ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همسر یکی از قربانیان حمله سان برناردینو: اطلاعات ارزشمندی در آن آیفون وجود ندارد

«سالیهین کاندوکر»، همسر یکی از افرادی است که مورد حمله تروریستی در شهر «سان برناردینو» قرار گرفت. همسر او، «آنیس کاندوکر» با «رضوان فروک»، یکی از تروریست ها همکار بوده است. حال آقای سالیهین کاندوکر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

«سالیهین کاندوکر»، همسر یکی از افرادی است که مورد حمله تروریستی در شهر «سان برناردینو» قرار گرفت. همسر او، «آنیس کاندوکر» با «رضوان فروک»، یکی از تروریست ها همکار بوده است.

حال آقای سالیهین کاندوکر در نامه ای به دادگاه فدرال می نویسد که همسر او و رضوان فروک، با هم همکار بوده و هر دو از سوی سازمان بهداشت این شهر، موبایل های آیفون دریافت کرده بودند. وی خبر می دهد بسیار کم پیش آمده که فروک، از موبایلی که از سوی محل کار به او تعلق گرفته استفاده کند.

سازمان بهداشت به همه کارمندان خود موبایل های iPhone 5c داده بود و حالا آقای کاندوکر می گوید که درگیری های اپل و FBI بی اساس هستند چرا که کاملا بعید است اطلاعات ارزشمندی در این آیفون وجود داشته باشد.

وی در نامه اش می نویسد:

«به نظر من، بسیار بعید است که مقامات دولتی اطلاعات ارزشمندی در این موبایل پیدا کنند. این یک موبایل بوده که از طریق محل کار دولتی، به کارمندان تعلق گرفته. به همسر من هم یک موبایل اینچنینی داده بودند که او نیز از آن برای مکاتبات خصوصی اش بهره نمی گرفت. سان برناردینو یکی از بزرگ ترین شهرستان های کالیفرنیاست و مقامات دولتی به راحتی می توانند از طریق همکاری با اپراتور مخابراتی، محل هایی که پیشتر این اشخاص رفت و آمد کرده اند را از طریق سابقه GPS پیدا کنند. در درجه دوم، اکانت iCloud و حساب مشترک نزد اپراتور قابل کنترل بوده اند و همه کارمندان این اداره نیز از همین موضوع اطلاع داشته و به همین دلیل از موبایل های آیفونی که به آنها داده بودند چندان استفاده ای نمی کردند.»

وی در مورد فشاری که از سوی FBI بر اپل وارد می شود نیز می نویسد: «زمانی که متوجه شدم اپل از تقاضای FBI برای رمزگشایی از آیفون سر باز می زند، بسیار نا امید شدم. اما اکنون که در مورد این موضوع بیشتر تحقیق کرده ام، متوجه شدم که تقاضای FBI از اپل بسیار فراتر از همین یک پرونده است.»

لازم به اشاره است که به همسر آقای کاندوکر در این حمله تروریستی آسیبی جدی وارد نشده است. ولی در نهایت او اشاره می کند که اپل باید در برابر خواسته FBI ایستادگی نماید. حال باید دید برخورد خانواده سایر قربانیان واقعه سان برناردینو به این موضوع چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Shahryar
    Shahryar | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    فک‌کنم دیه کامل داده اپل به خانواده قربانی که‌همچین حرفی زدن ????

    • سجاد
      سجاد | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

      با حفظ احترام نظر شما ، لازم دونستم بگم این حرکتی که میفرمایید یک حرکت لمپنیسمی هستش و این حرکات برای بیشتر افراد با فرهنگ دنیا معنی نداره.
      متاسفانه ایران شدید غرق در لمپنیسمه

مطالب پیشنهادی