ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

موفقیت در گرو خلاقیت؛ معرفی بهترین بازی های استودیو نودل کیک

با کمی دقت و کنکاش در بازار بازی های موبایل راز موفقیت بسیاری از عناوین این صنعت را می توان به راحتی پیدا کرد؛ خلاقیت. قابلیتی که انسان با پیاده سازی آن در آثار خود ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

با کمی دقت و کنکاش در بازار بازی های موبایل راز موفقیت بسیاری از عناوین این صنعت را می توان به راحتی پیدا کرد؛ خلاقیت. قابلیتی که انسان با پیاده سازی آن در آثار خود تجاربی را خلق می نماید که با برهم زدن قوانین نانوشته حیطه فعالیتشان، گستره زیادی از مصرف کنندگان را جذب می کنند.

Noodlecake Games بدون ذره ای تردید در دسته مورد بحث قرار دارد. این استودیو بازی سازی که در سال 2011 تاسیس شد، با انتشار عنوان Super Stickman Golf توانست ره صد ساله را در یک روز طی نموده و به شهرت جهانی دست یابد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نودل کیک در همین مدت کوتاه حدود 100 بازی در نقش سازنده و پورت کننده به بازار عرضه نموده. در این مطلب سعی کردیم با گلچین بهترین های این استودیو، نگاهی به آنان بیندازیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

Happy Jump

happy-jump

در گذشته تفکر عجیبی وجود داشت که هر چه قدر حجم یک بازی بیشتر باشد، محتوای سرگرم کننده آن نیز بیشتر خواهد بود. اگر هنوز چنین تصوری دارید وقتش رسیده با تجربه Happy Jump تغییرش دهید. در این عنوان بازیکن باید آرزوی ژله داستان که رسیدن به بالاترین نقطه آسمان است را با پرش روی مکان هایی برآورده نماید. ماهیت سبک بازی و چالش های گوناگون آن به خودی خود باعث می شوند تا هر از گاهی به هپی جامپ سری زده و رکوردهایتان را جا به جا کنید، اما سازندگان برای جذابیت بیشتر اثر خود قابلیت شخصی سازی را نیز به آن اضافه کرده اند.

بدین ترتیب با جمع آوری سکه می توانید شخصیت های بسیار جالب دیگری را آزاده کرده و به دلخواه تغییراتی را رویشان اعمال نماید. علاوه بر این، قدرت هایی برای عملکرد بهتر نیز در دسترس بازیکن خواهد بود. با وجود حجم کم، رایگان بودن، المان های اعتیاد آور و طراحی دلنشین، هنوز دلیلی برای تجربه نکردن بازی دارید؟

Happy Jump

Happy Jump

سازنده: Noodlecake قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 11.1 / 9.2 مگابایت زبان:

Pull My Tongue

pull-my-tongue-mobile-game

به نظرتان دلیل موفقیت برخی عناوین سبک پازل چیست؟ اگر از ما بپرسید، پاسخش را تنها به کلمه «مکانیک های ساده گیم پلی» محدود می کنیم. به بیان دیگر، سازندگان این سبک بازی های خود را به گونه ای می سازند که با وجود یادگیری سریع، پیشروی در آنان سخت است. نودل کیک با Pull My Tongue نشان داد که می داند چگونه از این ویژگی در ساخته های خود استفاده کند. در عنوان مورد بحث کنترل آفتاب پرستی با نام Greg را خواهید داشت. گِرگ به پاپ کورن علاقه زیادی دارد اما متاسفانه مشکلاتی مانع رسیدن این موجود به خوراکی مورد نظرش می شوند.

اینجاست که گیمر باید با استفاده از زبان دراز این موجود پاپ کورن ها را به دست آورد. در کل بازی با دارا بودن 90 مرحله متنوع، پازل های گوناگون و گرافیکی دلنشین می تواند مدت ها سرگرمتان کند.

Pull My Tongue

Pull My Tongue

سازنده: Noodlecake قیمت: 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 94.7 مگابایت زبان:

Zombie Road Trip

zombie

درسته داشتن ایده های خلاقانه در کسب موفقیت نقش مهمی را ایفا می کنند اما با پرداخت مناسب به کلیشه ها نیز می توان به این مهم دست یافت. نودیل کیک با پیروی از این رویه در Zombie Road Trip سعی نمود اثری خوش ساخت را به بازار عرضه نماید. همانند دیگر بازی های زامبی محور، وظیفه اصلی گیمر در عنوان مورد بحث فرار از این موجودات است؛ البته با ماشین های جنگی.

به عبارت دیگر، در هر مرحله با انتخاب وسیله مورد نظر خود باید علاوه بر گریز از دست زامبی های پشت سرتان به دشمنان پیش رویتان نیز شلیک کنید تا سرعت شما را کاهش ندهند. وجود مناطق متنوع، ماشین های زیاد به همراه قابلیت شخصی سازی، گرافیک زیبا و نکات مثبت دیگر باعث شده اند تا شاهد حضور Zombie Road Trip در لیست باشیم.

Zombie Road Trip

Zombie Road Trip

سازنده: Noodlecake قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 72.3 / 36 مگابایت زبان:

Tiltagon

mobile-game-Tiltagon

به یاد دارید در دوران کودکی، اسباب بازی وجود داشت که تشکیل شده از دو گوی و مسیرهای مارپیچی بود؟ وظیفه اصلی ما این بود که گوی ها را به وسط آن برسانیم. هسته اصلی گیم پلی Tiltagon را می توان مشابه وسیله یاد شده به حساب آورد. در این ساخته نودل کیک، بازیکن با کنترل شیئی دایره ای شکل و حفظ تعادل آن باید مسیری هموار را برای کسب امتیاز طی نموده و سعی کند به پایین پرتاب نشود.

اگر تحمل باخت های گوناگون را دارید با انجام Tiltagon می توانید تجربه ای متفاوت را برای خود رقم بزنید. البته در این بین نباید از دیگر ویژگی های مثبت بازی مانند موسیقی دلنشین، طراحی زیبای محیط ها و قابلیت آزاد کردن گوی های مختلف نیز غافل شویم.

Tiltagon

Tiltagon

سازنده: Noodlecake قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 60.3 / 38 / 13.31 مگابایت زبان:

بازی های معروف

با توجه به محبوبیت عناوین نام برده در فهرست زیر، معرفی آنان در این بخش کار بیهوده ای به نظر می رسید. با این وجود، برای راحتی خیالتان که استودیو نودل کیک آثار خوش ساخت زیادی دارد در ادامه نامشان را ذکر کردیم.

[نکته: بازی هایی مانند FRAMED یا Alto's Adventure توسط نودل کیک ساخته نشده و آنان تنها مسئولیت پورت نسخه اندروید را برعهده داشتند.]
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رامین
    رامین | ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

    با سلام و احترام.
    ممنون از سایت خوب شما.
    فقط یک کلمه را در متن اصلاح کنید.
    کنکاش به معنی مشورت می‌باشد که در متن به اشتباه به عنوان جستجو استفاده شده است.
    با سپاس

مطالب پیشنهادی