ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ: هدست های واقعیت مجازی باید از نمایشگرهای 4K بهره مند باشند

برداشتن مرز بین واقعیت و فضای مجازی موضوعی است که بشر در چند سال اخیر بسیار به دنبال آن بوده و پیرو همین امر تحقیق و تلاش های بسیاری نیز در این حوزه به انجام ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

برداشتن مرز بین واقعیت و فضای مجازی موضوعی است که بشر در چند سال اخیر بسیار به دنبال آن بوده و پیرو همین امر تحقیق و تلاش های بسیاری نیز در این حوزه به انجام رسانده.

با ایجاد محیط چند رسانه ای همه جانبه که به نام واقعیت مجازی آن را می شناسیم، می توانیم فضای شبیه سازی شده ی کامپیوتری ایجاد نموده و خود را در مکانی متصور شویم که در واقعیت در آنجا حضور نداریم.

برای تجربه این امر، محصولات متنوعی در بازار وجود دارد که از جمله می توان به هدست های واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ، Cardboard گوگل، Oculus Rift و Vive اچ تی سی اشاره نمود.

بسیاری از این محصولات از نمایشگرهایی با رزولوشن 2560×1440 پیکسلی برخوردار هستند که شاید برای تماشای ویدئو مناسب باشند اما برای VR چندان کافی نیست. این چیزی است که شرکت سامسونگ به آن اعتقاد دارد و بر این اساس اعلام داشته هدست های واقعیت مجازی باید از وضوح 4k برخوردار باشند تا تجربه ای زنده و پویا برای کاربر رقم بزنند.

از آنجا که در هدست های موبایل محور، اسمارت فون فقط چند سانتی متر با چشم فاصله دارد کیفیت و وضوح تصاویر نمایشگر باید عالی باشد از این رو غول تکنولوژی کره ای صفحه نمایش های 4K را برای این منظور مناسب تر می داند و در این مسیر محصولات مربوطه را نیز تولید نموده. به طوری که Kyle Brown مدیر بخش فناوری این شرکت با ارجاع به موبایل Xperia Z5 Premium که در ایفای 2015 با صفحه نمایش 4 هزار پیکسلی معرفی گشت، بیان داشته: «نمایشگرهای 4K باید در صدر تولیدات شرکت ها قرار داشته باشند»

«براون» اعتقاد دارد 4K به واقعیت مجازی کمک زیادی می کند زیرا اندازه پیکسل های اینگونه نمایشگرها ریزتر است و در نتیجه وقتی جلوی چشم قرار بگیرند، کیفیت بهتری را به تصویر خواهند کشید.

با اینکه او به این نکته که شرکت مورد بحث چه زمانی به تولید چنین پنل هایی روی خواهد آورد اشاره نکرده، اما بدون شک این هدف در دستور کارشان قرار دارد و اسمارات فون های آتی خود را با این فناوری و همچنین USB Type-C روانه بازار خواهند نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    برای چشم ضرر ندارن؟

مطالب پیشنهادی