ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سنتناریو؛ هدیه تولد 100 سالگی فروچیو لامبورگینی

لامبورگینی چند سالیست که به جرگه سازندگان خودروهای سفارشی پیوسته و هر از چند گاهی نمونه ای ویژه و فوق العاده گران قیمت را بر مبنای مدل های تولید انبوه خود روانه گاراژ کلکسیونر ها ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۱۵

لامبورگینی چند سالیست که به جرگه سازندگان خودروهای سفارشی پیوسته و هر از چند گاهی نمونه ای ویژه و فوق العاده گران قیمت را بر مبنای مدل های تولید انبوه خود روانه گاراژ کلکسیونر ها می کند.

وننو و سستو المنتو نمادی از همین تفکر هستند که البته رکورد های شتاب و قیمت قابل توجهی را نیز از خود به جای گذاشتند، حالا اما لامبورگینی به مناسبت رسیدن به یکصدمین سالگرد تولد بنیان گذار خود (فروچیو لامبورگینی) به فکر ساخت مدلی تازه افتاده است.

LAMO-1

این کمپانی سنت گرای ایتالیایی نام سنتناریو را برای این هایپر کار خاص برگزیده و بازهم بر مبنای مدل های تولید آونتادور، هیولایی تازه خلق کرده.

پیشرانه V12 این مدل حالا یارای تولید قدرت 770 اسب بخار قدرت را دارد که حتی در مقیاس لامبورگینی هم عددی نجومی و رکودی کم نظیر محسوب می شود.

جالب آنکه مهندسان لامبو این قدرت را از پیشرانه ای 6.5 لیتری و اتمسفریک (فاقد توربو و سوپرچارجر) استخراج کرده اند که با توجه به قوانین زیست محیطی کار بسیار سختی محسوب می شود.

LAMO-4

یک گیربکس هفت سرعته دوبل کلاچ یارای انتقال این نیرو (احتمالا به هرچهار چرخ) را دارد و بدین ترتیب شتاب گیری 0 تا 100 ظرف 2.8 ثانیه ممکن می شود.

شاید 2.8 ثانیه در مقایسه با برخی خودروهای اسپرت موجود در بازار نظیر پورشه 911 توربو S یا نیسان GT-R چندان باشکوه نباشد اما باید گفت که این رده از هایپرکارها در شتاب گیری میانی (100 تا 300 کیلومتر بر ساعت) از خودروهای اسپرت گفته شده بسیار سریعتر هستند.

حداکثر سرعت سنتناریو نیز در حدود 350 کیلومتر در ساعت تخمین زده می شود.

LAMO-3

20 دستگاه از سری کوپه و 20 نمونه رودستر از این مدل بیادماندنی ساخته خواهد شد که ظاهرا همگی آن ها حتی قبل از رونمایی نسخه اولیه با قیمت بیش از 2 میلیون دلار، پیش فروش شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Shahryar
    Shahryar | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    معجزست

مطالب پیشنهادی