلامتی و نیز هوش مصنوعی دشمنان اشاره کرده اند. به گفته آن ها، برای نابود کردن دشمنان باید حجم زیادی از گلوله را به آن ها شلیک کرد که از واقع گرایانگی بازی کاسته است. هم چنین دشمنان استراتژی مناسبی برای مقابله با گیمر نداشته و قابل پیش بینی اند.

نسخه کامل بازی Tom Clancy's The Division قرار است در تاریخ 8 مارس (18 اسفند) برای سه پلتفرم اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی عرضه شود.

سونی در «کنفرانس بازی سازان» از PlayStation VR خواهد گفت

483009776

قطعات پازل اندک اندک کنار یکدیگر می آیند تا بالاخره، نمایی کلی از بازار فناوری واقعیت مجازی طی سال های آتی به دست آید. آخرین قطعه ای این پازل اما حالا در دست سونی است. پس از آکیلس ریفت 600 دلاری و اچ تی سی وایو 800 دلاری، حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که پلی استیشن وی آر چند دلار قیمت دارد.

سونی قرار است در کنفرانس بازی سازان یا GDC که انتهای اسفند ماه برگزار خواهد شد، رویدادی مخصوص به دستگاه جدیدش، پلی استیشن وی آر برگزار کند. این کنفرانس خبری، ساعت 01:30 نیمه شب 26 اسفند برگزار می شود.

هنوز دو مسئله کلی در مورد پلی استیشن وی آر مطرح است و به آن ها پاسخ داده نشده. اولی قیمت و دیگری زمان عرضه. در مورد بهای پلی استیشن وی آر، بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده اند که این دستگاه 400 الی 500 دلار قیمت داشته باشد و با توجه به ادعای پالمر لاکی، موسس آکیلس که می گوید هدست سونی ضعیف تر از آکیلس است، چنین بهایی منطقی به نظر می رسد.

اما در مورد تاریخ عرضه، دو روایت متفاوت وجود دارد. مدیر عامل گیم استاپ می گوید که آن ها آماده اند تا پلی استیشن وی آر را در پاییز سال آینده در فروشگاه خود عرضه کنند اما سونی پیش تر وعده داده بود که دستگاه را در نیمه اول سال 2016 به بازار می فرستد.

به هر صورت، این کنفرانس به احتمال فراوان، هر دو پرسش را پاسخ خواهد داد.

بازی های رایگان ماه آینده سرویس اکس باکس لایو گلد مشخص شد

16669_hig_res_crop_march_r2t1_sk-copy

وب سایت رسمی اکس باکس اسپانیا، اخیرا از بازی های ماه مارس سرویس اکس باکس لایو رونمایی کرده و اعلام نموده که مشترکین این سرویس می توانند در ماه آتی میلادی، عناوینی نظیر Lords of the Fallen و Sherlock Holmes: Crimes and Punishments را به رایگان دانلود و تجربه کنند.

بازی Crimes and Punishments از ابتدای ماه مارس (برابر با 11 اسفند) تا انتهای آن در دسترس مشترکین خواهد بود. در همین حال، Lords of the Fallen از 16 مارس (27 اسفند) به مدت یکماه و تا اواسط آپریل برای دانلود قرار می گیرد.

اما کاربران کنسول نسل هفتمی اکس باکس 360 نیز طبق معمول فراموش نشده اند و می توانند در دو بازه زمانی دو هفته ای، به عناوین Supreme Commander 2 و Borderlands دست پیدا کنند؛ بدیهی است که این بازی ها، از طریق قابلیت Backward Compatibility روی اکس باکس وان هم اجرا می شوند. در حال حاضر، Hand of Fate و Gears of War 2 روی سرویس لایو به صورت رایگان قرار داده شده اند و Styx: Master of Shadow نیز تا 27 اسفند قابل دانلود است.

سرویس اکس باکس لایو در چند وقت اخیر شرایط نامساعدی داشته و کاربران به قابلیت های کلیدی آن دسترسی ندارند. به گزارش بسیاری، امکان لاگین در اکانت و یا دانلود بازی ها هر از چند گاهی از کار می افتد. کمپانی مایکروسافت فعلا نسبت به این موضوع واکنش خاصی نشان نداده و صرفا کاربران را به صبر دعوت نموده.

سونی از بازی های رایگان ماه مارس سرویس پلی استیشن پلاس رونمایی کرد

playstation-plus-free-ps4-march-2016-broforce-galak-z

کمپانی ژاپنی سونی به تازگی از لیست عناوین رایگاه ماه آتی سرویس پلی استیشن پلاس رونمایی کرده است. بنابر لیست منتشر شده از سوی آن ها، کاربران پلی استیشن 4 در ماه مارس میلادی قادر به تجربه بازی Galak-Z: The Dimensional و نیز Broforce خواهند بود.

در همین حال کاربران کنسول نسل هفتمی پلی استیشن 3 هم به دو عنوان نه چندان محبوب و شناخته شده Super Stardust HD و The Last Guy دسترسی خواهند یافت. طبق معمول، دارندگان کنسول دستی پلی استیشن ویتا هم از غاقله عقب نمانده اند و می توانند دو بازی Flame Over و Reality Fighters را به رایگان دریافت کنند.

طبق معمول، هر شش عنوان بالا از تاریخ 1 مارس (11 اسفند) روی سرویس پلی استیشن پلاس قرار خواهند گرفت و  تا اواسط فروردین سال جدید شمسی فرصت باقیست تا آن ها را دریافت نمود.

لازم به ذکر است که عناوین رایگان ماه جاری میلادی، همچنان در دسترس قرار دارند و تا 11 اسفند فرصت دارید تا نسبت به دریافت عناوینی چون Helldivers ،Nom Nom Galaxy ،Persona 4 Arena Ultimax و Grid Autosport اقدام نمایید.

فروش دیجیتالی Fallout 4 در روز اول عرضه از نسخه فیزیکی بیشتر بوده

fallout-4-collectors-edition-pip-boy-wont-work-wit_uk94.640-600x338

شاید Fallout 4 تنها بازی تک نفره (و بدون بخش آنلاین) بود که سال گذشته توانست به این حد از موفقیت دست پیدا کند. رکوردهای روز اول و یکی-دو ماه ابتدایی خارق العاده بودند و هر چند که Fallout 4 در حد انتظارات ظاهر نشد اما موفقیت بازی بی حد بود.

بتسدا در روز ابتدایی، 12 میلیون نسخه از بازی را در سراسر جهان منتشر ساخت، اما میزان فروش کلی آن هنوز اعلام نشده. با این حال می دانیم که Fallout 4 نسبت به اسکایریم فروش موفق تری را تجربه کرده، اما آیا فال آوت 4 به همان اندازه که اسکایریم در بازار باقی ماند، می تواند در صدر باشد؟

تاد هاوارد، کارگردان بازی در گفتگو با وبسایت گیم اینفورمر گفت که فروش نسخه دیجیتالی باشه در روز اول، از میزان نسخه های فروخته شده در فروشگاه ها پیشی گرفت و بیشتر بود. موفقیتی بزرگ برای سرمایه گذاران روی بازار بازی های دیجیتالی و شکستی تلخ برای خرده فروشی ها.

Fallout 4 در روزهای ابتدایی، رکورد بیشترین میزان گیمر را در استیم شکست اما حالا پس از چند ماه، به رتبه 7-8 بسنده کرده است. باید دید که با انتشار بسته های الحاقی، چه تغییری در این روند صورت می گیرد و آیا ساخته جدید بتسدا، باز هم در رتبه های بالاتر دیده خواهد شد یا خیر.

سناتور کالیفرنیایی مخالف با فروش بازی های خشونت آمیز، به جرم قاچاق اسلحه به 5 سال حبس محکوم شد

leland_yee.0

سناتور سابق ایالت کالیفرنیا، Leland Yee، که چند سال پیش در تلاش بود تا لایحه ای مبنی بر ممنوعیت فروش بازی های خشونت آمیز به کودکان تصویب کند، به جرم قاچاق اسلحه، اخاذی و جرایم دیگر، به 5 سال حبس محکوم شد.

بنابر گزارش انتشار یافته از سوی San Jose Mercury News، آقای Yee به بیش از 20 سال حبس محکوم شده بود اما با پرداخت مبلغ 250 هزار دلار، مدت زمان محکومیت وی کاهش یافت. دادستان پرونده Yee اعتقاد دارد که وی از هیچ تلاشی برای سوء استفاده از جایگاه عمومی خود در راستای جرایمی که مرتکب شده دریغ نکرده است.

Yee در ماه مارس 2014 توسط پلیس فدرال آمریکا و به همراه 25 نفر دیگر، از جمله وکیلش، دستگیر شد. از دیگر افرادی که در طی عملیات پلیس فدرال دستگیر شدند، می توان به ریموند چاو، مدیر سازمان Chee Kung Tong واقع در سان فرانسیسکو اشاره کرد.

همان طور که خبرهای آن قبلا نیز منتشر شده بود، Yee در سال 2000 به دلیل فروش غیرقانونی روغن برنزه شدن پوست دستگیر شد. ماشین وی پیش تر و در سال 1999 نیز دوبار توسط پلیس به دلیل ظن نسبت به جرایم جنسی متوقف شده بود. با این حال، هیچگاه وقوع این جرایم از سوی Yee به اثبات نرسید.

سناتوری که بازی های ویدیویی را دلیل خشونت و ناهنجاری های اجتماعی می دانست، حالا خودش گرفتار جرایم سنگین تری شده است. گویا بازی های خشن، متهم ردیف اول نیستند.

تحلیلگران می گویند فروش پلی استیشن 4 از 100 میلیون فراتر خواهد رفت

PlayStationCover

پلی استیشن 4 هنوز در جنگ کنسول ها پیشتازی می کند و با بی رحمی رقبایش را کنار می زند. تحلیل گران پیش بینی کرده اند که مجموع فروش این کنسول تا 5 سال آینده از مرز 100 میلیون واحد عبور کند.

از زمان رونمایی از این کنسول، فروش آن همواره رشد داشته و بسیاری از بازیکنان، آن را به اکس باکس وان با سیاست های بدنام پیش از عرضه اش، که عده ای فکر می کنند این سیاست ها هنوز هم پا بر جا هستند، ترجیح می دهند.

تفکر نادرست از اکس باکس وان و قدرت سخت افزاری بیشتر پلی استیشن 4 نسبت به رقیبش، موجب شده آخرین نسل از کنسول های سونی، انتخاب دلخواه اکثر گیمر ها در این نسل باشد.

علاوه بر این ها، کنسول سونی گستره وسیع تری از انحصاری ها را شامل می شود، عناوین متنوعی همانند بازی های بسیار موفق Bloodborne و Until Dawn سال قبل، و عناوین مورد انتظاری همچون No Man’s Sky ،Horizon: Zero Dawn و The Last Guardian.

جز بازی های انحصاری AAA، پلی استیشن 4 از عناوین مستقلی همانند Ronin ،BroForce ،Not a Hero ،DayZ و ARK: Survival Evolved هم به خوبی پشتیبانی می کند.

اوضاع برای پلی استیشن 4 در سرزمین مادری اش هم بسیار بهتر از رقیبش است. عدم حضور مایکروسافت در ژاپن و رها کردن بازار آن، موجب شده بسیاری از گیمر های شرقی پسند به سونی روی بیاورند و در نتیجه بسیاری از عناوین ژاپنی هم فقط روی این کنسول عرضه شود.

تحلیل گران پیشبینی کرده اند که سونی بتواند جایگاه خود را تا 5 سال آینده حفظ کند و برند اول کنسول های نسل هشتم باقی بماند. البته بسیاری از احتمالات در این پیش بینی ها در نظر گرفته نشده اند. برای مثال هنوز نمی دانیم که کنسول آینده نینتندو، NX چگونه خواهد بود؟ آیا می تواند بازار زاپن را از دستان سونی خارج کند؟ باید منتظر ماند و دید که جنگ کنسول ها چگونه پیش خواهد رفت.

فروش دیجیتالی بازی ها در ماه ژانویه؛ فروش سه برابری Rise of the Tomb Raider روی پی سی نسبت به اکس باکس وان

tomb-raider

علاقه فیل اسپنسر، رئیس اکس باکس، به سری آنچارتد بالاخره سال 2014 کار خودش را کرد؛ لحظه ای که در جریان کنفرانس E3 شرکت مایکروسافت قسمت جدید توم ریدر تحت عنوان Rise of the Tomb Raider معرفی شد.

نکته عجیب تریلر رونمایی بازی، جمله «انحصاری کنسول های مایکروسافت» بود که با واکنش های منفی رو به رو گشت. ماه ها پس از شایعات و بحث های گوناگون پیرامون این موضوع، سرانجام اسکوئر انیکس با تایید انتشار بازی برای پی سی و پلی استیشن 4، البته با تاخیری چند ماهه نسبت به پلتفرم های مایکروسافت، به تمامی حواشی خاتمه داد.

اکنون گزارشاتی از سوی Superdata مبنی بر فروش دیجیتالی محصولات به دست رسیده که نشان می دهد بازی روی رایانه های شخصی بسیار بهتر از کنسول نسل هشتم مایکروسافت عمل کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این گروه تحقیقاتی، فروش دیجیتالی نسخه پی سی رایز آف توم ریدر  حدود سه برابر نسخه اکس باکس وان در مدت زمان مشابه یک ماه بود. البته یکی از اصلی ترین دلایل فروش پایین بازی در پلتفرم های مایکروسافت، به انتشار همزمان آن با عنوان محبوب فال اوت 4 بر می گشت.

نکته جالب اینجاست مایکروسافت قبل از عرضه رایز آف توم ریدر گفت که منتشر شدن دو بازی مورد بحث در یک روز، تاثیر چندانی در فروش جدیدترین ماجراجویی لارا کرافت نخواهد داشت. در صورتی که زمان خلاف این ادعا را ثابت نمود.

البته رایز آف توم ریدر در ماه های آینده توانست فروش خود را افزایش داده و حتی لقب پرفروش ترین بازی دیجیتالی اکس باکس وان در کریسمس را دریافت نماید. اسکوئر انیکس هنوز آمار دقیقی از تعداد نسخه های فروخته شده بازی نداده اما حدود دو ماه پیش اعلام شد که بازی بیش از یک میلیون نسخه فروخته است.

rise-of-the-tomb-raider-uncharted-4
ابتدا قرار بود آنچارتد 4 در اواخر سال 2015 عرضه شود. مایکروسافت که نیازمند رقیبی برای فرنچایز معروف سونی بود تصمیم گرفت رایز آف توم ریدر را در آن بازه زمانی منتشر کند. اما دو کار کمی معادلات را به هم زد؛ تاخیر در عرضه آنچارتد 4 و اعلام تاریخ انتشار فال اوت 4

عنوان رایز آف توم ریدر در تاریخ 28 ژانویه (8 بهمن) برای پی سی منتشر گشت. بر اساس ارقام SteamSpy، بازی موفق شده تنها در استیم بیش از 500 هزار نسخه فروش کند.

اکنون با تمامی گفته های بالا، سوالی مطرح می شود: با وجود حجم زیاد طرفداران بازی در پلی استیشن 4، بیشترین فروش ریمستر قسمت قبل مربوط به کنسول نسل هشتمی سونی است، چرا اسکوئر انیکس تاریخ انتشار رایز آف توم ریدر را برای این پلتفرم یک سال عقب انداخت؟

چند ماه پیش یکی از کاربران نئوگف با متکی بر منابع داخلی، از حقیقتی عجیب پیرامون تاریخ عرضه بازی در پلی استیشن 4 پرده برداشت. طبق گفته او، اسکوئر انیکس پس از معرفی قسمت جدید توم ریدر با حجمی از انتقادات و در پی آن پیش فروش پایین مواجه می شود. بنابراین تصمیم می گیرد هر چه زودتر از نسخه پلتفرم های دیگر رونمایی به عمل بیاورد.

اما قرار داد آنان اجازه این کار را تنها پس از انتشار نسخه های اکس باکس وان و اکس باکس 360 می داد. اگر خاطرتان باشد، در ابتدای معرفی رایز آف توم ریدر مایکروسافت صراحتا از لفظ «انحصاری» استفاده می نمود.

ناشر بازی با مایکروسافت در این زمینه صحبت می کند و آنان تنها یک راه را پیش رو می گذارند، نسخه پلی استیشن 4 باید با تاخیر نسبت به نسخه های دیگر عرضه گردد. اسکوئر انیکس قبول می کند و به دلیل سد بزرگی به نام آنچارتد 4، در صدد می افتد با فاصله بسیار بیشتری ماجراجویی لاراکرافت را برای کنسول سونی بیاورد.

البته صحت این حرف ها هیچ وقت تایید نشده اما نکته واضح، اشتباه ناشر بازی در تصمیم های خود است که موجب گشت تا بیشترین سود ممکن را به دست نیاورد. در این زمینه، تحلیل گران معتقدند اگر اسکوئر رایز آف توم ریدر را برای تمامی پلتفرم ها عرضه می نمود، چند برابر بیشتر از هزینه قرار دادش با مایکروسافت درآمد داشته و با این سیاست اشتباه، پول زیادی را از دست داد.

rise-of-tomb-raider
به گفته کارشناسان، انتظار طولانی مدت یک ساله سبب کاهش 40 درصدی فروش این بازی روی پلی استیشن 4 می شود.

در کنار این آمار، سوپر دیتا لیست پرفروش ترین عناوین دیجیتالی ماهی ژانویه (11 دی تا 12 بهمن) را به همراه اطلاعات دقیقی منتشر کرد. به صورت کلی، درآمد حاصل از فروش دیجیتالی بازی ها و محصولات آنان با 8 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 6.3 میلیارد دلار رسید.

اگر بخواهیم تفکیکی به قضیه نگاه کنیم، در این بین پلتفرم پی سی با 33 درصد افزایش نسبت به ژانویه سال گذشته پیشتاز بقیه حرکت می کند. رتبه بعدی را کنسول های خانگی با 30 درصد افزایش در اختیار دارند که نشان می دهد دارندگان این پلتفرم ها بیشتر به سمت خرید دیجیتالی بازی ها روی آورده اند.

اخیرا نیز تاد هاوارد، کارگردان فال اوت 4، اعلام کرد فروش دیجیتالی بازی یاد شده در روز اول بیشتر از نسخه های فیزیکی بود. در ادامه می توانید لیست پرفروش ترین های دیجیتالی ماه ژانویه 2016 را مشاهده نمایید:

پردرآمد ترین بازی های موبایل

  1. Clash of Clans
  2. Monster Strike
  3. Candy Crush Saga
  4. Puzzle and Dragons
  5. Candy Crush Soda Saga

پردرآمد ترین بازی ها یا محتوای قابل دانلود [DLC] در پی سی

  1. StarCraft II
  2. Counter-Strike: Global Offensive
  3. Fallout 4
  4. Rise of the Tomb Raider
  5. Grand Theft Auto V

پردرآمد ترین بازی های رایگان سبک MMO در پی سی [این بازی ها با پرداخت های درون برنامه ای سودآوری می کنند]

  1. League of Legends
  2. Crossfire
  3. Dungeon Fighter Online
  4. World of Tanks
  5. Dota 2

پردرآمد ترین بازی های پولی سبک MMO در پی سی

  1. World of Warcraft
  2. Lineage I
  3. TERA: Online
  4. Star Wars: The Old Republic
  5. Blade & Soul

پردرآمد ترین بازی های اجتماعی در پی سی

  1. DoubleDown Casino
  2. Slotomania
  3. Candy Crush Saga
  4. FarmVille 2
  5. Candy Crush Soda Saga

پردرآمدترین بازی های کنسولی

  1. Call of Duty: Black Ops III
  2. FIFA 16
  3. Grand Theft Auto V
  4. Destiny
  5. Fallout 4

راک استار و Take-Two در E3 2016 حضوری پر رنگ خواهد داشت

Take-Two-Preparing-quot-Groundbreaking-quot-New-Game-for-Next-Gen-Consoles

Take-Two، شرکت مادر 2K و راک استار، خود را برای نمایش های بزرگی در همایش E3 امسال آماده می کند. هر چند تیک-تو همانند یوبی سافت و بتسدا، دیگر ناشرین بزرگ صنعت بازی سازی، کنفرانس مستقل خود را برگزار نخواهد کرد، با این حال، استراس زلنیک، مدیر عامل اجرایی تیک-تو به بازیکنان قول داده که در E3 پیش رو، این شرکت حضوری فعال خواهد داشت. زلنیک هنوز جزئیاتی از عناوینی که از این شرکت در همایش E3 خواهیم دید فاش نکرده، اما با این حال طبق صحبت های او باید انتظار نمایش های عظیمی را داشته باشیم.

عنوان Battleborn، ساخته استودیو Gearbox که در ماه می سال جاری توسط 2K انتشار خواهد یافت، احتمالا یکی از مهره های اصلی تیک تو خواهد بود. عنوان مورد انتظار Mafia 3 هم بازی دیگری است که طرفداران مشتاق شنیدن اخبار جدید از آن هستند. آخرین نسخه از سری مافیا توسط استدیو تازه تاسیس Hangar 13 در حال توسعه است و در تاریخ نامعلومی در سال 2016 عرضه خواهد شد.

عناوین ورزشی تیک تو همانند NBA 2K و WWE هم سر جای خود هستند و احتمالا اخباری در E3 در مورد شان خواهیم شنید. هر چند 2K، مهره های متعددی برای شرکت در E3 خواهد داشت، اما آن چه که بازیکنان بیشتر مشتاق آن هستند، بازی جدید دیگر فرزند تیک تو، راک استار است. آیا شاهد معرفی عنوان جدید این شرکت خوش نام در E3 سال 2016 خواهیم بود؟ بی شک رونمایی از نسخه دیگری از سری های Red Dead و یا Bully می توانند همانند بمبی، کنفراس E3 را منفجر کند.

شرکت تیک تو، این فرصت را دارد که با معرفی عناوین جدیدی، چه از سمت 2K و چه از سمت راک استار، نگاه ها را در E3 پیش رو معطوف به خود سازد. باید ببینیم که راه کار سران این شرکت برای حضور در بزرگ ترین همایش صنعت بازی سازی چگونه خواهد بود.

نام تجاری Alan Wake's Return توسط Remedy ثبت شد

Alan-Wake-ds1-670x377-constrain

آیا Alan Wake's Return، معنایی دارد یا تنها یک نام تجاری ساده است؟

کاربران وبسایت NeoGaf، متوجه شده اند که ظاهرا استودیو فنلاندی Remedy که هم اکنون مشغول کار روی عنوان Quantum Break است، در تاریخ 23 فوریه، نشان تجاری جدیدی تحت نام Alan Wake's Return یا «بازگشت آلن ویک» به ثبت رسانده.

این نام تجاری به واسطه دفتر OHIM، که مسئول ثبت نام های تجاری برای بازار تحت نظارت اتحادیه اروپا است به ثبت رسیده. با این حال باید توسط دستگاه های دولتی به تایید برسد.

دامنه ای با همین نام هم ماه ژوئن سال قبلی میلادی توسط شرکت Network Solutions LLC ثبت شده بود، هر چند هنوز این دامنه محتوایی ندارد و کاربران را به صفحه ای خالی هدایت می کند. لازم به ذکر است که Network Solutions، اصلی ترین شریک رمدی در ثبت دامنه های اینترنتی است و دامنه نخستین بازی سری آلن ویک هم توسط همین شرکت ثبت شده بود.

رمدی هنوز در حال توسعه عنوان Quantum Break است و تا تاریخ انتشار این عنوان در ماه آپریل، احتمالا خبری از پروژه بعدی این استودیو نخواهیم شنید. با این حال سران این شرکت پیش تر اعلام کرده بودند که هنوز هم احتمال برای ساخت نسخه جدیدی از سری آلن ویک وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی