ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توضیحات یکی از مدیران سامسونگ در خصوص بازگشت درگاه کارت حافظه میکرو اس دی به پرچمداران امسال

سال گذشته وقتی سامسونگ از پرچمداران تازه اش یعنی گلکسی اس 6 و مدل اج آن پرده برداشت، بسیاری از دیدن مواد عالی به کار رفته در ساخت آن دو محصول و همچنین امکانات خوب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

سال گذشته وقتی سامسونگ از پرچمداران تازه اش یعنی گلکسی اس 6 و مدل اج آن پرده برداشت، بسیاری از دیدن مواد عالی به کار رفته در ساخت آن دو محصول و همچنین امکانات خوب در نظر گرفته شده برای آنها خوشحال شدند.

آن دو دستگاه در واقع نخستین موبایل های ساخت سامسونگ بودند که بدنه ای از جنس فلز و شیشه برایشان در نظر گرفته شده بود و این زبان طراحی امروزه در تلفن های هوشمند میان رده و پرچمدار به خدمت گرفته می شود.

با این همه، تقریبا هیچکسی از حذف درگاه کارت حافظه میکرو اس دی و باتری قابل تعویض در این دو پرچمدار خوشحال نشد و بسیاری حتی لب به گلایه گشودند.

این اتفاق برای کاربران حرفه ای که زیاد از دستگاه هایشان کار می کشیدند بسیار ناخوشایند بود؛ این افراد معمولا یک باتری اضافه برای موبایلشان را با خود حمل می کردند و هیچگاه تصورش را هم نمی کردند که برای داشتن ظرفیت های ذخیره سازی بیشتر در پرچمداران سامسونگ روزی مجبور شوند صد دلار بیشتر پرداخت کنند.

اما با معرفی گلکسی اس 7 و مدل اج آن گویی زمان به عقب بازگشت و سامسونگ مجددا درگاه کارت حافظه میکرو اس دی را برای ارتقاء ظرفیت ذخیره سازی این دستگاه ها به آنها باز گرداند.

هر دوی این دستگاه ها حالا در قالب دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه می شوند و می توان به لطف کارت های حافظه، ظرفیت ذخیره سازی شان را به 2 ترابایت رساند.

این اقدام اما با در نظر داشتن این حقیقت که دستگاه های جدید توانایی فیلم برداری 4K دارند بسیار عقلانی به نظر می آید چراکه وجود این امکان بدون فضای ذخیره سازی لازم تقریبا بی معنا خواهد بود.

حالا  Kyle Brown مدیر واحد تکنولوژی، محتوا و مدیریت معرفی محصولات سامسونگ مصاحبه ای با TechRadar انجام داده و مدعی شده وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس دی در گلکسی اس 6 می توانست به قیمت کند شدن عملکرد دستگاه تمام شود.

اگر خاطرتان باشد پرچمدار سال قبل نخستین موبایلی بود که از حافظه بسیاری سریع UFS 2.0 پشتیبانی می کرد که تقریبا سه برابر از چیپ های eMMC 5.0 قبلی سریع تر عمل می کند.

در واقع سامسونگ نگران بود که داده های ذخیره شده روی کارت های میکرو اس دی احتمالا با سرعت کمتری خوانده شوند و در نتیجه عملکرد کلی دستگاه را تحت تاثیر قرار دهند.

حالا می توان گفت که گلکسی اس 7 و مدل اج آن نسخه های پالایش شده ای از امکانات پرچمداران سال قبل سامسونگ را در خود دارند و این شرکت به جای پیاده سازی یک ایده تماما جدید روی آنها تصمیم گرفت که راهکاری برای حل معضل مدل های قبلی و در عین حال حفظ کارایی پرچمدارانش بیاندیشد.

آقای براون همچنین خاطر نشان کرد که باز گرداندن درگاه کارت حافظه میکرو اس دی از جمله مواردی است که بیشترین باز خورد مثبت را از سوی کاربران این دو پرچمدار دریافت کرد. وی همچنین نسبت به بازگشت ویژگی بدنه مقاوم در برابر آب و گرد و غبار به این دو تلفن هوشمند هم ابراز خشنودی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ممد
    ممد | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    عالین این سری جدید های سامسونگ همه نیازاتو به خوبی جوابگو هس و فقط برا اینکه بخای بری سمت گوشی های سامسونگ اولینش و مهترینش اینکه یه گوشی با قابلیت های بالا و راحتم بشه باهاش کار کرد که سخت و نرم افزاراش ها هم براحتی بشه درست کرد و دومین موردم علاقس که الان من شدیدا بهش دارم.

  • alireza
    alireza | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    لطفا اصلاح کنید.گلگسی اس ۷ و اس ۷ ادج با حافظه های ۳۲ و ۶۴ گیگ به فروش میرسن.

  • رضا
    رضا | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    جالبه، الان حداكثر ظرفيت كارت حافظه را براي Galaxy S7 نوشتيد 2 ترابايت. ولي در زمان معرفي Galaxy S7 تا جايي كه يادمه ديجياتو نوشته بود 200 مگابايت.

    • فتحی
      فتحی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

      200 گیگابایت نه 200 مگابایت

  • Hamed
    Hamed | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    دیجیاتو قصد نداری وضعیت ورود با اکانت های گوگل و کامنت ها رو درست کنی؟
    نمیشه وارد شد با گوگل. کامنتا نمره دهی نداره

مطالب پیشنهادی