ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بعد از ثبت ۱۹ مرگ مرتبط، گرفتن سلفی در برخی اماکن شهر بمبئی هند ممنوع شد

مسئولان شهر بمبئی در هند که نامش از سال 1996 میلادی به «مومبای» تغییر پیدا کرده، قوانین جالبی وضع نموده اند که در راستای جلوگیری از پیشامد هر نوع رویداد ناگوار برای شهروندان هستند. به ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

مسئولان شهر بمبئی در هند که نامش از سال 1996 میلادی به «مومبای» تغییر پیدا کرده، قوانین جالبی وضع نموده اند که در راستای جلوگیری از پیشامد هر نوع رویداد ناگوار برای شهروندان هستند. به واسطه این قانون، 16 منطقه از این شهر به عنوان مکان های ممنوعه برای گرفتن عکس سلفی اعلام شده که هر فردی از آن تخطی نماید به پرداخت جریمه 1200 رویپه ای (17.50 دلاری) مجبور خواهد شد.

جالب تر این است که این جریمه حتی کسانی که قصد این کار را دارند و هنوز عکسی نگرفته اند را نیز شامل می گردد.

به ادعای نیروهای امنیتی، تمامی 16 منطقه تفکیک شده که شامل ساحل و ریل راه آهن می شوند، خطرات بسیاری برای مردم دارند. در این راستا می توان به داده های کمپانی Priceonomics که دفتر مرکزی آن در سان فرانسیسکو واقع شده استناد نمود که اعلام کرده 19 عدد از 49 مرگ ناشی از برداشتن عکس های خودگرفت که از سال 2014 میلادی تاکنون به ثبت رسیده، به کشور هند تعلق دارد.

در همین ماه، یک دانش آموز 18 ساله هنگامی که قصد داشت در بالای صخره در نزدیکی یک سد از خود سلفی بگیرد، درون آب افتاده و غرق شد. یا همچنین می توان به دختر 18 ساله ی دیگری اشاره نمود که هنگام سلفی گرفتن در یک مکان گردشگری جان خود را از دست داد.

بعلاوه بد نیست بدانید که در هفته گذشته پلیس بمبئی به سی ان ان گفته بود: «این یک معضل جدید برای ما محسوب می گردد و از این رو سعی کرده ایم مناطق پرخطر را شناسایی و گرفتن عکس های خودگرفت را در آنجا ممنوع اعلام نمائیم.»

در آخر نیز جا دارد اشاره نمائیم که هند تنها کشوری نیست که در این راستا اقدامات امنیتی صورت داده. کشوری همانند ژاپن نیز استفاده از مونوپاد در ایستگاه های قطار و مترو را قدغن اعلام کرده زیرا ممکن است مسافران تعادل خود را از دست داده و روی ریل بیفتند. روسیه هم در سال گذشته فهرستی از مناطق خطرناک برای گرفتن عکس خودگرفت را منتشر نمود که شامل پشت بام ها و جاده های پرتردد می شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

    تا همین الان صدتا مونو پاد بهم پیشنهاد کردن بخر یا حتی رایگان ولی تا الان یه دونه هم نخریدمو نگرفتم، عقده ای بازی

  • amir44ho@gmail
    amir44ho@gmail | ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

    راست میگه دیگه مونوپاد تعادل رو به هم می زنه

مطالب پیشنهادی