ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت مشخصات سخت افزاری هولولنز را فاش کرد

همانطور که روز گذشته در خبرها خواندید مایکروسافت امکان پیش سفارش کیت توسعه دهنده هدست هولولنز خود را برای تولید کنندگان محتوا فراهم نمود. هولولنز نیز یک هدست کاملا مستقل و سرخود است، بدان معنا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

همانطور که روز گذشته در خبرها خواندید مایکروسافت امکان پیش سفارش کیت توسعه دهنده هدست هولولنز خود را برای تولید کنندگان محتوا فراهم نمود.

هولولنز نیز یک هدست کاملا مستقل و سرخود است، بدان معنا که برای استفاده از آن نیازی به موبایل یا دستگاه های کامپیوتر دسکتاپی وجود ندارد.

در واقع ردموندی ها یک دستگاه تمام عیار مبتنی بر ویندوز 10 را در قالب این هدست ارائه نموده اند که از واحد پردازنده هولوگرافیک این شرکت یا همان HPU و البته پردازنده 32 بیتی اینتل بهره می برد.

شرکت سازنده طیف گسترده ای از حسگرها را در داخل هولولنز کار گذاشته است که از آن جمله می توان به واحد اندازه گیری اینرسیایی، حسگر نور محیط و 4 دوربین مجزا برای تشخیص محیط پیرامون اشاره کرد.

البته در کنار اینها یک دوربین تشخیص عمق هم برای هدست در نظر گرفته شده است که به آن امکان می دهد نقشه فضاهای مختلف را تهیه نماید. مایکروسافت همچنین یک دوربین اچ دی 2 مگاپیکسلی را در بدنه هولولنز کار گذاشته است که قادرند فرایندهای فیلم برداری و عکاسی را هم انجام دهند. چهار میکروفون تعبیه شده در این دستگاه نیز کار دریافت فرامین صوتی را بر عهده دارند.

در باب سخت افزار این هدست هم باید بگوییم که 2 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، بلوتوث و ارتباط وای فای برای آن در نظر گرفته شده است. به لطف پشتیبانی از بلوتوث مالکان هولولنز می توانند از یک ابزار جانبی به نام Clicker بهره بگیرند (که درون جعبه دستگاه قرار دارد) تا دیگر نیازی به اشاره در هوا برای پیدا کردن مسیر اطراف خود نداشته باشد.

مایکروسافت اعلام کرده که کل هدست تولیدی آن وزنی برابر با 579 گرم دارد و باتری آن حدود 2 الی سه ساعت در صورت استفاده مداوم دوام می آورد. نکته دیگری که باید به آن اشاره گردد این است که امکان شارژ این گجت از طریق کابل های میکرو یو اس بی فراهم است و در وضعیت استندبای باتری آن تا دو هفته شارژ را حفظ می کند.

دیگر وسایلی که همراه با این هدست در اختیار مشتریان قرار می گیرند عبارتند از یک عدد کیف برای حمل دستگاه، کلیکر، شارژر و پدهای اضافی برای قرار دادن روی بینی.

مایکروسافت همچنین عکس نهایی نسخه توسعه دهنده این هدست را نیز منتشر کرده و باید بگوییم که بسیار شبیه به نسخه هایی است که شرکت مورد بحث ظرف 6 ماه اخیر تبلیغشان را کرده بود.

این شرکت قرار است که فرایند ارسال دستگاه برای توسعه دهندگان را از تاریخ 30 مارس (مصادف با 11 فروردین ماه) با قیمت 3000 دلار آغاز نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Arvin
    Arvin | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    سلام . دوستان میشه یه نفر منو راهنمایی کنه که هدست ها دقیقا چیکار میکنن . یه چیزایی هم میدونم در موردشون مثلا میشه یه رویا رو برای خودت بسازی به وسیله ی هولولنز ؟ یعنی دقیقا مثل یه خواب .

مطالب پیشنهادی