ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل امروز پتنت تولید صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر برای آیفون را به ثبت رساند

اپل امروز در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا، 54 پتنت جدید به ثبت رساند. یکی از آنها به صفحه نمایش انعطاف پذیری مربوط می شود که شاید در آیفون های بعدی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۵

اپل امروز در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا، 54 پتنت جدید به ثبت رساند. یکی از آنها به صفحه نمایش انعطاف پذیری مربوط می شود که شاید در آیفون های بعدی شاهد حضور آن باشیم.

اختراع یاد شده با عنوان «دیوایس های الکترونیک قابل انعطاف» در این اداره ثبت شده و به محصولاتی مربوط می گردد که بدنه و اجزای داخلی انعطاف پذیر همانند صفحه نمایش های OLED قابل را در خود دارند.

این پتنت همچنین به قطعاتی اشاره دارند که هرگونه خم شدگی یا دفرمه شدن دستگاه را تشخیص می دهند و می توان از آنها به عنوان روشی برای ورود داده بهره گرفت، به این مفهوم که مثلا خم نمودن دیوایس منجر به تغییر مود اجرائی بشود. یا از دیگر احتمالات استفاده از این روش می توان به تشخیص دفرمه شدن برای سیستم های کنترل بازی و استفاده از حسگرهای انعطاف پذیر برای خاموش یا روشن نمودن دستگاه اشاره کرد.

گفته می شود وسایلی که به راحتی خم می گردند در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارند. همچنین کمپانی ساکن کوپرتینو در رابطه با این ثبت تجاری گفته احتمال استفاده از آن در آیفون، آیپد، اپل واچ یا دیگر دیوایس های پوشیدنی این شرکت وجود دارد.

Screen-Shot-2016-03-01-at-11.57.29

در همین راستا بد نیست بدانید بسیاری از گزارشات اعلام نموده اند که اپل در سال 2018 میلادی از موبایل هایی با صفحه نمایش OLED رونمائی خواهد نمود. همچنین گفته می شود که سامسونگ و شرکت مورد بحث بر سر ساخت و تولید OLEDهای انعطاف پذیر برای آیفون های آتی به توافق رسیده اند و حتی اپل مبلغی معادل 7.47 میلیارد دلار برای تامین تجهیزات لازم به منظور ساخت اینگونه پنل ها سرمایه گذاری نموده.

البته جا دارد اشاره کنیم که به غیر از سامسونگ دیسپلی، احتمالا شرکت های دیگری همانند ال جی، AU Optronics و Japan Display که در حال حاضر برای شرکت ساکن کوپرتینو LCD تولید می کنند نیز در ساخت OLED های آیفون نقش داشته باشند.

با استناد به گزارشات و شایعات موجود، در حال حاضر اپل از یک کمپانی تایوانی کم گرفته که در آن گروهی از مهندسان در حال توسعه نمایشگرهای باریک تر، سبک تر و روشن تر برای دیوایس های آتی این شرکت هستند. هویت این کمپانی هنوز معلوم نیست و احتمالا به طور اختصاصی روی تولید فناوری نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر و Micro-LED برای نسل های بعدی آیفون تمرکز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    تازه از خواب بیدار شده بچه م کاریش نداشته باشین

  • مرتضی
    مرتضی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    الان چیو پتنت کرده ؟ سامسونگ و ال جی که 5 سال پیش اینا رو ساختن.

    برای تعامل با خم کردن هم فیلم یه دیوایس که با خم کردن صفحه ش کتاب الکترونیکی رو ورق میزد هفته پیش دیدم

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    باز این اپل یه چیزیو که قبلا بوده اورد تغییر نام داد به عنوان پتنت و نوآوری خودش تا باز بتونه جیب طرفداراشو خالی کنه به یه حربه جدید

    • بهزاد
      بهزاد | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

      حالا بعدش همه جا میگن اپل انعطاف و oled رو دوباره اختراع کرد

    • گلمراد
      گلمراد | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

      فعلا که صفحه خمیده اس اج جز زیبایی کارایی دیگه ای نداره و سامسونگ سر همین ۱۰۰ دلار بیشتر کاربراشو تیغ میزنه.حالا بزار بیاد میبینی اپل به جز زیبایی,چه استفاده دیگه ای میکنه از این تکنولوژی.الان اپلم تاچ سه بعدی داره,هواوی هم داره.درحالی که برای هواوی تو عمل مثل بند کفش میمونه جلوی اپل.هیچ کاربرد و استفاده ای نداره.

مطالب پیشنهادی