ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ پی امسال 3000 نفر از کارکنانش را اخراج می کند

چندی پیش اچ پی گزارش خود از عملکرد مالی اش در سه ماهه نخست سال جدید را منتشر کرد که با پیش بینی های صورت گرفته در وال استریت همخوانی داشت و حالا مدیرعامل این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۵

چندی پیش اچ پی گزارش خود از عملکرد مالی اش در سه ماهه نخست سال جدید را منتشر کرد که با پیش بینی های صورت گرفته در وال استریت همخوانی داشت و حالا مدیرعامل این کمپانی اطلاعات نه چندان امیدوار کننده ای را در خصوص رشد اچ پی و تغییرات ساختاری آن منتشر کرده است.

دایان ویزلر که روز چهارشنبه گذشته در جمع تحلیلگران سخن می گفت اعلام داشت که تصمیم دارد به خود بیاید و اندکی از هزینه های شرکت کم کند و در همین راستا حدودا 3000 هزار نفر از کارکنانش را در سال جاری میلادی اخراج می کند.

البته شرکت مورد بحث پیشتر اعلام کرده بود که این سه هزار نفر را در ماه سپتامبر تعدیل می کند (یعنی پیش از جدا شدن اچ پی و سازمان هولت پاکارد (HPE) از یکدیگر) که ظاهرا تصمیم آن عوض شده.

در آن زمان، مدیران HPE خبر داده بودند که بعد از جدا شدن، 25 الی 30 هزار نفر دیگر را اخراج خواهند کرد و اچ پی هم اعلام داشت که 30 هزار نفر دیگر را از کار بر کنار می کنند و و اچ پی هم گفته بود که 3 هزار نفر نیروی دیگر دارد که باید اخراج شوند. تا پیش از آن جدایی، دو سازمان یاد شده مجموعا 51 هزار نفر را ظرف دو سال اخیر اخراج کرده بودند.

اما این دو شرکت تازه در نظر دارند که فرایند تعدیل نیروهای خود در آینده را به آرامی و ظرف دو سال آتی انجام دهند. در روز چهار شنبه، ویزلر اعلام داشت که نمی خواهد بیشتر از این منتظر بماند و کل نیروهای مد نظرش را در سال 2016 تعدیل می کند و اینکه احتمالا در آینده اقدامات بیشتری را برای کم کردن هزینه هایش انجام خواهد داد.

ما در حال شتاب دادن به طرح تغییر ساختاری مان هستیم و در همین راستا قصد داریم شمار نیروهای تعدیلی خود در سال 2016 را به 3 هزار نفر برسانیم. معتقدم که برای کم کردن هزینه، پست ها و فرایندهای کاری بیشتری وجود دارند که امکان حذف کردنشان وجود دارد و بعد از نهایی شدن جزئیات، آن را به سمع و نظر شما خواهیم رساند.

کتی لسجک (Cathie Lesjak) مدیر ارشد مالی اچ پی نیز اظهار داشته این شرکت در سه ماهه نخست امسال 400 نفر را اخراج کرده و در نظر دارد 2600 نفر دیگر را هم تعدیل کند.

وی ابراز امیدواری کرده که تعدیل این نیروها مجموعا 300 میلیون دلار عاید اچ پی کند و سال آینده نیز همین میزان برای این شرکت نفع داشته باشد.

سرمایه گذاران در کنار این تغییرات ساختاری نسبت به کوچک شدن روز افزون بازار پرینتر و پی سی [که اچ پی در آنها حضور دارد] هم ابراز نگرانی کرده اند. البته درآمد 0.36 دلاری این شرکت بابت هر سهم و فروش 12.2 میلیارد دلاری آن مطابق با سطح انتظارات بوده با این همه، این آمار و ارقام زیاد هم چشم گیر نبوده اند چراکه درآمدهای این شرکت از سال قبل به 12 درصد تنزل یافت.

ویزلر همچنین اعلام داشت که فروش دستگاه های جدید مبتنی بر ویندوز 10 این شرکت نیز ناامید کننده بود و هنوز هم که هنوز است تقاضا برای این دستگاه ها به سطح مورد پیش بینی وی نرسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی