ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای اولین بار در سوانح رانندگی ماشین های خودرانش، تقصیر را بر گردن گرفت

ماشین های خودران گوگل از جمله تکنولوژی هایی به شمار می روند که چشم بسیاری از مردم به آن دوخته شده و همه دوست دارند بدانند این خودروها تا چه اندازه پیشرفت خواهند کرد و ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

ماشین های خودران گوگل از جمله تکنولوژی هایی به شمار می روند که چشم بسیاری از مردم به آن دوخته شده و همه دوست دارند بدانند این خودروها تا چه اندازه پیشرفت خواهند کرد و چه زمانی تعدادشان زیاد خواهد شد.

شرکت ساکن مانتین ویو نیز در مقابل تولید این ماشین ها را مایه مباهات خود می داند و یکی از افتخاراتش این است که این اتومبیل ها با پیمودن بیش از 2 میلیون مایل، فقط 17 تصادف داشته اند.

اما در ماه گذشته یکی از خودروهای بدون راننده ی این شرکت دچار سانحه شد و دست بر قضا این بار مقصر شناخته شد.

ماجرا از این قرار است که در روز 25 بهمن ماه، ماشین خودران Lexus RX450h قصد داشته به کنار جاده حرکت نماید، همزمان یک اتوبوس نیز با سرعت 24 کیلومتر در ساعت از پشت سر وارد همان مسیر شده. در این زمان، لکسوس خودران سعی می نماید با سرعت 3 کیلومتر در ساعت به میانه لاین برود که همین کار موجب بروز تصادف می گردد.

گوگل در این رابطه اظهار داشته ماشین هوشمند آنها پیش بینی کرده که اتوبوس با دیدن آن از سرعت خود کم کرده و اجازه خواهد داد تا خودرو عبور نماید، اما راننده اتوبوس این کار را انجام نداده و مستقیم به سمت ماشین حرکت نموده. به دلیل اینکه سرعت هر دو اتومبیل کم بوده، پس از ورود لکسوس به میانه ی لاین کنار بدنه ی اتوبوس به آن می گیرد و بخش جلوی سمت چپ ماشین خودران از قسمت چرخ و سنسورها آسیب می بیند.

این تصادف هیچ مجروحی نداشته و حتی پلیس نیز آن را ثبت ننموده اما با وجود عدم دخالت نیروهای راهنمائی و رانندگی، شرکت ساکن مانتین ویو اعلام نموده که آنها در ایجاد این برخورد تقریبا مقصر بوده اند.

بر این اساس کمپانی مورد بحث اعلام داشته از این پس الگوریتم های حرکتی ماشین های خود را بر این اصل تغییر خواهند داد که در چنین مواقعی ماشین های بزرگ و اتوبوس ها به همکاری و همراهی با ماشین های خودران تمایل چندانی ندارند.

پیرو این رویداد، گوگل همچنین اعلام داشته این برخوردهای ساده و کوچک می توانند به روند توسعه ماشین های خودران آسیب برساند. با اینکه بسیاری از آینده نگرها اعتقاد دارند که این انقلاب در صنعت خودرو روی خواهد داد و خودروهای بدون راننده در آینده ای نه چندان دور بخش بزرگی از خیابان ها را اشغال خواهند کرد، اما همچنان عموم مردم از حضور این فناوری هراس دارند و تصورشان این است که این اتومبیل ها موجب ایجاد تصادفات بیشتری می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • عماد
    عماد | ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

    هنوز تست نیسان آبی رو پاس نکرده :)))))))

  • آریا
    آریا | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    همه جای دنیا راننده های اتوبوس و کامیون جاده رو ارث باباشون میدونن

  • فتوحی
    فتوحی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    اگه روزی روزگاری پای این ماشین به ایران باز بشه برنامه نویس هاشون باید از اول الگوریتم رو طراحی کنن.?

    • Milad-gh
      Milad-gh | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

      ???

  • حامد
    حامد | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    خجالت نمی کشن؟ 24 کیلومتر؟؟؟؟؟؟ اتوبوس مگه با این سرعت هم حرکت می کنه؟

مطالب پیشنهادی