ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با Hound آشنا شوید: دستیار هوشمند جدیدی که سیری، کورتانا و گوگل ناو را شکست می دهد

دستیارهای هوشمند اسمارت فون ها، روز به روز بهتر و بهتر می شوند. اگر در تلفن هوشمندتان سیری، کورتانا یا گوگل ناو را در اختیار داشته باشید، برای کارهایی چون یافتن نزدیک ترین کافه، تعیین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۳:۱۵

دستیارهای هوشمند اسمارت فون ها، روز به روز بهتر و بهتر می شوند. اگر در تلفن هوشمندتان سیری، کورتانا یا گوگل ناو را در اختیار داشته باشید، برای کارهایی چون یافتن نزدیک ترین کافه، تعیین یادآور برای آب دادن به گلدان ها یا محاسبه نزدیک ترین مسیر برای رسیدن به مقصد کار سختی پیش رو نخواهید داشت.

در رقابت تنگاتنگ میان دستیارهای هوشمند اما سرویسی برنده است که برای انجام کارها، نیاز به دستورات کمتری داشته و قدم های کمتری برای رساندن شما به هدفتان بردارد. Hound، دستیار هوشمند تازه واردیست که ادعا می کند بدون دخالت دست های کاربر می تواند دستورات او را انجام دهد.

SoundHound، کمپانی تشخیص صدایی که با موتور جستجوی موزیک قدرتمندش در سال 2009 به شهرت رسید، تابستان سال گذشته دستیار هوشمندش هاوند را به صورت نسخه بتای خصوصی در اختیار تعداد محدودی از تسترها قرار داد. پس از رفع باگ و مشکلات و تنظیمات کافی نسخه بتا، بالاخره زمان آن فرا رسیده تا بتوانیم این دستیار هوشمند را در پلتفرم های iOS و اندروید تجربه کنیم.

هاوند می خواهد نحوه تعامل انسان و گجت را به طبیعی ترین شکل ممکنش درآورد. بنابراین وقتی که بخواهید از آن سوالی بپرسید، دیگر نیازی نیست که برای فهم نرم افزار صدای عادی تان را تغییر داده و شمرده شمرده حرف بزنید؛ هاوند تن صدا، سرعت تکلم و لهجه عادی شما را به خوبی تشخیص می دهد.

وقتی که نویسنده انگجت از سیری سوالی همچون "کافه Blue Bottle کجاست؟" پرسید، این دستیار هوشمند اشتباها فیس تایم را باز کرد و شروع به برقراری تماس با مخاطبی کرد که تلفظ نامش هیچ ربطی به سوال پرسیده شده نداشت، و در تلاشی مجدد شروع به پخش آهنگ از گروهی کرد که نگارنده مطلب تابحال اسمش را نشنیده بود. اما وقتی همین سوال از هاوند پرسیده شد، این دستیار هوشمند بلافاصله هشت کافی شاپ را روی نقشه به نمایش درآورد. 

hound app

برای شبیه سازی تعامل دو انسان با یکدیگر، هوش های مصنوعی نیاز دارند تا حرف های شما را بهتر بفهمند. طبق گفته کیوان مهاجر (مدیر عامل ایرانی کمپانی ساوندهاوند) چیزی که هاوند را از دیگر رقبای دیجیتالی اش متمایز می کند، اتکای آن بر تکنولوژی گفتار به معناست؛ فناوری نوینی که به طور همزمان به تشخیص صدا و درک زبان می پردازد تا دیگر برای اجرای دستورات به کلیدواژه هایی مشخص احتیاج نباشد.

هاوند مضاف بر فهم کامل صحبت کردن عادی شما، از متغیرهای مختلفی برای تشخیص سوالات چند لایه و پیچیده بهره می گیرد. اگر در نقطه خاصی از آن در مورد هتل های اطراف بپرسید و هزینه رزرو اتاق، امتیاز کاربران و نظرات اقامت کنندگان در آن را از این دستیار هوشمند جویا شوید، اپلیکیشن بسته به دستور صوتی پیشنهادات دقیقی به شما ارائه می کند. وقتی که در اپلیکیشن هستید، مکالمه را می توانید با «OK, Hound ...» آغاز کرده و بدون نیاز به سوایپ یا لمس صفحه دستورات بعدی را به دستیار هوشمند بدهید.

نکته دیگر این که وقتی هاوند مشغول جستجوی نیازهای شماست، می توانید سوالی مرتبط و در ادامه سوال قبلی از او بپرسید، و هاوند با به خاطر سپردن مضمون سوال قبلی، ارتباط سوال دوم شما به آن را تشخیص داده و پاسخ مناسبی به آن می دهد. با وجود اینکه این دستیار هوشمند هم مثل دیگر رقبا یک صدای خشک و بی روح روباتی دارد، اما مکالمه با او بسیار نرمال و خودمانی است؛ درست مثل حرف زدن با یک آدم عادی.

ساوندهاوند قصد دارد تا نرم افزار گفتار به معنایش را طوری بهینه سازی کند که در آینده با دیگر ماشین ها هم تعامل داشته باشد. پلتفرم مبتنی بر صدای Houndify آغازگر این هدف خواهد بود؛ سرویسی که هم اکنون در محصولات اینترنت اشیاء سامسونگ و انویدیا به کار گرفته می شود. هاوند از زمان عرضه نسخه بتا در ژوئن 2015 تاکنون، بیش از 100 دامین یا دسته بندی اطلاعاتی همچون آب و هوا، موزیک، تغذیه، نتایج ورزشی و ... را پوشش داده تا بتواند مکالمات گسترده تری با کاربرانش داشته باشد.

unspecified-1

ساوندهاوند علاوه بر گسترش دایره اطلاعات تحت پوشش هاوند، با سرویس هایی همچون Uber و Yelp نیز همکاری می کند. با دسترسی به API این دو، هاوند می تواند بدون نیاز به سوایپ یا تایپ شما کلیه دستورات را فقط با اتکا به صحبت هایتان اجرا کند. بنابراین وقتی به او موقعیت جغرافیایی تان را گفته و درخواست یک اوبر کنید، دستیار هوشمند نزدیک ترین تاکسی ها به شما را یافته و امکانی فراهم می کند تا بدون حتی یک لمس اقدام به رزرو ماشین کنید.

مطمئنا اتکای کامل هاوند به دستورات صوتی می تواند خبر خوشحال کننده ای برای مردم نیویورک باشد؛ آن هم در شب های سرد زمستانی این شهر که سوایپ کردن روی موبایل با وجود پوشیدن دستکش کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است.

برای این که کارها از این هم آسان تر شوند، وقتی که از هاوند در مورد کرایه اوبر از مبدا تا مقصد بپرسید به سرعت دست به کار شده و یک محاسبه تقریبی از هزینه تاکسی برایتان انجام می دهد. در کنار اوبر، هاوند با Yelp هم تعامل بسیار خوبی برقرار می کند. با آن می توانید رستوران های دور و اطرافتان را بسته به امتیازشان بیابید، یا حتی برای آنها استثنا قائل شوید.

مثلا می توانید از هاوند چنین درخواستی داشته باشید: "نزدیک ترین رستوران های آسیایی به جز رستوران های چینی کجا هستند؟". با این پرسش هاوند تعداد قابل توجهی از رستوران های ژاپنی، کره ای و گزینه هایی دیگر را برایتان به نمایش در می آورد که رستوران های چینی در میان آنها نیستند. اما همین سوال دستیار هوشمند سیری را کاملا گیج و سردرگم کرد و در میان نتایجی که به نمایش گذاشت، فقط رستوران های چینی به چشم می خورد!

در مجموع، سرعت تعامل و دقت دستیارهای هوشمندی چون هاوند نویدبخش آینده ای هستند که در آن ماشین ها به طور کامل نیازهای انسان ها را متوجه می شوند. البته درست است که لحن هاوند همچون کورتانا یا سیری طعنه زننده نیست، اما آنقدری هوشمند هست که بتواند کارش را به نحو احسن انجام دهد.

[بروزرسانی]: نسخه نهایی دستیار هوشمند Hound را می توانید هم اکنون از اپ استور و گوگل پلی دانلود کنید.

HOUND

HOUND

سازنده: .SoundHound, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 15.2 / 21.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Microsoft Lover
    Microsoft Lover | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

    هیچ کدمش مثله کورتانا نمی شه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی