ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با استفاده از فیس بوک الگوی خواب دوستان خود را کشف کنید

یک توسعه دهنده ی نرم افزار دانمارکی روشی برای ردیابی و تشخیص الگوی خواب دوستان فیس بوکی یافته که فقط بر اساس فعالیت های فرد مور نظر در این شبکه ی اجتماعی صورت می پذیرد. ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

یک توسعه دهنده ی نرم افزار دانمارکی روشی برای ردیابی و تشخیص الگوی خواب دوستان فیس بوکی یافته که فقط بر اساس فعالیت های فرد مور نظر در این شبکه ی اجتماعی صورت می پذیرد.

ابزار یاد شده توسط Søren Louv-Jansen توسعه یافته و پایه ی عملکرد آن برچسب های زمانی است که فیس بوک از فعالیت های کاربران خود در سایت و مسنجر به ثبت رسانده و ذخیره می نماید. از آنجا که بیشتر مردم این شبکه اجتماعی را پیش از خواب یا در ابتدای صبح چک می کنند، «لو جانسن» توانسته بر اساس آن عادت خواب و الگوی زمان استراحت کاربران این سایت را کشف نماید.

البته این ابزار فقط برای دوستان -شخص- و کسانی کاربرد دارد که به طور مرتب فیس بوک خود را چک می کنند.

برنامه نویس یاد شده، هفته گذشته کدهای ابزار خود را در GitHub گذاشته و عملکرد آن را نیز به طور کامل توضیح داده است. این نرم افزار، هر 10 دقیقه یک بار پایگاه داده فیس بوک شخص مورد نظر را چک کرده و با رسم نمودار قادر خواهد بود الگوی خواب فرد را استخراج نماید.

در این راستا «لو جانسن» بیان داشته او در تست این نرم افزار روی دوستان خود متوجه شده در طول هفته تقریبا خواب منظمی دارند، در آخر هفته نظم خواب آنها به هم ریخته و نوسانات بسیاری را شامل می گردد.

جا دارد اشاره نمائیم که کمپانی فیس بوک به هیچ عنوان این نرم افزار را تائید نمی نماید و عملکرد آن را خلاف قوانین و مقرارات سایت خود می داند. همچنین بر اساس گزارش «واشنگتن پست» تاکنون یک هزار نفر این کدها را دانلود نموده اند و از این رو این شبکه اجتماعی از برنامه نویس یاد شده خواسته تا ابزار یاد شده را از دسترس عموم خارج نماید.

اما «لو جانسن» از این کار سر باز زده و اعلام داشته او با این کدها خواسته به کاربران سراسر جهان نشان دهد که چقدر راحت می توان با اطلاعاتی که در دسترس همه قرار دارند، داده های شخصی یک فرد را به دست آورد. او همچنین به گزارشگر واشنگتن پست گفته: «قصد من جاسوسی در زندگی شخصی دوستانم نبوده بلکه می خواستم به همگان نشان دهم مردم بدون اینکه آگاه باشند در همه جای دنیای مجازی ردپائی از خود بر جا می گذارند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رضا
    رضا | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    من الگوهاي خواب دوستان، آشنايان و همكاران رو از روي تلگرام چك مي كنم. خيلي هاشون هم تا ساعت سه صبح، توي تلگرام آن لاين هستند!

مطالب پیشنهادی