ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ولوو از ربات هدایت شونده با پهپاد خود برای تخلیه سطل های زباله پرده برداشت [تماشا کنید]

گروهی از دانشجویان دانشگاه های صنعتی چالمرز، مالاردالن سوئد و دانشگاه ایالت پنسیلوانیا نوعی ربات تحت کنترل پهپاد طراحی نموده اند که قادر است سطل های خالی زباله را ردیابی نموده و آنها را خالی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

گروهی از دانشجویان دانشگاه های صنعتی چالمرز، مالاردالن سوئد و دانشگاه ایالت پنسیلوانیا نوعی ربات تحت کنترل پهپاد طراحی نموده اند که قادر است سطل های خالی زباله را ردیابی نموده و آنها را خالی نماید.

این ربات تحت پروژه ی ROAR ولوو یعنی ربات های زباله جمع کن طراحی شده و نخستین بار در تابستان معرفی گشته.

دانشجویان هر سه دانشگاه یاد شده با همکاری یکدیگر و پیوستن به ولوو و کمپانی بازیافت زباله ی Renova این سیستم را در عرض 4 ماه توسعه داده و امروز به صورت رسمی از آن رونمائی نموده اند.

طرح اولیه و آزمایشی آنها به این صورت است که ربات مورد بحث به پشت کامیون جمع کننده زباله وصل شده و پهپادی نیز روی سقف ماشین جای می گیرد. هنگامی که راننده کلید مخصوص این سیستم را فشار دهد، پهپاد از جایگاه خود بلند شده تا سطل های زباله ی خالی را پیدا و موقعیت آنها را به ربات مخابره نماید. ربات نیز با استفاده از LIDAR، جی پی اس، دوربین و چندین حسگر دیگر سطل را پیدا نموده، آنها را بلند کرده و در ماشین حمل زباله تخلیه می کند.

در طول انجام این کار، راننده تمامی این مراحل را در مانیتور تماشا می نماید تا در صورت لزوم و مشاهده عابر پیاده یا حیوان در مسیر حرکت ربات، کلید ایست را فشار داده و عملیات را متوقف نماید. کامیونی که به این ربات تجهیز گشته، کلیدی برای قطع کامل عملیات نیز در اختیار دارد که به طور کامل سیستم حمل خودکار زباله را از کار می اندازد.

هدف از پروژه ROAR ولوو توسعه هر چه بیشتر طرح های اتوماسیون و رباتیک در جوامع بشری است اما هنوز معلوم نیست که این ایده به صورت انبوه پیاده سازی می شود یا خیر. البته کمپانی خودروساز مورد بحث در این رابطه اظهار امیدواری نموده و گفته: «ما پیش بینی می کنیم در آینده این فرایندها بیشتر از پیش مکانیزه شوند و این پروژه نیز موجب پرواز تخیل شده و باعث می شود تا ایده های مبتکرانه و جدیدتری برای سیستم حمل و نقل در آینده به ذهن طراحان خطور کند.»

در ادامه می توانید ویدئوی همکاری ربات و پهپاد یاد شده را مشاهده نمائید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی