ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جیمیل برای پیشگیری از لو رفتن اطلاعات مهم و حساس فایل های ضمیمه ایمیل ها را اسکن می کند

سازمان ها و شرکت ها هزینه هایی هنگفتی را صورت میدهند تا ساز و کارها و اطلاعات خودشان را ایمن نگه دارند، اما به صورت معمول عاقبت سهل انگاری یک کارمند باعث می شود تا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

سازمان ها و شرکت ها هزینه هایی هنگفتی را صورت میدهند تا ساز و کارها و اطلاعات خودشان را ایمن نگه دارند، اما به صورت معمول عاقبت سهل انگاری یک کارمند باعث می شود تا همه ی این هزینه ها به باد رود.

در همین راستا گوگل چندی پیش از سرویسی با عنوان «جلوگیری از از دست رفتن داده ها» (به اختصار DLP) پرده برداری کرد تا شرکت ها را در راستای پیش گیری از آنچه در بالا آوردیم یاری رساند و حال ظاهراً این خدمات کاراتر و بهینه تر شده است.

با به روز رسانی که به تازگی پیاده سازی گشته، جیمیل از این به بعد قادر خواهد بود با استفاده از فناوری OCR به اسکن اسناد و تصاویر پیوست شده به هر ایمیل پرداخته و در صورت وجود اطلاعات حساس در آنها، همانند کلمات عبور، شماره های امنیت اجتماعی و... از ارسال شان پیشگیری نماید.

ناگفته نماند که پلتفرم کسب و کار گوگل تا قبل از این به تکنولوژی OCR برای اسکن کردن اسناد پیوست هر ایمیل مجهز بوده، ولی اکنون می تواند فهرستی از کلمات مشخص را (این فهرست توسط مدیر مجموعه قابل تعریف است) با متون موجود درون هر سند یا عکس مطابقت دهد.

این راهکار با این هدف طراحی شده که از ارسال سهوی اطلاعات حساس جلوگیری نماید، ولی بی شک با کمک آن شرکت ها قادر هستند زمانی که کارمندی تلاش می نماید تا اطلاعاتی محرمانه را فاش سازد از این موضوع آگاه گشته و اقدامات لازم در این رابطه را عملی سازند.

لازم است خاطر نشان کنیم قابلیت اسکن پیشگیرانه با استفاده از فناوری OCR فعلا تنها در اختیار کاربران حق اشتراکی خدمات «Google Apps» قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی